A 2,9 literes V8-ast ikerturbó lélegezteti, a hajtás pedig a hátsó kerekeké, menetstabilizáló elektronika híján észnél kell lenni a vezetésnél
Az apró hercegség egyik utcáján, a járókelők szeme láttára gyulladt ki és égett porig az F40-es. A Ferrari fennállásának 40. évfordulójára készült modellből csupán 1311 példány készült 1987 és 1992 között. Az F40 a márka addigi fennállásának csúcsmodelljeként tekinthető, előtte sosem készült még ilyen gyors, erős és drága utcai Ferrari.
A slag nem sokat tudott hozzátenni az oltáshoz, sajnos egy F40-nel kevesebb maradt fenn (Forrás: Carscoops)
A kilencvenes évek autós posztereinek egyik sztárja olyan szempontból is különleges, hogy ez volt az utolsó Ferrari, aminek megjelenését az alapító, Enzo Ferrari még megélhette. A legendás típus a 288 GTO-tól örökölte a motorja alapjait, a 2,9 literes V8-as 478 lóerő leadására képes. A Porsche 959 riválisának számító középmotoros sportkocsi öt másodperc alatt képes elérni a százas tempót, a mai árfolyamon számolt újkori ára pedig megközelítette a 270 millió forintot.
A szerencsére a nem túl forgalmas úton még a teljes lángba borulása előtt sikerült lehúzódni a sportkocsival, a sofőrnek pedig volt ideje elhagyni az autót. A lángok a motortérben csaptak fel, de az első videó készítésekor már az F40 alja is lángokban állt. A tűz gyorsan terjedt, percekkel később már a teljes utastér is lángolt, így a tűzoltók kiérkezése előtt már menthetetlenné vált a ritka modell. Ha a tűzoltók nem is, de egy ott lakó hősiesen – a füsttel is dacolva - próbálta teraszáról megfékezni a lángokat, de a kerti slag nem bizonyult elegendőnek. A személyi sérüléssel nem járó tűzeset komoly anyagi kárral járt, egy ritka F40-es birtoklásához 1-1,2 millió euróra van szükség, illetve egy tűzoltókészülék beszerzése is ajánlott.