Feszült pillanatok – Mercedes-Benz GLA teszt
Mercedes-Benz GLA 220 d 4Matic 7G-DCT teszt
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Elismerem, hogy jól néz ki, bár ehhez kell az új kanyon-bézs fényezés. Játszik a menetfény színeivel és a beltéri világítással, tökéletes a színház, aztán felhörren a Sprinter.
A szabadidő-autó őrület kezdetén a legtöbb SUV-osított autó hibája nagyjából ugyanaz volt; az emelt futómű nem hogy terepképességeket adott volna, a túlfeszített lengéscsillapítók miatt keményebb lett. Most először találkoztam ezzel a problémával feltűnően, a Mercedes-GLA-nak nagyon rosszat tesz az emelt, ráadásul még feláras off-road futómű. Én voltam a frissített GLA hazai bemutatóján, ahol túl sokat nem tudtam meg belőle, mert mézes madzagként elcsavarták a fejünket a 381 lovas A 45 és GLA 45 AMG-kkel, meg a hungaroringi pályázással. Most már értem, miért kellett a nagy körítés és csak mellékesen megmutatni a GLA-t, mert nem lett jobb.
Amit mondjuk előtte is jól csinált, abban most még jobb lett, de annak az autóhoz és a technikához, a vezethetőséghez semmi köze. Ez a megjelenés és a parasztvakítás része a dolognak. A ráncfelvarrott GLA-t külsőre nem egyszerű beazonosítani, a szokásos dolgokat változtatták, mint a fényszórók, amik felárasan már ezek a szép LED-esek is lehetnek, borzalmasan jó fényerővel, meg újak a lökhárítók, de az egészre a koronát az új kanyon-bézs fényezés teszi fel. Meg se kell vele mozdulni, máris eladja magát, mondjuk, jobbat is tesz neki, ha nem indulnak el vele, de ezzel várjunk még. A fényezés gyönyörű, kicsit arany beütésű, de feltűnően csillogni csak naplementében tud, ugyanakkor igazából minden időszakban és fényben jól mutat. Lenyűgöz és nem csak ezzel, nyitásnál – amit távirányítóról végzünk, mert 16,5 millióba nem fért bele a kulcs nélküli nyitás – az új LED-menetfény először kéken világít, majd lassan átmegy fehérbe, és ezt mindenki jól láthatja.
Amit viszont nem lát más, csak aki beül, az már csak minket szórakoztat, és továbbra is a fényeknél maradva a beltér világítása egészen addig váltogatja a színeit, amíg be nem indítjuk az autót. Tök jó hangulata van, tényleg, ezzel mindenkit levesz a lábáról, a többivel viszont nem tud átverni. Jó poén a durva szövet, durva bőr kombinációjú kárpitozás, díjazom, jól passzol a bakancsos megjelenéshez, de ha kicsit elmélyedünk benne, rájövünk, hogy ez nagyjából az a bőr, amibe a német taxik belterét húzzák a strapabírás miatt. A Mercedes az elmúlt években nagy megújuláson ment át, kezdve a C-osztállyal, de ebből a GLA már pont kiesett, tehát nagyjából azok a kezelőszervek figyelnek ránk, mint az előző E-osztályban, elavultnak hat sajnos, és az anyagok is olyanok, régiek. Ez keltett bennem egyfajta feszült hangulatot amiatt, mert tudom, hogy ennél sokkal jobbat is tud a Mercedes, de egy ilyen rétegmodellnél nyilván nem fért bele a teljes műszerfal cseréje.
Jött egy új kijelző a középkonzolra, amit a könyöklő előtti tekerentyűvel kell irányítani, és még mindig szokatlan a rendszer. Még szokatlanabb, hogy a kijelző félig kitakarja a Mercedesnél a tolatóradar jelzőjeként használt LED-sort, mert a radar csak az utolsó centiken ad hangot, addig elöl-hátul egy LED-sort kell figyelnünk, fura, de már jó ideje így van. Mivel tulajdonképpen ez egy A-osztály, a beltér is kompaktos kialakítású, az üléspozíció is olyan, és pont ugyanazok a gondok vannak a beltérrel; szűk. Az emelt futómű miatt magasan érezzük magunkat mindig, pedig a karosszériához képest az ülés csak ugyanúgy áll, mint minden normális autóban. Az alacsony szélvédő miatt olyan, mintha fel lenne emelve az is, még a legalsó állásában is homlokmagasságba esik a szélvédő teteje, ami nem csak lámpa alatt állva frusztráló. A bunkerhatást jól ellensúlyozza a világos utastér, ebben az összeállításban élhető, de a tető közelsége még így is feszült érzetet kelt. A vezető ülése elektromosan állítható az ajtóról, az utasé viszont csupán kézi állítású lehet ennyiért, a hátsó helykínálat pedig egészen vállalható hosszabb lábúaknak is.
