Filléres autók klímával, 300 ezer forintig
Piaci körkép: klímás autók 300 ezer forintért
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Elsőre teljesíthetetlen kihívásnak tűnhet a klímás, 15 évnél nem öregebb, 300 ezer forintnál nem drágább autó keresése, illetve találása, pedig bőven létezik ilyen a piacon.
Modell | Évjárat | Vallott km | Vételár (Ft) |
Daewoo Nexia 1.5i GL | 1996 | n. a. | 170 000 |
Daewoo Espero 2.0i CD | 1996/1 | 196 000 | 150 000 |
Daewoo Espero 1.5i 16V GLX | 1998/6 | 144 000 | 190 000 |
Hyundai Accent 1.5 GLS | 1998 | n. a. | 199 000 |
Daewoo Espero 1.5i 16V GLX | 1996/9 | 195 000 | 200 000 |
Chrysler Stratus 2.0 LE | 1998/11 | n. a. | 219 000 |
Ford Fiesta 1.3 Flair | 1997/2 | n. a. | 219 000 |
Geo Metro 1.3 | 1996/12 | n. a. | 219 000 |
Daewoo Espero 1.5i 16V GLX Special | 1996/2 | n. a. | 220 000 |
Fiat Bravo 1.4 12V S | 1996/12 | 199 966 | 220 000 |
Peugeot 306 2.0 Xsi | 1996/1 | 175 000 | 225 000 |
Chrysler Neon 2.0 LE Automata | 1997/6 | n. a. | 230 000 |
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia Automata | 1997/5 | 240 425 | 230 000 |
Renault Laguna 2.0 RT | 1996 | n. a. | 230 000 |
Citroën ZX 1.8 Aura | 1997 | n. a. | 235 000 |
Ford Escort Turnier 1.6 16V CLX | 1996/8 | 198 000 | 249 000 |
Citroën Xantia 1.8 16V SX Automata | 1998/5 | 167 000 | 250 000 |
Daewoo Espero 1.5i 16V GLX | 1997/6 | 160 000 | 250 000 |
Ford Mondeo Turnier 1.8 16V Ghia | 1996/6 | 290 000 | 250 000 |
Mitsubishi Lancer 1600 GLXi | 1996/1 | n. a. | 250 000 |
Ford Escort Turnier 1.8D Ghia | 1996/2 | n. a. | 259 000 |
Ford Mondeo Turnier 2.0 16V GLX | 1996/1 | n. a. | 259 000 |
Citroën ZX Kombi 1.4 Reflex | 1996 | 144 193 | 260 000 |
Ford Mondeo 1.8 16V GLX | 1996/12 | 345 000 | 260 000 |
Lancia Dedra 2.0 16V LX | 1997/5 | n. a. | 265 000 |
Daewoo Nubira 1.6 | 1997/10 | 210 000 | 270 000 |
Ford Escort 1.4 CL | 1998/2 | n. a. | 275 000 |
Ford Mondeo Turnier 1.8 TD CLX | 1996 | n. a. | 275 000 |
Rover 414 Si | 1997/12 | 195 000 | 275 000 |
Chrysler Stratus 2.0 LE | 1996/11 | n. a. | 277 999 |
Daewoo Espero 2.0i CD | 1997 | 184 000 | 279 000 |
Ford Escort Turnier 1.6 16V CLX Klíma | 1997 | n. a. | 279 000 |
Ford Escort 1.8 16V Fun | 1996 | 175 000 | 280 000 |
Alfa Romeo 145 1.6 | 1996/5 | 180 000 | 285 000 |
Ford Escort 1.6 16V Ghia | 1999/4 | 166 700 | 285 000 |
Kia Sephia 1.5 SLX | 1999 | n. a. | 285 000 |
SEAT Cordoba Vario 1.6i SXE | 1998/4 | n. a. | 285 000 |
Ford Mondeo 1.6 16V Club | 1996/4 | n. a. | 289 000 |
Chevrolet Corsica 3.0 V6 | 1998/10 | 160 000 | 290 000 |
Citroën Xantia 1.6 X | 1996/10 | 230 000 | 290 000 |
Daewoo Lanos 1.5 SE | 1997/8 | 145 435 | 290 000 |
Citroën Xantia 2.0 SX Automata | 1996/1 | 180 000 | 295 000 |
Ford Mondeo 1.6 16V CLX | 1996/3 | n. a. | 295 000 |
Mitsubishi Colt 1600 GLXi | 1996/4 | n. a. | 295 000 |
Citroën Xantia 2.1 TD SX | 1996 | n. a. | 299 000 |
Citroën Xantia 2.0 16V SX Komfort | 1999 | 325 199 | 299 000 |
Daewoo Espero 1.5i 16V GLX | 1997/7 | 131 900 | 299 000 |
Daewoo Nubira 1.6 SX Familio | 1997/10 | n. a. | 299 000 |
Fiat Croma 2.0 i.e. 16V SX | 1996 | 174 000 | 299 000 |
Ford Escort Turnier 1.6 16V Ghia | 1997/7 | n. a. | 299 000 |
Ford Mondeo 1.8 16V GLX | 1998/10 | 178 000 | 299 000 |
Ford Mondeo 1.6 16V CLX | 1996 | n. a. | 299 000 |
Lancia Delta 1.9 TD LS | 1996/5 | n. a. | 299 000 |
Opel Astra F 1.6 16V Family | 1996/6 | 156 000 | 299 000 |
Opel Vectra 2.5 V6 CDX | 1998/6 | 315 593 | 299 000 |
Renault Megane 2.0 16V | 2000/10 | n. a. | 299 000 |
Rover 416 Si klimás | 1996/6 | 201 000 | 299 000 |
SEAT Ibiza 1.4i CLX | 1996/12 | 168 000 | 299 000 |
