Fernando gyorsabb nálad
100 ezer dollára büntették a Ferrarit
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
100 ezer dollárra büntették a Ferrarit, miután Felipe Massa csapatutasításra engedte át az első helyét Fernando Alonsónak a Német Nagydíjon.
Ezzel marad a két Ferrari az élen, csak nem a rajtnál kialakult Massa, Alonso, hanem az egyéni értékelésben a Ferrarinak kedvezőbb Alonso, Massa sorrendben.
Alonso ezzel 123 ponttal a világbajnokság ötödik helyén áll, 34 ponttal lemaradva az élen álló Lewis Hamilton mögött, míg Massa 85 ponttal a nyolcadik.
A verseny végén a hivatalos interjú során Massa nem akart nyilatkozni az esetről. „Nem hiszem, hogy bármit is mondhatnék ezzel kapcsolatban.”
A felügyelők meghallgatták a Ferrari csapatvezetőjét, Stefano Domenicalit, a csapat igazgatóját Massimo Rivolát, valamint a két versenyzőt, Massát és Alonsót is.
Ezután döntöttek úgy, hogy a Ferrari csapatsorrendet alkalmazott. A szabálykönyv 39.1 pontja alapján, amely tiltja a csapatsorrendet, valamint a 151/c pontja alapján, amely tilt minden, a sport jó hírét sértő cselekedetet, 100 ezer dollárra büntették az olasz csapatot.
Ez a bírság a legnagyobb, amelyet a felügyelők kiszabhatnak, így az ügy automatikusan az FIA Motorsport Világtanácsa elé kerül, amely további büntetést róhat ki.
Massa a rajtnál állt az élre, miután az első kockából induló Sebastian Vettel beragadt és a késve gyorsuló Red Bull-lal a második helyről rajtoló Alonsóval szemben próbálta védeni pozícióját. Így Massa könnyen körbeautózta őket. De még az első kanyar előtt Alonso is megelőzte Vettelt.
Később a spanyol megpróbálta megelőzni Massát, aki azonban tartotta pozícióját, és miután kétszer is lezárta az ívet, Alonso dühösen kiabálta a rádióba, hogy „ez nevetséges”.
A 48. kör végén, amikor Massa elengedte Alonsót, csapata azonnal elnézést kért tőle, megerősítve a csapatsorrend tényét.
Vettel szerezte meg a harmadik helyet, Hamilton lett a negyedik, aki ezzel tovább növelte előnyét a vb-n. Jenson Button a rajt után veszített több pozíciót, amelyet később orvosolni tudott azzal, hogy az élmezőnyből a legtovább maradt kint a lágy gumikon és szerezte meg az ötödik helyet. Mark Webber lett a hatodik, megelőzve Robert Kubicát, Nico Rosberget, Michael Schumachert és Vitalij Petrovot.
A Német Nagydíj végeredménye
- Fernando Alonso, Ferrari 1:28:38,866
- Felipe Massa, Ferrari +4,196
- Sebastian Vettel, Red Bull–Renault +5,121
- Lewis Hamilton, McLaren–Mercedes +26,896
- Jenson Button, McLaren–Mercedes +29,482
- Mark Webber, Red Bull–Renault +43,606
- Robert Kubica, Renault +1 kör
- Nico Rosberg, Mercede s GP +1 kör
- Michael Schumacher, Mercedes GP +1 kör
- Vitalij Petrov, Renault +1 kör
- Kamui Kobayashi, BMW Sauber–Ferrari +1 kör
- Rubens Barrichello, Williams–Cosworth +1 kör
- Nico Hulkenberg, Williams–Cosworth +1 kör
- Pedro de la Rosa, BMW Sauber–Ferrari +1 kör
- Jaime Alguersuari, Toro Rosso–Ferrari +1 kör
- Vitantonio Liuzzi, Force India–Mercedes +2 kör
- Adrian Sutil, Force India–Mercedes +2 kör
- Timo Glock, Virgin–Cosworth +3 kör
- Bruno Senna, HRT–Cosworth +4 kör
Kiesett versenyzők:
- 57. kör, Heikki Kovalainen, Lotus–Cosworth
- 51. kör, Lucas di Grassi, Virgin–Cosworth
- 20. kör, Sakon Yamamoto, HRT–Cosworth
