Fiatal vagy új crossoverek egy Lada Vesta SW Cross áráért
Lada helyett mást, akár használtat? Mutatjuk, mit találunk crossover témában
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Minap hoztuk a Lada Vesta SW Cross tesztjét. Most pedig megnézzük, milyen alternatívái lehetnek - akár újonnan, akár használtan.
Hűha, ez már egészen prémium! - jegyeztük meg a kollégákkal, amikor először kinyitottuk a Lada Vesta SW Cross ajtaját. Hiszen világos betétes belsejével és emeltebb futóművével, meg persze körbeműanyagozásával is érezhetően többet adott, mint a Kombi. Ennek és a pozitív, nosztalgikus emlékek ellenére bizonyára sokakban ott motoszkál a kérdés, hogy milyen alternatívái vannak a "terepkombi", persze továbbra is csak elöl hajtó Lada Vesta SW Cross-nak.
Nos, nem is feltétlenül csak fiatal használtban lehet gondolkodni, hiszen itt van a nem is csak kamu terepes, crossoveres, hanem valódi SUV Dacia Duster, amiből a nálunk járt Lux felszeltségű, 4,5 milliós Vesta SW Cross áráért akár az 1.5 dCi motoros, hasonló ellátmányú Comfort verziót is megkaphatjuk, a benzines változat pedig jóval olcsóbb, ezzel az ellátmánnyal csak 3,8 millió, míg a szintén terepkombis Dacia Logan MCV Stepway az 1,6-os szívóhoz hasonlóan élénk, 0,9 literes, 3 hengeres TCe 90 motorral 3,37 millió forintért vihető haza.
A Lada Vesta SW Cross és legfőbb konkurense - méretek
Hosszúság [mm] | Szélesség [mm] | Magasság [mm] | Tengelytáv [mm] | Hasmagasság [mm] | Csomagtér [l] | |
Lada Vesta SW Cross | 4424 | 1785 | 1532 | 2635 | 203 | 480-825 |
Dacia Logan MCV Stepway | 4528 | 1761 | 1590 | 2635 | 174 | 573-1579 |
Ugyanakkor temérdek olyan vevő van, aki sem a Ladával, sem a Daciával nem szívesen barátkozik, inkább használtat néz. Aztán a karbantartási, javítási költségek kapcsán sokan meglepődnek, így aztán utóbbiak tábora bár továbbra is jelentős, egyre csökken. Most viszont számukra nézzük meg, milyen terepes, vagány kompakt modellek kaphatók a Vesta SW Cross Lux 4,5 millió forintos áráért.
A Lada Vesta SW Cross és legfőbb konkurense - műszaki adatok és alapárak
Lada Vesta SW Cross 1.6 16V | Dacia Logan MCV 0.9 TCE Stepway | |
Emissziós norma | Euro 6 | |
Üzemanyag | Benzin | |
Hengerűrtartalom [cm3] | 1596 | 898 |
Hengerek/szelepek száma | 4/16 | 3/12 |
Váltófajta/-fokozat | kézi/5 | kézi/5 |
Teljesítmény [LE/fordulat] | 105 (5800) | 90 (5000) |
Nyomaték [Nm/fordulat] | 148 (4200) | 140 (2250) |
Gyorsulás 0-100 km/h | 14,5 | 12,4 |
Végsebesség [km/h] | 180 | 168 |
Kombinált fogyasztás [l/100 km] | 6,5 | 5,3 |
CO2-kibocsátás [g/km] | 148 | 120 |
Saját tömeg [kg] | 1330 | 1116 |
Megengedett össztömeg [kg] | 1730 | 1605 |
Hasmagasság [mm] | 180 | 174 |
Abroncsméret | 205/50 R17 | 205/55 R16 |
Alapár [Ft] | 4 249 000 | 3 369 000 |
Ha már felütjük a Használtautót, rá kell döbbenni, hogy nem csak Daciát vehetünk új crossoverként a Lada Vesta SW Cross helyett, akad a szalonokban ennyiért más is.