Fiat Marea Weekend 1.6 16V ELX | 1996 | n. a. | 300 000 |
Fiat Tipo 1.9 TD SX | 1996/5 | n. a. | 300 000 |
Ford Mondeo 2.5 V6 Ghia | 1997/5 | 350 000 | 300 000 |
Lancia Kappa 2.4 LS | 1996 | 250 000 | 300 000 |
Mitsubishi Galant 2.0 GLSi | 1996/8 | 190 000 | 300 000 |
Opel Omega B Caravan 2.0 16V CD | 1996 | 216 782 | 300 000 |
Peugeot 306 1.9 D XRDT | 1998/8 | 280 000 | 300 000 |
Érdekes és nem ritka ajánlat a Ford Mondeo, mely első generációjának frissített kiadásával, akár automata váltóval is szerepel az ajánlott összegért – rendszerint magas futással, de akár végigvezetett szervizkönyvvel. Fordból bőven található Escort is – meglepő módon jellemzően a Mondeóknál magasabb áron, igaz, józanabb futásteljesítménnyel és várhatóan szerényebb fenntartási költségekkel. Élménykeresőknek akad Alfa 145, Fiat Bravo és érdekes, 2,0 literes benzinmotorral szerelt, sportos Peugeot 306 XSi. A Daewoo Espero formai testvére (állítólag a koreai típus az egyik, a Citroën számára készített Xantia-próbaverzió dizájnját kapta meg), a Citroën Xantia is több példányban, akár automata váltóval vagy dízel motorral is szerepel a találati listán, s miként a Fordnál látható, a kisebb ZX itt sem olcsóbb, mint a nagyobb és modernebb, de bonyolult, hidropneumatikus felfüggesztésű Xantia.
Nagyon érdekes volt számomra a cikk. Sok, számomra ismeretlen, szinte hihetetlen információt tartalmaz.
Kimaradt az,hogy ne legyen több az órában,mint 149,000 km:-)Egyébként igaza van.
Én új autót alapból nem vennék az említett okok miatt :
amortizáció, értékcsökkenés, részlet, kötelező szervíz és egyéb költségek, kevés a bontott és utángyártott alkatrész.
Szerintem 10 éves kornál már minden kijön az autón aminek ki kell jönne, de addigra a jó része meg is van javítva.
Egy 5 éves autó is lehet rom, ha olyan a gazdája, és egy 15 éves is lehet jó ha úgy tartották.
Hihetetlen, de találkoztam 20 éves szalon állapotú darabbal is, míg vannak 2-3 éves ipari hulladékok is.
Még egy meggondolandó ok : Ha olcsón veszek autót akkor is ráköltök, de tudom mi van benne. Ha drágán veszek, akkor is valószínű, hogy még valamennyit költeni kell rá.
Csak egy péda :
Egy éve vettem egy Voyagert. Teljes automata váltó, klíma, szervószivattyú, fék, féltengelyek, stb felujításon esett át, minden olaj és egyéb cserékkel, egy garnitura alufelni felujítva, egy nyári, egy téli gumigarnitura ( újak ), meg cserélve egy rahedli kis bizbasz, most még mindig nincs annyiban, mint egy úgymond hibátlan állapotú azonos evjáratú és jellemzőjű autó, és tudom miben ülök.
Szerencsére tudásom, felszerelésem és helyem is van a javításhoz, így más szemmel nézem az autókat.
Combi, ne álmodozz, “egyes elemek újrafújva, cserélve, vagy a kocsi teljesen újrafényezve.. :)” ezzel mi a gond, egy 300E-s autónál kit érdekel hány elem van újrafújva.(Ez csak 1-3 éves autónál téma) Nekem egy 95-ös klímás Suzuki swiftem is van, futkosó autónak, aminél nem kell aggódni, ha az áruháznál neki nyitják az ajtót. Csak a két jobb ajtó volt eredeti mikor vettem, a bal két ajtó már bontóból volt cserélve, meg néhány sárvédő is. Viszont le van fújva, jól néz ki. Nálam van már hat éve és nem rohad, nincs vele gond alig költök rá. A klima 15 éves korában is szuper. Nem volt még soha ránézve, feltöltés stb. nem történe, egy meghajtó szíj volt csak cserélve rajta. Csak a kopó alkatrészeket kellett cserélni. Persze vigyázok rá, volta alvázfujás, a sós téli lé mindig le van mosva időben róla. Ja és gazdaságossan pb gázzal járok.Egy kiforrot típusra nem sokat kell költeni. Egy kisebb csattanás után a lökháritó amit cserélni kellett 6 ezerbe fájt. Kell ennél jobb autó A-ból B-be?