A GLA-hoz érkezett egy új benzinmotor a frissítéssel, a 220-as jelzésű kétliteres, 184 lóerős turbós motorral 11 millió alatt indul a kis bakancsos Merci, dízelfronton viszont a 220 d a legdrágább, pláne 4Matickal. Ez még a régi 2,1-es turbódízel, csak már 177 lóerőt présel ki magából, és továbbra is olyan hangja van, mint bármelyik Sprinternek. Korábban a GLC kupéban nem volt feltűnően kellemetlen, bár ott a 9 fokozatú váltóval próbáltuk. A GLA-ban még a 7 fokozatúhoz csatolták, és a kettő együtt valahogy nagyon nem áll össze. Mindkettő lusta, fáradt és semmi kedve a munkához, így az összteljesítményük is lehangoló, ami ott kezdődik, hogy a 2,1-es dízel turbólyuka óriási, tehát ha bármit szeretnénk elérni, akkor nagy gázt kell adni, hogy minél hamarabb felpöröghessen. De mivel a váltó lassan szedi össze az első fokozatot is, rosszul viseli, amikor megérkezik a nyomaték, állítólag 1400-nál, de van az inkább 2000 is. Szóval ott ránt egyet, majd egykedvűen elkezdi vonszolni a karosszériát. Ha nem lőttük ki előre a stop-startot, akkor lesznek igazán kínos pillanataink, mivel hosszú másodpercekkel nyújtja meg az elindulási időt, így ismét feszültséget okoz a vezetni szerető sofőrnek.
A GLA összkerékhajtása a hungaroringi Off-road Centrumban meggyőző volt a menetpróbán, olyan ügyesen járt-kelt a GLA az erdőben, hogy el is hittem, hogy jó. Nyilván soha semmilyen körülmények között nem kerül egy tulaj sem ilyen cicamercivel terepre, de jó tudni, hogy átverekedné magát rajta. A fotózás kedvéért kerestem egy kis földutat, amin megálltam keresztben, hogy legyen valami izgalom a képeken, erre az enyhe bordán, amit még egy Prius is kirugózna, megemelte a hátsó kerekét. Off-road futómű, a rugóút meg közelebb áll a semmihez. A futómű olyan feszes, hogy az összes úthibán elpattan a GLA, hogy a fekvőrendőröket ne is említsem. Tudom én, hogy ez csak itt gond, a tükörsima aszfalttal borított Németországban ez senkinek nem tűnik majd fel, de pont úgy viselkedik, mintha lábujjhegyen sétálnánk földúton; csetlik-botlik. A sportos közlekedésnek ez jót tesz, mert kanyarban nagyon jól támaszt, de ez elvileg nem a sportos GLA.
Masszív, merev, vaskos érzete van vezetés közben jó biztonságérzetet áraszt, de aki egy picit fogékony egy autó viselkedése iránt, az nem fogja szeretni. Van tempomat, de nem távolságtartós, van sávelhagyás-figyelő, de csak szól, a kormányzásba nem nyúl bele, a ráfutásgátló is csak figyelmeztet és felkészíti a nyomást a fékrendszerben, de nem fékez helyettünk, van Harman/Kardon hifi, ami egy BMW-ben tud jól szólni, itt meg nem. Sokat tud, csak jó pár évvel ezelőtti szinten. Mutatós, szédítő apróságai vannak, és ebben az összeállításban nagyon is vagány. Ha valakit nem érintenek meg a hajtással kapcsolatos dolgok, akkor imádni fogja, mert mindenki megbámulja, hiszen mégis csak egy Mercedes. Autóként értékelve viszont ennél sokkal jobbakat tud az ipar, házon belül meg pláne.
Árak
Tesztmodell alapára
11 846 560 Ft (2017.10.16.)
Tesztautó ára
16 563 340 Ft (2017.10.16.)