A legkomolyabb ajánlat az alapváltozatával 3,85 millió forintért kínált Suzuki Vitara, de 4 millió forint alatt hazavihető a Fiat 500X és az Opel Crossland X is. 4,1 millióért a SsangYong Tivolit is megkaphatjuk, 4,4 millióért pedig az Opel Crossland X-szel igencsak rokon, ám vagányabb Citroën C3 Aircrosst is. A Suzuki értéktartását mutatja, hogy egy 3 éves, közel 50 ezer kilométert futott példányt épp csak 40 ezer forinttal az újkori ár alatt hirdetnek.A Lada Vesta SW Cross alternatívái
Modell | Évjárat | Óraállás [km] | Hirdetési ár [Ft] |
Dacia Duster 1.5 dci Arctic (109 LE) | 2015 | 85 580 | 2 790 000 |
Dacia Duster 1.2 Tce Arctic (125 LE) | 2015 | 49 000 | 2 990 000 |
Dacia Duster 1.6 SCe Access (114 LE) új autó | 2018 | 0 | 2 999 000 |
Dacia Duster 1.6 SCe Arctic (114 LE) | 2016 | 31 433 | 3 400 000 |
Nissan Juke 1.5 dCi (110 LE) | 2015 | 35 404 | 3 690 000 |
Suzuki Vitara 1.6 VVT GL (120 LE) | 2015 | 48 991 | 3 850 000 |
Suzuki Vitara 1.6 VVT GL (120 LE) új/szalonautó | 2018 | 0 | 3 890 000 |
Fiat 500X 1.6 16V Pop (111 LE) új/szalonautó | 2018 | 0 | 3 999 000 |
Opel Crossland X 1.2 Enjoy (82 LE) új/szalonautó | 2018 | 0 | 3 999 000 |
Nissan Juke 1.2 DIG-T (116 LE) | 2015 | 33 000 | 3 999 999 |
Suzuki Vitara 1.6 DDiS GLX (120 LE) | 2015 | 99 999 | 3 999 999 |
Renault Captur 1.5 dCi (90 LE) | 2015 | 45 550 | 4 000 000 |
SsangYong Tivoli 1.6 e-XGI (128 LE) új/szalonautó | 2018 | 0 | 4 099 000 |
Suzuki Jimny 1.3 16V (86 LE) | 2016 | 59 511 | 4 100 000 |
Fiat 500X 1.6 Multijet (120 LE) | 2015 | 47 000 | 4 199 000 |
Opel Mokka 1.6 ecoFLEX (116 LE) | 2015 | 21 191 | 4 300 000 |
Citroën C3 Aircross 1.2 Feel (82 LE) új/szalonautó | 2018 | 0 | 4 390 000 |
Opel Antara 2.2 CDTI (163 LE) | 2015 | 59 000 | 4 399 000 |
Dacia Duster 1.5 dCi Comfort (109 LE) új autó | 2018 | 0 | 4 499 000 |
Ahogyan újonnan, úgy használtan is akad természetesen Dacia Duster, de miként a Suzuki Vitaránál, itt is igaz, hogy nem vészes az új felára. Használtból Nissan Juke, Renault Captur, Opel Mokka, Opel Antara lehet még a Lada Vesta SW Cross alternatívája. Hozzá közelálló terepkombit 3-3,5 éves korig sem találunk 4,5 millió forintig, hiszen ebben a műfajban korábban egy-egy kivétellel csak a prémiummárkák indultak, meg például a Peugeot 508 RXH, amiből viszont csak 3 évnél idősebb adódna a kitűzött összegért. Ha viszont a Lada helyett a Dacia is jó nekünk, Logan MCV-ből - már említetten - jóval olcsóbban kapunk terepkombit, mint Vestából. Amennyiben dízelre vágyunk a kitűzött 4,5 millióért, két választásunk van: Dacia Duster vagy használt autó, utóbbiak közül természetesen első helyen a Duster, majd Nissan Juke, Suzuki Vitara, Renault Captur, s a méretben felfelé kilógó, ám konstrukcióként nem épp fiatal Opel Antara. Te melyiket választanád? Írd meg kommentben!
Nem tudom mirefel drágább a Vesta kombi mint az MCV.
Érdemes ellátogatni a index lada vesta, grantam kalina topikjába egyébként, rohadnak rendesen az 1 éves autók .
http://forum.index.hu/Article/showArticle?na_start=270&na_step=30&t=9234709&na_order=
Azért mert minden tekintetben nagyobb:karosszéria, motor, felszereltség. Szervízköltsége is jóval olcsóbb a Ladának (átlag 25e Ft) mint a Daciának (átlag 48e Ft) A Ford Opel is fogadnak rendesen… Sorába Audi a ha veszel újat mindjárt ott a csomagotartóban az 1l Motorolaj… Új autóban…
fogadnak=rohadnak Sorába=Skodába
Egy fullos stepway mcv nél közel 600 ezerrel drágább az alapkivitelő kombi vesta, búgós sebváltóval, egy alacsonyabb felszereltségű mcv nél meg 1 milliióval, ráadásul az mcv terhelhetősége 100 kilóval több a kissebb kasztni és motor ellenére is.