A Mitsubishi tulajdonosa a sok felesleges marhaság helyett. inkább javíttatta, volna meg a bal oldali ablakemelőt. Úgy lett elcsúfítva ez az autó, ahogy van.
Én is osztom az öreg autókat, mert az legalább az enyém, ki van fizetve.
Ha az ember rutinos és eleve hozzáértővel megy vásárolni nagy baj nem lehet.
Utána pedig ha éves szinten szán az autó karbantartására 50-80 ezret, hogy ami tönkre megy nem gányolgatja, cseréli, vagy cserélteti szerelővel azt nagyon meghálálja, akár még 15-20 évig autó marad az autó.
Nekem 80 ezerre jön ki az éves plusz ráköltés, de ebbe benne vannak az évenkénti alvázvédőzéstől keresztül a toronyjavátásokon át, a komplett féksceréken keresztül a kipufogórendszerig minden.De legalább tudom hogy az autón a fékek jók, a kasztni nem Frédi és Béni autójához hasonlít, a kopó alkatrészek pedig időben cserélve vannak, ergo még tuti 10 évig tudom használni a kocsim 🙂
Egy időben a Nyíregyházi autópiacra jártam minden vasárnap, hogy eladjam a kb 1 millt érő autómat. Azt se kérdezték meg, miért mentem oda. 2-300.000 ft-os korrekt állapotú és tűrhető korú autókat azonban látható módon csipegették. Van jó tulajdonsága is az öreg autónak: Jól ismerni őket, hol vannak a típushibák, mennyi bizonyos dolgok javítása, mennyire eladható ha mégis pénzzé kell tenni, mennyire értenek hozzá, vagy esetleg maga a gazdi is meg tudja bütykölni. Na meg hogy nem jön a csekk 30-50-70 rugóról minden áldott hónapban! 🙂 Mert nagyon nehéz úgy megfürödni egy 300.000 Ft-os autóval, hogy 6 éven át minden hónapban elvigyen egy minimál bért. Az értékvesztésről meg ne is beszéljünk. Egy 3 millás kisautó hamar 1.5! Egy 3 kilós esetleg 2 kiló lesz… Ha nem a szomszédnak vesszük, meg nem megyünk évi 100.000 km-t, nagyon jól megfelel egy használt is. Valakinek munkába járásra napi 2×3 km miatt ott eszi a nap vagy a tél a ház előtt az 5 millás Mondeot, miközben egy Lada is elég volna simán az ő általa támasztott igényeknek. Meg a környező falvakban is: 2-3-4 mill a ház udvarral, csűrrel, kerttel, mindennel, de 5-7 millás gépet kell a sárban parkoltatni havi 100.000 törlesztővel… Jó a cikk, kell is, mert sokan még a mai napig túl nyújtózkodnak a takarójukon. A fejekben kell rendet tenni.
Normál állapotra kell szűrni, úgy már csak 80 ajánlat van. Tény, hogy van sok gányolt autó, ezért kell olyan típust nézni, amiből van választék, vagy típus helyett állapotot keresni!
Most ( tegnapelőtt ) vettem egy autót.
Mitsubishi Space Runner 1,8 tip-top állapotú, szépen megy, semmi baja, semmi nem lóg, alap dolgokon kívül ( szijak, olajok, szűrők ) semmit nem kell csinálni rajta. Igaz 1993-as, de szerintem nagyon megérte. klíma jéghideg, sosem dohányoztak benne, vonóhorgos, mi kell még ?
Szerintem ha nem szalon autót keres az ember, akkor lehet ilyet találni. Lheet, hogy kicsit többért van kitéve de ennyiben el lehet hozni. Az enyém is 340-re volt írva…
Igaz régóta keresek ilyet ( árban ), és sok siralmat is láttam, de ki kell fogni.
Üdv.
hát na…hééé….ne vicceljünk má…
Rákerestem ilyen feltételekkel a hasznaltauto.hu-n, siralmas az itt leírt felhozatal.
Tény hogy van ennyiért klímás autó, de vagy borult, törött, sérült, füstöl, váltója nem jó, ez nem jó az nem jó, motor elhasználódott de működöképes, kupplungja picit csúszik, de 15 ezerből megvan a javítása, egyes elemek újrafújva, cserélve, vagy a kocsi teljesen újrafényezve.. 🙂
A 270 találatból lett ide írva 70, ebből kb 5-10-et lenne érdemes megnézni úgy hogy nem kell a vételárat mindjárt rákülteni.
Ajánlom mindenkinek a cikkben megjelent Mitsubishi Lancer 1600 GLXI-t :))
http://www.hasznaltauto.hu/auto/mitsubishi/lancer/mitsubishi_lancer_1600_glxi-5232771
Hát ha ezt épeszű ember megveszi… :))
Nagyon korrekt cikk. Kíváncsi volnék, az utolsó mondatokra ki figyel fel 😉