Műszaki adatok
Hengerűrtartalom:
2143 cm3
Teljesítmény:
130 kW (177 LE) 3600-3800 1/min-nél
Nyomaték:
350 Nm 1400-3400 1/min-nél
Gyorsulás 100 km/h-ra:
7,7 s
Végsebesség:
223 km/h
Gyári vegyes fogyasztás:
5,0 l/100km
Méretek
Hosszúság:
4424 mm
Szélesség:
1804 mm
Magasság:
1494 mm
Saját tömeg:
1520 kg
Össztömeg:
2090 kg
Terhelhetőség:
570 kg
Tengelytáv:
2699 mm
Karosszéria-kivitel:
városi terepjáró (crossover)
Csomagtér:
420 l
Belső szélesség elöl:
1450 mm
Belső szélesség hátul:
1430 mm
Belmagasság elöl:
900-970 mm
Belmagasság hátul:
940 mm
Hátsó lábtér 180 cm-es vezető mögött:
240 mm
Ülőlap hossza elöl:
530-570 mm
Ülőlap hossza hátul:
420 mm
Csomagtér maximális szélessége:
1200 mm
Csomagtér szélessége a kerékdobok között:
1060 mm
Csomagtér magassága:
440 mm
Csomagtér hossza:
820 mm
Csomagtér hossza üléshajtással:
1570 mm
Raktérnyílás szélessége:
1060 mm
Raktérnyílás magassága:
850 mm
Motor és váltó
Motor:
Dízel
Motorosztály:
Euro 6
Hengerűrtartalom:
2143 cm3
Hengerek/szelepek száma:
4/16
Sebességváltó:
automata (7 fokozatú) sebességváltó
Nyomaték:
350 Nm 1400-3400 1/min-nél
Teljesítmény:
130 kW (177 LE) 3600-3800 1/min-nél
Menetteljesítmény
Végsebesség:
223 km/h
Gyorsulás 100 km/h-ra:
7,7 s
CO2-kibocsátás:
110 g/km
Gyári vegyes fogyasztás:
5,0 l/100km
Fogyasztás a használónál:
7,5 l/100km
Menetzaj
Menetzaj 50 km/óránál:
56 dB(A)
Menetzaj 90 km/óránál:
60 dB(A)
Menetzaj 130 km/óránál:
65 dB(A)
spd: nem “egy Mercedes”-ről van szó. Az elmúlt 12 év közel félmillió kilométerét jórészt a nyugat-európai utakon tettem meg, ahol a Mercedes igen gyakori látvány.
Minden autóban van elhibázott dolog, nyilván a Volvókban is, de ők pl gőzerővel dolgoztak az elmúlt 10 évben hogy kijavítsák a hibáikat és hiányosságaikat. A Mercedesekben vélek felfedezni egy adag pökhendiséget, ami megakadályozza, hogy átvegyék amikor más valamit jobban csinál meg mint ők.
A Mercedes általában messze a legdrágább ajánlatokat hozta rendszerint, ezért engedtessék meg, hogy nem fogadok el hibákat. Ezért is vannak komplexusaim az önismétlésre 🙂
Az sem mindegy hogy milyen paraméterekkel keres az ember autót, nekem belépő hajtáslánc kellett jól felextrázva, ebben a Volvo elég jó (a GLC-hez meg nincs is ilyen most, ami nem annyira márkafüggő, mint modellciklusé), nyilván ha egy pöpec sportos 4WD kellett volna akkor az XC lemarad a haldexszel a dobogóról.
Elég vicces a következtetésed, hogy mert a német autópályán egy Mercedes nem gyorsít, annak az oka az, hogy nem tudja kezelni a saját autóját. 🙂
Mindegy, nekem is fix pont hogy a volvo xc60 számtalan ponton szar, nem csak a belső teret illetően, de műszakilag is rettentő fos benne egy csomó dolog, de nem hoznám fel kb. minden második hozzászólásomban 🙂
Én úgy tudom hogy a lámpákon és a D oszlopon kívül kevés különbség van, valahol olvastam hogy az első ajtó csereszabatos az A-n és a GLA-n, tehát a belmagasság se nagyon lehet más.
Általában azért tekintik a GLA-t egy ligának mert a három márkát mindig konkurensnek tekintik, de a Mercedesnek nincs más modellje. A GLK sem volt igazán X3/Xc60 konkurens, hanem inkább az Evoque mérete volt. De a három németet mindig muszáj megfeleltetni.
