Fernando gyorsabb nálad

100 ezer dollára büntették a Ferrarit

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

100 ezer dollárra büntették a Ferrarit, miután Felipe Massa csapatutasításra engedte át az első helyét Fernando Alonsónak a Német Nagydíjon.

„Fernando gyorsabb nálad. Meg tudod erősíteni, hogy megértetted?” – hangzott nagyon határozottan Felipe Massa rádiójába az utasítás, amelyet követően a brazil versenyző a 48. körben látványosan lelassult, hogy maga elé engedje csapattársát, Fernando Alonsót.
Ezzel marad a két Ferrari az élen, csak nem a rajtnál kialakult Massa, Alonso, hanem az egyéni értékelésben a Ferrarinak kedvezőbb Alonso, Massa sorrendben.
Alonso ezzel 123 ponttal a világbajnokság ötödik helyén áll, 34 ponttal lemaradva az élen álló Lewis Hamilton mögött, míg Massa 85 ponttal a nyolcadik.
A verseny végén a hivatalos interjú során Massa nem akart nyilatkozni az esetről. „Nem hiszem, hogy bármit is mondhatnék ezzel kapcsolatban.”

A felügyelők meghallgatták a Ferrari csapatvezetőjét, Stefano Domenicalit, a csapat igazgatóját Massimo Rivolát, valamint a két versenyzőt, Massát és Alonsót is.
Ezután döntöttek úgy, hogy a Ferrari csapatsorrendet alkalmazott. A szabálykönyv 39.1 pontja alapján, amely tiltja a csapatsorrendet, valamint a 151/c pontja alapján, amely tilt minden, a sport jó hírét sértő cselekedetet, 100 ezer dollárra büntették az olasz csapatot.
Ez a bírság a legnagyobb, amelyet a felügyelők kiszabhatnak, így az ügy automatikusan az FIA Motorsport Világtanácsa elé kerül, amely további büntetést róhat ki.

Massa a rajtnál állt az élre, miután az első kockából induló Sebastian Vettel beragadt és a késve gyorsuló Red Bull-lal a második helyről rajtoló Alonsóval szemben próbálta védeni pozícióját. Így Massa könnyen körbeautózta őket. De még az első kanyar előtt Alonso is megelőzte Vettelt.
Később a spanyol megpróbálta megelőzni Massát, aki azonban tartotta pozícióját, és miután kétszer is lezárta az ívet, Alonso dühösen kiabálta a rádióba, hogy „ez nevetséges”.

A 48. kör végén, amikor Massa elengedte Alonsót, csapata azonnal elnézést kért tőle, megerősítve a csapatsorrend tényét.
Vettel szerezte meg a harmadik helyet, Hamilton lett a negyedik, aki ezzel tovább növelte előnyét a vb-n. Jenson Button a rajt után veszített több pozíciót, amelyet később orvosolni tudott azzal, hogy az élmezőnyből a legtovább maradt kint a lágy gumikon és szerezte meg az ötödik helyet. Mark Webber lett a hatodik, megelőzve Robert Kubicát, Nico Rosberget, Michael Schumachert és Vitalij Petrovot.
A Német Nagydíj végeredménye
  1. Fernando Alonso, Ferrari 1:28:38,866
  2. Felipe Massa, Ferrari +4,196
  3. Sebastian Vettel, Red Bull–Renault +5,121
  4. Lewis Hamilton, McLaren–Mercedes +26,896
  5. Jenson Button, McLaren–Mercedes +29,482
  6. Mark Webber, Red Bull–Renault +43,606
  7. Robert Kubica, Renault +1 kör
  8. Nico Rosberg, Mercede s GP +1 kör
  9. Michael Schumacher, Mercedes GP +1 kör
  10. Vitalij Petrov, Renault +1 kör
  11. Kamui Kobayashi, BMW Sauber–Ferrari +1 kör
  12. Rubens Barrichello, Williams–Cosworth +1 kör
  13. Nico Hulkenberg, Williams–Cosworth +1 kör
  14. Pedro de la Rosa, BMW Sauber–Ferrari +1 kör
  15. Jaime Alguersuari, Toro Rosso–Ferrari +1 kör
  16. Vitantonio Liuzzi, Force India–Mercedes +2 kör
  17. Adrian Sutil, Force India–Mercedes +2 kör
  18. Timo Glock, Virgin–Cosworth +3 kör
  19. Bruno Senna, HRT–Cosworth +4 kör


Kiesett versenyzők:
  1. 57. kör, Heikki Kovalainen, Lotus–Cosworth
  2. 51. kör, Lucas di Grassi, Virgin–Cosworth
  3. 20. kör, Sakon Yamamoto, HRT–Cosworth
  4. 4. kör, Jarno Trulli, Lotus–Cosworth
  5. 2. kör, Sébastien Buemi, Toro Rosso–Ferrari

