A Panda Cross a Panda 4x4 alapjain látványosabb, ezüstösen és feketén körbeműanyagozott külsőt ad. A viszkós összkerékhajtásnak normál Auto, 50 km/óráig zárt Lock állása van, de van lejtmenet-vezérlő is. A 15 colos alukerekek négyévszakos gumikkal szereltek, a terepszögek elvileg javultak a módosított lökhárítókkal, a hasmagasság 15-16 cm motorizáltságtól függően
Benzinmotor (amivel valamiért szerényebb a hasmagasság): 0.9 TwinAir 90 lóerővel és 145 Nm-rel. Dízel: 1.3 MultiJet 80 lóerősen, 190 Nm nyomatékkal. Mindkettő 5 lóerővel izmosabb az urbánus Pandákhoz képest. A benzines 6 fokozatú váltójában extra rövid az első sebesség, ezzel is pótolva a felezőt (mint a Dacia Dusternél is). Forgalmazási start ősszel, premier márciusban, Genfben
A Pandához hasonlóan az olcsón összkerekes/hétszemélyes Fiat Freemont, a Dodge Journey testvére is kap egy Cross kivitelt ezüstös és krómos csicsákkal, 19 colos spéci alufelnivel, sötét lámpabetétekkel, bent egyedi bőrkárpittal. Szériában érintőképernyős navi és multimédia, tolatókamera, kulcs nélküli nyitás is jár
Motorfronton nincs nagy bonyolítás: csakis dízel van: a 2,0 literes MultiJet II 140 vagy 170 lóerővel választható, utóbbi akár automata váltóval, összkerékhajtással is
Freemont eseteben nincs szelesitve a kerekjarat!