Most szerintem a méretben lesz egyszer a GLA/QX30/V40 XC, és felettük az új X1/Freelander/Q3/QX50 míg felettük a X3/Q5/GLC/XC60/NX/Disco Sport/Stelvio. Ez utóbbi az ami igazán egységesedett méretben.
Személyes tapasztalatom, hogy a téligumi fontosabb, mint a 4WD, mondjuk a vidéki (pl budán a IIa kerület) el tudom képzelni, de szerintem ezt töbségben 2WD-ben fogják venni.
Nekem bevált a január-március időszak rendelésre, mivel karácsony után már indulnak az akciók és pl a Volvónál nyáron állnak át az új modellévre, így a márciusi rendeléseket még a régi rendszerben akciókkal kínálják. De van márka amely januárban bált modellévet, azoknál ez a ritmus nem érvényesül.
Ahogy te is írod, a modellciklus előrehaladtával erősödnek az akciók.
Nekem ajánlottak olyat is hogy “elbénázzák” a készletautó lestoppolását, és akkor a gyártónak muszáj odaadni a kívánt autót készletáron (itt már 500 eurós tételeken tárgyaltunk 🙂 ). De nem akartam kockáztatni, hogy rám sózzanak egy készletautót, így én visszakoztam…
Az első ponton nem rugózok tovább, nálam ez az univerzum egyik stabil pontja 🙂 A facelifttel pici javult, de az sem nyűgözött le.
A fékkel kapcsolatban, a mercedes az elsők között vezette be ezt a karos/lábféket, de azóta elment mellettük az idő és automatizálták sokan (pl Passat, A4, V70). A kézifékkel lehet bohóckodni, az automata meg kényelmes. A C klasséé egyik sem…
Nem csak az a bajom hogy a lámpa egyes funkciói és az ablaktörlő is egy karon van, hanem hogy a tempomat nem a kormányküllőre van integrálva, hanem gyakorlatilag láthatalan helyen, a kormány mögött. Ezt sokadszorra sem fogom megszokni, és látom is a mercedeses sofőrük vezetési stílusán (vagyis ha félreállok elengedni egy német Mercedes nem kezd el alkalmazkodni, hanem robog tovább eredeti sebességgel, míg a BMW-sek pl felgyorsítanak, hogy ne szoritsanak be)…
ennyi tömény hozzá nem értést azért még fórumokon is ritkán olvasni
Elolvasva a cikket amit belinkeltél, csak pozitívumot írnak benne. Egyértelmű, hogy a zörgés, és a forró műszerfal között összefüggés van, érdemesebb lett volna szervizbe vinni..
Szerintem semmivel nem kopogósabb mint az 5-ös, és mondom ezt úgy, hogy a két autó egymás mellett áll, és 10 másodperc különbséggel átülök egyikből a másikba, egyszerűen más a textúrája és a színárnyalata, ez lehet hogy tetszik, lehet, hogy nem, vagy épp más benyomást tesz, de semmivel sem kevésbé minőségi, vagy sivár.
Sosem értettem miért kell nyomkorászni a műszerfal tetejét. Az ajtónak van egy nagyon frankó behúzója, ami masszív, puha, és meg se nyösszen mikor megragadod (varrott bőrös verzió), ellentétben a bmw-vel, ami ott is nyöszörög (varrott alcantara).
Formákról nincs értelme vitatkozni, nekem tetszik a belseje, egy olyan pontot nem tudnék mondani ami csúnya benne, talán a felnyíló monitort takaró kis ajtó ami elég hülyén néz ki felnyitott állapotában, de mondom ez ízlés kérdése, 2007-et írunk.
Viszont rengeteg dolgot szépnek és finomnak tartok benne, kezdve a km óra paneltől a klíma panelen át, a kilincsek formájáig, az ajtókilincs masszivitásáig, a kesztyűtartó patent és halk csukódásáig, és akkor nem beszélek olyan dolgokról mint pl. az ajtócsukodás hangja, ami szintén masszívabb mint a bmw (apróság de pl. az ajtókéder gumijai masszív textillel vannak burkolva, ami az akusztika mellett azt is jelenti, hogy télen nem fagy oda az ajtóhoz..)
Nekem a kezelésével sincs bajom, szeretem hogy nincs középen kézifékkar, és így a műszerfal vonala nem törik meg, elég magasan van a kartámasz és a középső tároló, tehát van oka, hogy így csinálták, (míg pl a 3-as bmw-ben a kézifékkar miatt a vezető oldalon rövidebb volt a kartámasz mint az utasoldalon…) ellenben még senki nem indokolta meg, hogy miért baj az ha lábbal nyomod be a rögzítőféket.
