Ferrarit gyorsult le kerékpárjával
333 km/h-t ért el az őrült bicajos
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A nem mindennapi rekordot a francia Paul Richard versenypályán sikerült felállítani.
Arnold Neracher egy őrült tervező az Exotic Thermo Engineeringnél. Ő alkotta meg azt a kerékpárt, amelyet három rakéta hajt összesen 4500 N tolóerővel. A hétköznapokban kevésbé használható kétkerekűvel 333 km/h végsebességet értek el. Erre a tempóra álló helyzetből 4,8 másodperc alatt gyorsult fel, mindössze 250 méteres távon. Hajmeresztő adatok, ahogy valószínűleg végigélni a nyeregben ezt a dinamikát is az lehetett.
Nem csoda, hogy a videón a fenti adatok mellett úgy tűnik, állva marad a Ferrari 430. Az összehasonlíthatóság érdekében az olasz versenyautó 3,6 másodperc alatt éri el a 100 km/h tempót. 0-200 km/h-ra pedig 11,6 másodperc szükséges neki.
A rekordot beállító Francois Gissy elmondta, hogy amennyiben megfelelő finanszírozást talál egy újabb kerékpár építéséhez, akkor megkísérli átlépni a 400 km/órás tempót.
Nem csoda, hogy a videón a fenti adatok mellett úgy tűnik, állva marad a Ferrari 430. Az összehasonlíthatóság érdekében az olasz versenyautó 3,6 másodperc alatt éri el a 100 km/h tempót. 0-200 km/h-ra pedig 11,6 másodperc szükséges neki.
A rekordot beállító Francois Gissy elmondta, hogy amennyiben megfelelő finanszírozást talál egy újabb kerékpár építéséhez, akkor megkísérli átlépni a 400 km/órás tempót.
Kedves Zsolt!
Köszönöm a hozzászólást és az észrevételt. Utánanéztem, valóban több külföldi cikkben (és amely alapján én is írtam) kN volt írva, de más helyeken már Newtont írtak, az a helyes egyébként. Javítottam, valóban sok lett volna a kN.
Örülök, hogy szóltál, máskor se tartsd magadban, ha szerinted valami nem OK : )
“ezt viszont nem tudják 100%-osan átadni a biciklinek”
Hát akkor hova lesz az erő? Mert hogy a videó szerint a rakéták bizony nem gyorsulták le a biciklit. Együtt indultak és együtt érkeztek a bringával.
s=a/2*t2 képletbe, ha a 250 m-t és a 4,8 s-ot írod be, akkor 21,7 m/s2 gyorsulást kapsz, ami kb. 2g-nek felel meg. Ez már közelebb áll a valósághoz. Lehet, hogy a rakétáknak 4500 kN a tolóerejük, ezt viszont nem tudják 100%-osan átadni a biciklinek, nem ez a rá ható erők eredője.
Kicsit tovább folytatva a (közelítő) számítést: ha kb. 3G-vel gyorsul, akkor s=a/2*t2 szerint s=30/2*4,8*4,8=345,6 m utat tett meg a 4,8 mp alatt. Ez már elég közel van a cikkben írt 250m-hez.
Először azt hittem, hogy KALLER a cikk főhőse. Csak róla tudok ilyet elképzelni 🙁
Kedves Tamás!
Nagyon izgalmas cikk és videó! De valamit nem értek. Nagyon soknak tűnik az a 4500 kN tolóerő!
Ha a bicikli + pilóta együttes tömege 150 kg, akkor a 4500 kN (4500*1000 N) 4500000/150= 30.000 m/s2 gyorsulást produkál. (Szummaefegyenlőemszera szerint.) Ez kb. 3000 G gyorsulás. Ha jól olvasom, a műrepülő pilóták 10 G körül szokták elveszíteni az eszméletüket…
Elképzelhető, hogy az inkább csak 4500 Newton? Az is produkálhatna vagy 3 G-t.
Ahogy nézem, a külföldi oldalak is kN-t írnak az esethet. Vagy nagyon elszámoltam valamit?
Üdv:
Zs.