Ferrarit gyorsult le a 25 éves BMW

Állva nem maradt, de azért nem győzött a Ferrari 458 Italia

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Az elsőre komoly sportautókat is legyorsuló Ferrari 458 Italia - és sofőrje - végül idős BMW-k által szenvedett vereséget, leginkább látványos a mintegy 25 éves 3-astól kikapása.

Hiába indult jól a Ferrari 458 Italia tulajának napja azzal, hogy a repülőrajtos gyorsulási versenyen előbb egy 550 lóerős Nissan GT-R-t majd egy 600 lovas Speedart BTR 600 Porsche 911 Turbo-t gyorsult le a saját 570 lovával, az átépített BMW-s srácok hamar lelohasztották mosolyát. Előbb egy E34-es, tehát 1989-1994 között gyártott, eredetileg 3,6, 1991 második felétől már 3,8 literes soros hathengeressel szerelt, 315, majd 340 lóerős E34-es M5-ös ellenében szenvedett vereséget, ami itt azonban turbófeltöltéssel több mint 1000 lóerőt teljesített.
Hirdetés
Nem csupán az M5-től, hanem egy E30-as, azaz a '80-as évek elején bemutatott E30-as 3-astól is kikapott. Utóbbi M3-asába eredetileg 2,3-2,5 literes, legerősebb verziójával is "csupán" 235 lóerős, korában természetesen felettébb erősnek és komoly menetdinamikát adónak számító soros négyhengeres blokk került. Hogy a Ferrarit legyőző példányban mi dolgozott, arról nincs információnk, viszont az biztos, hogy turbó töltötte (utóbbi prüszkölése a lenti, belső felvételről is jól hallható) és E85 üzemanyagot égetett, melyet korábban már több autóépítő is használt sikerrel a teljesítmény fokozására.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.30. at 13:15
    Permalink

    Amikor már tapad akkor simán lenyomja. Dragracing rulez… Irány a hazai pálya és különlegesebb dolgokat is láttok!!! Tuti utcai autó tud 12 tetejét de inkább 13 -t 402 m-n. A Veyron van egyedül 10 alatt. A standard utcai könnyű gép átépítve 9 aljáig tud lemenni utána kell a súly, gumi, erő… 8 alatt már a célorientált építés, üzemanyag, elektronika stb. … Onnan kezdődik az igazi dúrvulás!

  • 2017.10.30. at 13:15
    Permalink

    Az itthoni találkozókon is lehet látni brutális gépeket, némelyik valószínűleg simán tud hasonló, vagy akár nagyobb teljesítményt. Ami viszont meglepett, hogy a GTBoard Facebook oldalán van erről az autóról kép, és a régi M20 motor van benne, ami gyárilag 170 LE teljesítménnyel jött ki legerősebb verzióban (325i). Viszonylag népszerűek a 2.7-es épített motorok, amiket gyári alkatrészekkel lehet összelegózni, ezekről 200 LE körüli adatokat hallok. Szerintem ez egy 2.7-es lehet turbóval, ami gyors keresés alapján 400LE felett lehet. Az E30 elég könnyű szerkezet, ezzel a teljesítménnyel már csúnya dolgokat művel.

Vélemény, hozzászólás?