Hogy egy karra tesznek mindent bal oldalon azt szerintem átlag IQ-val rendelkező ember kb 3 perc alatt feldolgozza, és használja, ahogy kell, még akkor is ha naponta váltogat autót, akkor szintén nem értem miért olyan nagy probléma, hogy ez nem uniformizált.. persze kötözködni lehet, de az nem érvelés.
Ez a 16,5 Mihály (olyan sok hogy már nem merem misi-zni) elég borsos, ennyiért egy jól felszerelt GLC 250d is adnak légrugóval, összes vezetéstechnikai bisz-basszal, burgmeister hifivel vonóhoroggal, hangulat világítással, deréktámasszal stb… Gyanítom komoly érdeklődés esetén szép összeget (milliókat) lehet alkudni belőle, egyébként csak most tűnt fel az ára
A facelift előtti belső: kopogós műnyag MINDENHOL (nem csak mesze, de pl az ajtópanelen), amelyen az elnagyolt formák se javítanak. Szóval azt írni, hogy “kellemes barátságos”, ilyet szerintem még a német újságírók se nagyon írnak le a W204ről, pedig nekik külön szókincsük van a sivár hazai belsők méltatására (pl “józan”). Bár nem fotóztam, és le sem írtam az élményeimet, én inkább a “kijózanító” kifejezést használnám a 2007-en próbélt C220 CDI-re.
És akkor még nem beszéáltünk a mindenki által szapult kezelésről, a hülye rögzítőfék és a mindent egy indexkarra helyező kapcsolók, ami mellé azért odazsófoltak két másik teljesen felesleges kart hogy csak bekavarjon. Sosem értettem miért vezetnek olyan bénén a mercedes papák nyugaton, aztán rájöttem, hogy nem antoszociláisak csak nem találják a tempomat karját 🙂
Ennyit a TC teszt objektivitásáról. Még a hagyományosan Mercedes fan vezess-hu is eléggé lehúzta.
[url]http://www.vezess.hu/ujauto-teszt/2011/09/20/az-asszony-miatt-bukott-a-merci/[/url]
Én igazából zörgéstől még nem akadtam ki (br nem is volt gyakori, talán csak a V70-esben tapasztaltam, de ez lehet a kombi éptásmód miatt is), de egy lehangoló belsőt nehezen bocsátok meg.
Az ciki ha az 5-ös zörög, mert épp azzal amgyarázta bimmerfan barátom a nyers hatású bőrt, hogy a BMW a tartósságra megy.
A magam részéről elismerem ha egy autó jó, és valamennyit kész is vagyok beszámítani a múltját. De alapjában véve egy új autónál a tudás fontos (a márkához val hozzáállásomról akkor írtam, miután a GLC-t vittem el egy hozssabb próbaútra [url]http://autossagok.blog.hu/2016/04/15/glc_220cdi_teszt[/url]). A Mercedes folyamatosan próbálja kigyomlálni a régi hülyesgéit (ami részben abból is adódik, hogy gyakran ők az elsők és/vagy leginnovatívabbak), de nehéz a gyugdíjas vevőkörrel ezeket elfogadtatni. De nem akarom itt részletezni.
Mondd már el miért volt tragédia?
Ők is hülyék:
http://totalcar.hu/tesztek/mbc220cdi07/
Mert feketébb a műanyag mint a faceliftesben? vagy mert Te egy alap verziót próbáltál és ezért nem felejted el minden hozzászólásodban leírni hogy milyen szar a w204 belseje?
Én már leírtam egyszer, a céges 520 xd-mben (2015 év végi, újonnan vettük) bármihez nyúlok ami műanyag és nyitható, az nyöszörög. De még a kormányon levő alsó küllő műanyag burkolata is. Több helyen ordenárék az illesztések.
A w204-ben (2007 év végi, fullos, új kora óta nálunk), semmi de semmi az ég egyadta világon meg se pisszen, olyan mint a beton.
Miről beszélünk könyörgöm? Azért mert neked nem tetszik a műanyag textúrája? Hagyjuk már…..
