Filléreskedés, vagy ésszerű spórolás? Ezért olcsók a Daciák!
Hogy lehet egy új autót féláron adni? Így oldotta meg a Dacia!
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezni.
Az Exotic – Holdfénytánc és Jacko – Thriller az már kisképernyőn nyilvánvaló volt, aztán a Nena album is viszonylag hamar beugrott, de a negyedikre nincs megfejtés. Valami Tina Turnerre tippelnék a halála miatt, de az biztos, hogy ugyanúgy ’80-as évek.
A Dacia viszont nagyon is 21. század, s igazából még csak nem is az okos spórolás teszi különlegessé, hanem ha holnap jönne egy válság (amiről már elég régóta beszélnek) ami miatt mindenki takarékoskodásba kezdene akkor óriási piaci részesedést hasítana ki a márkával a Renault, ami meglepően “válságállóvá” teszi a cégcsoportot. Mármint amit eddig elértek az sem piskóta, de egy ideje már a levegőben van, hogy ha elfogynak a lakossági megtakarítások akkor kevésbé fog menni a prémium szegmens és nagyobb lesz az árverseny. Ezt mintha nem igazán venné komolyan a többi gyártó és senki nem akarna konkurálni a Daciával.
A Fiat most leplezte le az új 600-ast, az ránézésre megint nem Duster konkurens, a Stellantisnak így már van 5+1 márkája ugyanabban a közepes ársávban (Jeep, Opel, Citroën, Peugeot, Fiat + Lancia), a VAG-nál a Seat lassan megszűnik, s a Škoda sem tud igazán már a Dacia árszintjére lőni, +15-20%-al fölöttük vannak. A Suzuki meg a Hyundai-KIA van még úgy ahogy pariban a Daciával, de ők elég nagy kérdőjel, hogy mennyire vannak stabil pénzügyi állapotban. A GM európai visszatérését pletykálják, de a kínaikhoz hasonlóan ők is a prémium villanyautókban akarnak utazni, szóval kérdéses, hogy mernének-e egy büdzsé márkát indítani, mert egyelőre nagyon úgy néz ki, hogy egyik gyártó sem meri lemásolni a Dacia receptjét, pedig már az intézményi vevőkör is eléggé kiépült köré (segélyszervezetek tucat szám veszik a Dustert).
Az első bekezdésedre reagálva Kim Wilde best of albuma az utolsó lemez. A másodikra… Hát, az nehezebb kérdés, de nem hiszem én sem, hogy bármelyik másik nagy konszern be merné vállalni az olcsó márkát. A többi gyártó inkább a kevesebb, de drágább, különlegesebb autó eladására törekszik, teljesen más a piaci modell, és amíg el tudják adni, addig ezen aligha fognak változtatni, legalábbis szerintem.
A Dacia sem lesz ám mindig budget-márka, látják ők is a sikert, joggal gondolhatják a Renault-nál, hogy már készen áll a márka arra, hogy több pénzért is el lehessen adni az autóit. Új logót vezettek be, új márkaarculatot, jön a Bigster nevű autójuk – ezek mind az eggyel fentebbi polcra lépés jelei. Kínában a VW-csoportnak van pár éve egy Jetta nevű márkája, azt rebesgetik, hogy Európába is jönni fog. Na, az egy valós válasz a Daciára – csak eddig nem tudtak ugyanazon a piacon megmérkőzni… Amúgy meg ezek a budget-próbálkozások zömmel Európán kívül futnak: Lada, Maruti, Tata, Mahindra, Proton, Perodua(Malajzia), Datsun(ha be nem szántották)… Tehát azért van ilyen jócskán, de úgy ítélik az anyacégek, hogy ezeket a fejlődő piacokra kell koncentrálni. Ne feledjük, hogy a Dacia autóit Európán(és Észak-Afrikán) kívül Renault-logóval árulják, vagyis sok régióban a Renault jóval alacsonyabb polcos márka, mint Európában, olyannyira, hogy el tudja vinni a hátán a Dustert, a Sanderót, a Logant és a társaikat.
Újságírókáim! Észszerű!! Már 2015 óta!
https://helyesiras.mta.hu/helyesiras/blog/show/egyszeru-de-eszszeru