- 4. kör, Jarno Trulli, Lotus–Cosworth
- 2. kör, Sébastien Buemi, Toro Rosso–Ferrari
A világbajnokság állása:
- Lewis Hamilton 157
- Jenson Button 143
- Mark Webber 136
- Sebastian Vettel 136
- Fernando Alonso 123
- Nico Rosberg 94
- Robert Kubica 89
- Felipe Massa 85
- Michael Schumacher 38
- Adrian Sutil 35
- Rubens Barrichello 29
- Kamui Kobayashi 15
- Vitantonio Liuzzi 12
- Vitalij Petrov 7
- Sébastien Buemi 7
- Jaime Alguersuari 3
- Nico Hulkenberg 2
- McLaren–Mercedes 300
- Red Bull–Renault 272
- Ferrari 208
- Mercedes GP 132
- Renault 96
- Force India–Mercedes 47
- Williams–Cosworth 31
- BMW Sauber–Ferrari 15
- Toro Rosso–Ferrari 10
A Formula-1 lassan szó szerint élvezhetetlen a folyamatosan változtatott idióta szabályoktól, a lehetetlenné tett műszaki fejlesztésektől. Ez már vicc, nem a királykategória. Örök igazság, minél jobban korlátoznak, tiltanak valamit, annál nagyobb az esélye a kiskapuknak, a trükköknek. És MINDEN CSAPAT érintett, kivétel nélkül, a kérdés, mikor mi derül ki éppen, és minél nagyobb, híresebb a csapat, annál nagyobb a durranás, a szenzáció a médiában. A röhej az, hogy ha a Ferrari nem lépi meg a Massa-Alonso cserét, akkor a verseny után már címlapon hozták volna, milyen idióták ezek az olaszok, elpuskázzák a VB-esélyes pilóta lehetőségét, gyáva nyulak,” monnyonle” a vezérkar, stb. Most az a baj, hogy meglépték, mert ez szabály- és sportellenes… Hát egy frászt, ahol ennyi pénz forog a körben, az már nem tiszta sport, pénz beszél, a sok hülye meg ugat – fel kellene ébredni. Ez a tipikus nyuszika esete, ha van rajta sapka, az a gáz, ha nincs, akkor meg az.
én nem követem annyira nagy figyelemmel a forma1-et de ez a hír nekem is felkapta a fejemet és hatalmasat néztem utána….most komolyan emiatt büntetés?? Bár ne feledjük el,hogy az a 100ezer dollár amivel megvágták a ferrarit nem nagy összeg ahhoz képest amit ezzel a csellel (mert csalásnak nem nevezhető) megszerezhetnek. Ez teljesen normális húzás volt! Mindenki ezt tette volna..szabályok ide vagy oda…ez lényegében csapaton belüli döntés…nem értem miért kell mindenbe beleszólni…
Azt hiszem, ezt a sportban bundázásnak hívják, és ott esetleg több éves eltiltás jár az illetékesekre….
Ez már röhej, ami az F1-ben zajlik. Nem értem, mire fel a büntetés? Elhangzott a rádión konkrétan, hogy “Állj félre”, “Engedd el”, “Lassíts le”? Nem hangzott. Akkor? Hányszor hallottuk már, hogy rászólnak a pilótákra, hogy X vagy Y gyorsabb/lassabb nálad? Sokszor. Akkor az is mind csapatutasításos csalás? Ugyan kérem… A Ferrari a legnépszerűbb, a legnagyobb tradícióval bíró csapat, és ameddig szerepel az F1-ben, az is lesz, mert csak ők vannak ott a kezdetektől. Ez tény, pont. Egy Virginnel, egy HRT-vel nem lehet napokig tartó cirkuszt generálni, mert ha ez a manőver a 19-20. helyen zajlik le, ugyanúgy “csalás”, mégsem érdekelne senkit. Kérdezem, amikor Button fülére burkoltan rászóltak, hogy Hamilton nyeri a futamot, és “nagy baj van fogyasztással, vegyél vissza”, az nem volt csapatutasítás? Hja, Buttont nem igazán érdekelte a csapat, és előzött 🙂 Puffogott is Hamilton 🙂 Az a baj, hogy túl sok itt a pénz, nem babra megy a játék, ezt tudomásul kell venni. Alonsónak több pontja van, nála az esély, ennyi. A csalás nem itt kezdődik.