Végigfutottam a képeket a fórumon, hát nagyon nem örülnék, ha így nézne ki az új autóm alja. Sőt, bármilyen autó alja.
Baromság.. A kipufogó, és a futómű elemek felületi rozsdásak, nem a kasztni. Ez meg sok más autónál is így van, ok, talán nem újonnan. De várjuk meg a hosszabb távú tapasztalatokat. Nézzél meg egy páréves Focust, annak is rozsdás lesz a lengőkarja..
Ezek sokszor nincsenek 1 éves autók. Ami így rozsdásodik az jobb már nem lesz később sem. Ne legyenek illúzióid, rohad az biztosan máshol is. De ajánlgasd csak nyugodt szívvel a Ladát, biztosan örülni fognak azok akiket rávettél, hogy kiadjanak érte 3-4 milliót majd pár évesen járkálhatnak a karosszériáshoz vagyonokért lakatoltatni azt a sz@rt.
Tucatka, senkit sem beszélt rá a Ladára, ahogy te sem a Renault bármely termékére. Ezenfelül a Daewoo Matiztól sem tántorítottál el senkit. Mert vásárlás előtt az ember – ideális esetben – úgyis feltúrja a netet, fórumokat búj, autós kiadványokat lapozgat, utánajár, mi az általános és elterjedt hiba, és mi az, ami arányaiban csak nagyon kevés tulajnak okozott bosszúságot. Ha valóban korán rohadnak az új Ladák, az már a Renault sara – ők a tulaj, tegyenek rendet. Ha nem tesznek, azt én úgy ítélem meg, hogy nekik ez a helyzet így jó, a terméket jónak találják. Ennyi. A Daciákkal is vannak korróziós problémák, de arra biztos van magyarázatod. Angliában már elterjedt a Dacia „Ruster” elnevezés…
Seggfej legalább ne hazudozzál ilyen nyilvánvalóan. Amióta piacon vannak ezek a szarok csak erről ömlengsz a haverjaiddal, hogy ezek a világ legjobb autói.
Full extrás Dacia Logan MCV Stepway extra színnel 3 663 000. Amit egyedül nem értek, hogy miért nem lehet hozzápárosítani egy LPG-t, ha már diesel nincs.
Simán vállalható autónak tűnik ennyiért, majdnem egy millióval olcsóbb, mint a konszerntárs Lada.
Abból az egymillióból átlagmagyar majdnem 3 évig ingyen autózik.
Szerintem alapvetően nem jó az összehasonlítás. Mármint az a része, hogy a Vesta SW-t SUV-okkal tesszük egy ligába. A Vesta SW egy kombi, kicsit magasabb felszereltséggel, kicsit emelt futóművel, de kb. ennyi. Szerintem annyit tud, mint egy sima kombi, szóval inkább azokkal érdemes hasonlítani. Az új és a használt hasonlítás is zsákutca, hiszen ebben soha nem lehet igazságot tenni. Mert mi éri meg jobban egy ilyen Vesta SW újonnan, vagy egy 3 éves Mondeo kombi 100 ezer km-rel. Nyilván egyik ember így nyilatkozik, a másik meg úgy, és mindkettőnek lehet igaza. Őszintén szólva a Vestát egy kicsit én is drágállom, bár a Daciánál mindenképpen tetszetősebb. Az is hátránya, hogy csak egy motorral lehet rendelni. Ha nekem kellene választanom, akkor azt hiszem, hogy egy 2-3 éves Astra, Focus, Octavia, vagy Golf kombi mellett döntenék. Ezek akár 3,5 millióért elérhetők (a 3 évesek) nem túl sok km-re. Az új Vesta SW áráért 30-40 ezer km-t futott K Astra kombi is kapható akár 1.6 Cdti motorral. Az is biztos, hogy a Fiat Tipo kombit is megnézném. Mindezek mellett, aki újat akar és tetszik neki a Lada, szerintem az sem lő mellé.
Én tegnap megnéztem az SW Cross-t. A hátsó üléslapon találtam egy 10-es anyát. Az egyik Kalina első szélvédõ alatti csavarjai meg már elrozsdásodtak. Én azért tennék róla, hogy ne ìgy mutogassam…mondjuk a másik Kalina ugyanazon csavarjai makulátlanok voltak. Szóval elgondolkodtam az SW Cross-on, de nekem túl meredek az „A”oszlop, ki-be szálláskor, ez zavar.