Hatalmas változáson ment keresztül a Volvo az elmúlt években, a kínai tulajdonba kerülés vérfrissítést és karakteres modelleket hozott a svéd márkának. Az új koncepció szerint született modellek sorát 2014-ben a XC90-es nyitotta meg, az S90 után pedig 2016-ban a V90 csatlakozott a megújuló kínálathoz. Úgy tűnik, hogy a Thor kalapácsa ihletésű fényszórókkal ellátott dizájnt a modell bevezetésekor remekül eltalálták, ugyanis a lesifótósok által megörökített prototípuson szinte alig kozmetikáztak, csupán a lökhárító alsó felét rejtegetik az avatatlan szemek elől, hátul pedig csak a csomagtérajtón lévő lámparész rejtőzködik.
Ahogyan a frissített XC90, úgy a V90 is megkapja a KERS rendszert, ami a Forma-1-ből lehet ismerős. A rendszer a fékezés közben keletkező energiát képes elektromos formában tárolni, majd azt az autó hajtásában felhasználni, ami a gyártó szerint akár 15%-os üzemanyag-megtakarítást is hozhat, az üzemanyag takarékos KERS rendszerrel szerelt könnyű hibrid modellek “B” jelölést kapnak. A hatalmas kombiban frissült a kormányozni is képes sávtartó rendszer, a keresztirányú forgalomfigyelő pedig veszély esetén már fékezni is tud, a fedélzeti rendszeren immár az Android Auto és az Apple CarPlay is fut. A frissített V90 még az idei év végén megjelenthet, vélhetően az S90 néven futó négyajtós variáns is hamarosan megkapja az enyhe ráncfelvarrást.