Csak amire célozni merészeltem, hogy a A és a GLA között talán nagyobb a különbség mint a hasmagasság. A tengelytávot (azonos platform miatt) leszámítva szerintem nincs olyan kül-bel méret ami egyezne, és így a funkció is erősen más, szóval nem egy V40 – V40CrossC.-nyi különbség van közte. Azzal hogy a Q3, X1 nem egy liga ezzel a GLA-val azért nem akarok vitatkozni, mert odaírtad hogy “szerintem”, szóval ez vélemény és nem tény (és mint tudjuk a vélemény szabad és illik tiszteletben tartani), azért az beszédes, hogy az Audi, a BMW és a Mercedes azért egy ligának (váltó modell/közvetlen konkurens) tekinti őket. Az összkerék meg lehet hogy neked feleslegesnek tűnik egy ilyen autóban, de ha valaki dombos vidéken lakik (pl egy budai családi házban és az asszony ilyen autóval hordja a gyerekeket) akkor bizony ősszel-télen viszonylag sok napon nyújthat segítséget.
Az árképzés meg egy nagyon érdekes téma: vannak nagyon gyalázatos módon árazók (gyakorlatilag a szalonnak minimális árrést biztosító márkák – jellemzően japánok, élükön a Toyota) és vannak nagyon kreatívan árazók (tudva hogy a vevő a nagy kedvezményt szereti, ezért úgy áraznak hogy a vevő érezze mekkora üzletet csinált a sok-sok százalék, ajándék extrák alkujával). Német prémium árazással, akciózással kapcsolatban általad írtakkal nem is kívántam vitatkozni, mindössze azt az aspektust domborítanám ki, hogy egy kifutó(ban lévő) modell akciózása ma már szinte elvárt (de lehetnek egyéb “jópofa” akciók is, mint pl. a BMW-nél szokott lenni hogy “ingyen adják” az xDrive hajtást). Ugye akció lehet még akkor is ha van komolyabb készlet, de jó üzleteket lehet kötni akkor is (jellemzően év végén) ha pl egy kereskedésnek csak pár db autó hiányzik a következő “bónusz sáv” eléréséhez, ekkor szívesen ad nagyobb kedvezményt (akár 0-hoz közeli haszonkulcsot realizálva azon az adott autón), ha ezzel pl az adott évi forgalmára plusz pár tized (esetleg egy-két) százalék bónuszt kap. Arról már nem is beszélve ha van ismerősöd az adott kereskedésben (nem kell nagy dologra gondolni, elég egy középiskolai osztálytárs, vagy a gyerekeitek egy csapatban fociznak) akkor esetleg az igényeidnek (persze nem 100%-ban) megfelelő “demo autót” fognak kérni…
Az első bekezdést továbbra is vállalom minden részletében.
Persze gyári átlássá alatt ratkárról árult készlet áraival nehéz versenyezni, de az évközbeni kedvezményeknek is elég nagy jelentőssége van a pérmiummárkáknál, nagyon finoman lehet játszani a belépő hajtáslánccal és a felszereltséggel. A Mercedes presztizse mindig indokol, némi felárat (kb minden más márkával szemben) de az elmúlt 10 évben sok modelljére volt jellemző a mélyrepülés, aminek szerencsére (?) most vége.
Érdekes vot látni hogy az előző generációs Mercdesek mellett a BMW lubickolt, míg az új C klasse és a GLC gyakorlatilag leküldte a BMW-t a sűrű akciók világába. Még sehol sem volt a 3er modellciklusának a vége de már 2015-ben is lehetett látni az akciókon, hogy mik az erőviszonyok az új C klasséval. De még az előző C egy tragédia volt (főleg a facelift előtt, nem is nagyon engedték ki tsztekre a baráti német sajtó körén kívül), az új a kategória leglátványosabb darabja. És ez igaz a GLC-re és a E klasséra is, sőt az A-ra is. Ha nem is a legjobb, de megvan benne az instant get, amit az új A3 nálam pl elvesztett.
Az első bekezdést gondolt át még egyszer (a másodikra meg annyit, hogy a “ratyi”-t ne keverd össze egy kifutó modell jó akcióival)
Szerintem hatalmas előrelépés ez az A klasse, az előző nagymamis egyterű után. A Merci most hadilábon áll a nevekkel (ez a hárombetűs tényleg túlzás), de a név ne tévesszem meg senkit gyakorlatilag ez egy emelt hasmagasságú A klasse (lásd V40 Cross Country), szerintem teljesen más liga mint a Q3 és az új X1. Ez egy városi prémium alsó-közepes autó, az emelt hasmagasság a padkák leküzdésére való, a 4WD meg teljesen felesleges.
