Ferrari motort egy hotrodba? Miért ne!

A Lancia Thema 8.32 motorja köré építettek klasszikus amerikai hotrodot

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Csodás hotrod készült egy Ferrari eredetű V8-as motor köré. A megoldások nagyon egyediek, két turbóval 950 lóerőt teljesít, de egyelőre nincs kész.


Az 1932-es Ford A Model minden hotrod építő Szent Grálja, a nagybetűs hotrodnak való karosszéria. A veterán kupét persze kezdésnek teljesen lecsupaszítják és lényegében nem raknak vissza rá semmit, sőt, a tetejét is lejjebb eresztik, hogy aztán egy őrült nagy V8-ast feszíthessenek az orrába. Messziről akár erre a példányra is rámondhatnánk, hogy egy a rengeteg ugyanolyan hotrod közül, csak ízléstelenül piros, közelebb lépve viszont megértjük, miért különleges. Az a kilógó V8 bizony egy Ferrari motor, egy 2,9-es, gyárilag szívó, itt viszont két óriási turbóval támogatták meg. Persze nem áldoztak be érte egy 308-as Ferrarit, ez a blokk egy Lancia Thema 8.32-ből való, amibe némi változtatással került a Ferrari jóvoltából.

Hirdetés

A karosszéria sem eredeti, csak egy egész jó üvegszálas másolat, alatta versenyre készített bukókerettel. A felfüggesztés bár a Ford eredetijének tűnik, mégis teljesen egyedi építés, kellett a plusz megtámasztás mindenhová. Tárcsafékeket kapott, a poén kedvéért az eredeti dobok mögé bújtatva. Kicsit komolyabb kivitelezésben akár kiállítási darab is lehetne, nagyon részletes munka, csak egyelőre nincs befejezve. Alan Lee, tulajdonosa és építője nem részletezi, mit kell még befejezni, annyi azért látszik, hogy a kardántengely teljesen hiányzik, és valószínűleg még egy métert se ment a saját lábán. Azt állítja, hogy a motor működik és 8500-as fordulatnál 950 lóerőt teljesít. Ezt nagyon szeretnénk megnézni mozgásban is, mivel épp új tulajt keres, reméljük, ő majd befejezi.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?