Leggyorsabb kör: Sebastian Vettel, Red Bull–Renault 1:15,824
A világbajnokság állása:
  1. Lewis Hamilton 157
  2. Jenson Button 143
  3. Mark Webber 136
  4. Sebastian Vettel 136
  5. Fernando Alonso 123
  6. Nico Rosberg 94
  7. Robert Kubica 89
  8. Felipe Massa 85
  9. Michael Schumacher 38
  10. Adrian Sutil 35
  11. Rubens Barrichello 29
  12. Kamui Kobayashi 15
  13. Vitantonio Liuzzi 12
  14. Vitalij Petrov 7
  15. Sébastien Buemi 7
  16. Jaime Alguersuari 3
  17. Nico Hulkenberg 2

Gyártók világbajnoksága:
  1. McLaren–Mercedes 300
  2. Red Bull–Renault 272
  3. Ferrari 208
  4. Mercedes GP 132
  5. Renault 96
  6. Force India–Mercedes 47
  7. Williams–Cosworth 31
  8. BMW Sauber–Ferrari 15
  9. Toro Rosso–Ferrari 10

Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.11.01. at 03:50
    Permalink

    A Formula-1 lassan szó szerint élvezhetetlen a folyamatosan változtatott idióta szabályoktól, a lehetetlenné tett műszaki fejlesztésektől. Ez már vicc, nem a királykategória. Örök igazság, minél jobban korlátoznak, tiltanak valamit, annál nagyobb az esélye a kiskapuknak, a trükköknek. És MINDEN CSAPAT érintett, kivétel nélkül, a kérdés, mikor mi derül ki éppen, és minél nagyobb, híresebb a csapat, annál nagyobb a durranás, a szenzáció a médiában. A röhej az, hogy ha a Ferrari nem lépi meg a Massa-Alonso cserét, akkor a verseny után már címlapon hozták volna, milyen idióták ezek az olaszok, elpuskázzák a VB-esélyes pilóta lehetőségét, gyáva nyulak,” monnyonle” a vezérkar, stb. Most az a baj, hogy meglépték, mert ez szabály- és sportellenes… Hát egy frászt, ahol ennyi pénz forog a körben, az már nem tiszta sport, pénz beszél, a sok hülye meg ugat – fel kellene ébredni. Ez a tipikus nyuszika esete, ha van rajta sapka, az a gáz, ha nincs, akkor meg az.

  • 2017.11.01. at 03:50
    Permalink

    én nem követem annyira nagy figyelemmel a forma1-et de ez a hír nekem is felkapta a fejemet és hatalmasat néztem utána….most komolyan emiatt büntetés?? Bár ne feledjük el,hogy az a 100ezer dollár amivel megvágták a ferrarit nem nagy összeg ahhoz képest amit ezzel a csellel (mert csalásnak nem nevezhető) megszerezhetnek. Ez teljesen normális húzás volt! Mindenki ezt tette volna..szabályok ide vagy oda…ez lényegében csapaton belüli döntés…nem értem miért kell mindenbe beleszólni…

  • 2017.11.01. at 03:50
    Permalink

    Ez már röhej, ami az F1-ben zajlik. Nem értem, mire fel a büntetés? Elhangzott a rádión konkrétan, hogy “Állj félre”, “Engedd el”, “Lassíts le”? Nem hangzott. Akkor? Hányszor hallottuk már, hogy rászólnak a pilótákra, hogy X vagy Y gyorsabb/lassabb nálad? Sokszor. Akkor az is mind csapatutasításos csalás? Ugyan kérem… A Ferrari a legnépszerűbb, a legnagyobb tradícióval bíró csapat, és ameddig szerepel az F1-ben, az is lesz, mert csak ők vannak ott a kezdetektől. Ez tény, pont. Egy Virginnel, egy HRT-vel nem lehet napokig tartó cirkuszt generálni, mert ha ez a manőver a 19-20. helyen zajlik le, ugyanúgy “csalás”, mégsem érdekelne senkit. Kérdezem, amikor Button fülére burkoltan rászóltak, hogy Hamilton nyeri a futamot, és “nagy baj van fogyasztással, vegyél vissza”, az nem volt csapatutasítás? Hja, Buttont nem igazán érdekelte a csapat, és előzött 🙂 Puffogott is Hamilton 🙂 Az a baj, hogy túl sok itt a pénz, nem babra megy a játék, ezt tudomásul kell venni. Alonsónak több pontja van, nála az esély, ennyi. A csalás nem itt kezdődik.

Vélemény, hozzászólás?