Aki viszont rengeteg pénzt akar elkölteni egy kompaktra, a Merci igazán nem akarja elvenni a kedvüket ettől :). Írnám, hogy aki normális ár-érték arányú családi méretű autót akar jobb áron annak ott a GLC, de tisztában vagyok a realitásokkal, a Mercedestől csak akkor kapatsz jó áron rendesen felszerelt autót, ha az eléggé ratyira sikeredett (pl GLK, vagy a nemrég leváltott E klasse. A GLC pedig eléggé dögös lett úgyhogy még az alapmotorok is hiányoznak. Meg méretben másfél számmal nagyobb is. Mondjuk ha pont ekkora kell akkor ott a V40 XC, ott szerintem már igen jó árakat lehet kicsikarni, ha meg nem akkor ott a Q3.
De mondok egy érdekeset, ha nem fontos a rangkórság, ott a Toyota CHR, dögös, új, modern ha nem is megy annyira mint a 220d, de a hibridnek is van rengeteg előnye, ahova ekkora autót vesznek ott talán még inkább előnybe kerül a CHR.
Nemcsak jelen akar lenni, hanem szükség esetén újakat is akar kreálni. Sok új kategóriát a másik két német prémiummárkával való öldöklő harcuk hívott életre. No meg a szent profit, ugye:)
Hogy-hogy mi értelme ennyi típust gyártani? A Mercedes minden szegmensben jelen akar lenni. Ez egy A osztályos szabadidő autó. A C osztály szabadidő autója a GLC, ami ennél 32 centivel hosszabb és a tengelytávja is majdnem 20 centivel nagyobb. Vagyis egy más kategória. Aki kompakt SUV-ot akar a Mercitől, az megveszi a GLC-t, aki meg kis SUV-ot, az meg a GLA-t. Nyilván a Merci nem szeretné, hogy a vevői azért menjenek más márkához, mert a kívánt szegmensben nincs alternatívájuk. A GLK gyártása több, mint két éve befejeződött és a GLC lett az utódja. A Merci ekkor megváltoztatta az elnevezéseket, így a korábban ML nevű nagy szabadidőautónak is más nevű utódja lett, ez a GLE.
Sajnos egyet értek, egy / na még egy merci -és……akkor mint a c vagy a glk, mi értelme ennyi tipust gyártani?
Udv, nekem a regi van, emelt futomuvel, amerikai valtozat, benzines 250 4matic. Nem ilyen kellemetlen mint itt irjak.
mindket oldalt elol memorias ulesek, az ajtorol allithatok. A 7 fokozatu duplakuplungos valto ECO allasban rantva indul, sportban viszont nagyon kellemes. Vilagos Mercedes “bor” belsovel nem kasztrofobias, uvegtetom direct nincs, nyaron legkondizok. A rugozasa nekunk megfelel, uthibakon jobb mint az X1-es BMW, kevesbe gyorsul mint az de egy literrerel
kevesbe szomjas 100 km-re. A mienk elso eves, nem rendeltunk hozza ket oldali homerseklet szabalyozast, ma mar szeria, nagyon banom hogy kihagytuk. Tolato kamerank van , radar nincs. Ulesfutes van, kormanyfutes nem rendelheto sajnos.
Turbolyuk alig erezheto, legnagyobb hibaja a paramentesites meleg levegovel tortenik, nyaron is ha megy a legkondi.
Az X1-28xi jobban megy, ez kenyelmesebb.
A teszt összefoglalója – érzésem szerint – sajnos tökéletes képet ad eltorzult világunk értékrendjéről.
Láttam már élőben az utcán ilyet, ott még rondább, mint a képeken. Egy magát prémium osztályba soroló gyártó hogy engedheti meg magának, hogy ilyet gyártson? Oké, egy Suzuki S-Cross elején is lehet poénkodni, de az harmadannyiba kerül, és nem akar a luxuskategóriában nyomulni.
Valamiért ettől a Mercedestől sem esek hasra. Általában a faceliftel a korábbi bosszantó apróságokat orvosolják, de itt mintha nem ez történt volna. Kicsit úgy jön le a cikkből hogy ez a modell is csak a külsőségekre hajaz (mint mostanság az összes Mercedes), ergo magamutogatásra tökéletes de semmiben sem hoz újat.