Peter Kalikow egyedi megrendelésére készült a Ferrari Supermarica 45. A kék színből a felnikre is jutott
Ha így május végén bemutatásra kerül egy-egy különleges autó, akkor szinte biztosra vehető, hogy a szálak Olaszországba, a Comói-tó partján rendezett
Concorso d'Eleganza Villa d’Este rendezvényre vezetnek. Nem véletlen, hogy a
Zagato és az Aston Martin itt ünnepelte első közös gyermekük, a DB4 GT Zagato 50 éves jubileumát, és ide vezetett Peter Kalikow útja is, akinek a Ferrari egyedi 599-est készített. Igen, csak neki, és mindössze egyetlen példányban. A New Yorkban élő dúsgazdag üzletember az egyik legismertebb Ferrari rajongó a világon, és anyagi lehetőségei nem gátolják a maranellói autók gyűjtésében sem. Éppen 45 esztendeje vásárolta első Ferrariját, és ennek tiszteletére rendelte meg a Superamerica 45 típust, amely egy 599 GTB Fiorano átalakítással, kizárólag Peter Kalikow számára elérhetően született meg. Az olasz gyártó ezzel
mostanában régi hagyományt éleszt fel, hiszen az 1950-es, 60-as években Enzo Ferrari szintén vállalt hasonló, egyedi megrendelésekre szóló munkákat.
Aki már 45 éve is Ferrarival járt, és azóta sikeres az üzleti életben, az megteheti, hogy nem szalonból vásárol tucatautót, hanem saját igényei szerint gyártat
A gyűjtő annyit kért, hogy legyen nyitható a tető, és a vadonatúj sportkocsi emlékeztesse a tulajdonában lévő, 1961-es évjáratú 400 Superamerica Cabriolet modellre, ami az egyik kedvence. A hangulati elemekkel nem volt gond, a különleges, krómozott hűtőmaszk és a Blu Antille fényezés elnyerte az üzletember tetszését, ám a tető átdolgozása már komolyabb fejtörést okozott. A tervezők végül az 575 Superamerica megoldását ültették át az 599-esre, amire a
Renault rajongók azt mondják, lám, milyen komoly autó a Wind, amelynek éppen ugyanígy nyílik a teteje - és ezzel nem is állítanak valótlant. Hogy a Superamerica 45 mennyibe került, az nem publikus, mert úriemberek pénzről nem beszélnek, ellenben az nem titok, hogy a mérnököknek okozott néhány álmatlan éjszakát a Ferrari kupé eredetileg szélcsatornában kialakított hátuljának az átalakítása. Hogy miként is működik a trükkös, pillekönnyű karbonszálas anyagból készült tető, megnézhető a Concorso d'Eleganza Villa d’Este helyszínén forgatott videón.