Fiat 500 hét üléssel
Fiat 500L Living: 7 ülés, 638 literes csomagtér
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Megjelentek az első gyári fotók az eddigi legnagyobb Fiat 500-asról. Az 500L Living 5+2 üléses, csomagtartója kétsorosan hatalmas, 638 literes.
Ha minden igaz, heteken belül debütál, első gyári fotóival pedig most először látható a júliusban 6 éves új 500-asból kinőtt legnagyobb verzió, az 500L-alapú Fiat 500L Living. Az olaszok által Magic Purpose Wagonnak titulált csodás és 5+2 üléses egyterű a nem kicsi 500L-nél is 210 mm-rel hosszabb, így 4,35 méteres, szélessége, magassága és tengelytávolsága maradt 1,78/1,67/2,61 méter.
Csomagtere ugyanakkor 638 literes, hatalmas, ha a harmadik üléssor a sík padlóban pihen. Az 500L Living motorjai a már ismert benzinesek (1.4 95 LE és 0.9 TwinAir 105 LE), illetve dízelek (1.3 Mjet 85 LE és 1.6 Mjet 105 LE) lesznek. Az 1.3-as Mjethez automata váltó is választható majd.
A retróminiből lett buszlimuzin 19 külső színnel, 15-féle alufelnivel, 6-féle kárpittal és miegymással, a személyre szabhatóság ma már szinte kötelező kánaánjával tör a nagycsaládosok kegyeire.
Tudom, hogy ez az 500-as és a Freemont más kategória, de mindkettő hét személyes, és mivel az 500-as divatautó, ezért kicsit túlárazott is. Az 500 L ára jó felszereltséggel és az 1.6-os dízel motorral a 6 milliót közelíti, Szerintem ez a még nagyobb 500-as meg is fogja haladni azt, onnan meg már nincs messze annyira egy Freemont, és amit te is mondtál, az egy sokkal nagyobb autó. Szóval így gondolkodtam.
Nekem a jelenlegi Fiat palettából a Freemont tetszik a legjobban, gondolva persze arra is, hogy a családnak (két gyerek + biciklik + kismotorok, stb.) be kell férnie (jelenleg is egy egyterűm van). Én nem úgy vagyok vele, hogy az olasz, vagy a francia, vagy a német autó tetszik, hanem egy kocsi vagy tetszik, vagy nem, és kb. ennyi.
Valóban, de a dízel motortól még nem lesz karakteres. 🙂 A Freemont nem több, mint a Fiat termékpalettájának mostohagyereke, egy a többihez képest kevésbé elnagyolt formájú, ezért Európában is vállalható amerikai tucatautó.
És aki igazán szereti az olasz autókat, az Dodge-ot elvből nem vesz, még ha Fiat logó van rajta, akkor sem. 🙂
A Freemont és ez nem egy ligában játszanak.
Tisztában vagyok vele, hogy egy átcimkézett Dodge Journey, de ez nem is baj, szerintem nagyon jól néz ki. Ami olasz és Fiat benne az a dízel motor. Úgyhogy azért mégiscsak van benn valami olasz. És azért a kocsi belsején, az anyaghasználaton is fejlesztett egy kicsit a Fiat, igaz csak annyira, hogy Európában eladható legyen.
A Freemont annyiból valóban karakteres, hogy mivel egy átcímkézett Dodge – tehát ízig-vérig amerikai autó – teljesen elüt és kilóg a Fiat termékpalettájáról.
Továbbra sincs sajnos igazi egyterűje a Fiatnak. 🙁
Nem hiszem, hogy ez annyira bestseller lenne. Bár manapság divatosak a 7 üléses verziók, az igazi, teljesértékű modellek 1 kézen megszámolhatóak…
Ezt a 4.3 m-es miniautót csak 3-4 picike gyerekkel rendelkezőknek tudnám ajánlani, illetve nekik sem nagyon, mert a gyerekülésekkel már biztosan gond lesz. Saját példámat tudom mondani, nekünk 4 óvodás-iskolás gyerekkel, a csomagtartó az egyik, 7. ülés – kevés. Akkor ebbe mit lehet 2 db reklámszatyoron kívül pakolni vajon???
Tetőbox kell, de azzal meg nagyon mókás lesz ez a autó.
A motorokról pedig annyit, hogy igazán 1 való hozzá: a legnagyobb dízel.
Szóval ez inkább csak egy szokványos autó, opcionálisan bevállalalható hátsó „kínpadokkal”, max. 3 gyerekeseknek. Szépnek szép, de hogy praktikus-e azt élőben kellene látni.
Szerintem.
Ha már Fiat, és hétszemélyes, akkor nekem a Fiat Freemont jobban tetszik, sokkal karakteresebb autó, vagy mondjuk inkább úgy, hogy más karakterű.
A motorokat viszont kicsinek tartom. Hét személyt, vagy majdnem 700 liternyi csomagot egy 1.4-es benzinessel, vagy egy 900 köbcentis – ha jól tudom két hengeres – turbómotorral nem lesz egyszerű dinamikusan mozgatni. Talán az 1.6 Multijet jó lehet majd hozzá.