22-26 éves lehetett a Ferrari 458 Italiát legyorsuló E30-as M3-as, ugyanis a szériát 1986-1990 között gyártották
Hiába indult jól a Ferrari 458 Italia tulajának napja azzal, hogy a repülőrajtos gyorsulási versenyen előbb egy 550 lóerős Nissan GT-R-t majd egy 600 lovas Speedart BTR 600 Porsche 911 Turbo-t gyorsult le a saját 570 lovával, az átépített BMW-s srácok hamar lelohasztották mosolyát. Előbb egy E34-es, tehát 1989-1994 között gyártott, eredetileg 3,6, 1991 második felétől már 3,8 literes soros hathengeressel szerelt, 315, majd 340 lóerős E34-es M5-ös ellenében szenvedett vereséget, ami itt azonban turbófeltöltéssel több mint 1000 lóerőt teljesített.
Nem csupán az M5-től, hanem egy E30-as, azaz a '80-as évek elején bemutatott E30-as 3-astól is kikapott. Utóbbi M3-asába eredetileg 2,3-2,5 literes, legerősebb verziójával is "csupán" 235 lóerős, korában természetesen felettébb erősnek és komoly menetdinamikát adónak számító soros négyhengeres blokk került. Hogy a Ferrarit legyőző példányban mi dolgozott, arról nincs információnk, viszont az biztos, hogy turbó töltötte (utóbbi prüszkölése a lenti, belső felvételről is jól hallható) és E85 üzemanyagot égetett, melyet korábban már több autóépítő is használt sikerrel a teljesítmény fokozására.
Egy Ferrarit még egy Swift is legyorsul! :))))
[url=http://www.youtube.com/watch?v=Q4-Jb7_zYE4]Ferrari 360 vs. Suzuki Swift[/url]
Hol olvasod ennek az ellenkezőjét? Szerintem valamit félreolvastál.
Már bocs, de a két videó ugyanazt a versenyt mutatja be a két utas szemszögéből… Teljesen nyilvánvaló…
Amikor már tapad akkor simán lenyomja. Dragracing rulez… Irány a hazai pálya és különlegesebb dolgokat is láttok!!! Tuti utcai autó tud 12 tetejét de inkább 13 -t 402 m-n. A Veyron van egyedül 10 alatt. A standard utcai könnyű gép átépítve 9 aljáig tud lemenni utána kell a súly, gumi, erő… 8 alatt már a célorientált építés, üzemanyag, elektronika stb. … Onnan kezdődik az igazi dúrvulás!
Az itthoni találkozókon is lehet látni brutális gépeket, némelyik valószínűleg simán tud hasonló, vagy akár nagyobb teljesítményt. Ami viszont meglepett, hogy a GTBoard Facebook oldalán van erről az autóról kép, és a régi M20 motor van benne, ami gyárilag 170 LE teljesítménnyel jött ki legerősebb verzióban (325i). Viszonylag népszerűek a 2.7-es épített motorok, amiket gyári alkatrészekkel lehet összelegózni, ezekről 200 LE körüli adatokat hallok. Szerintem ez egy 2.7-es lehet turbóval, ami gyors keresés alapján 400LE felett lehet. Az E30 elég könnyű szerkezet, ezzel a teljesítménnyel már csúnya dolgokat művel.