A Ladánál még mindig az évtizedes modellciklusban hisznek, kínálat legkorszerűbbje a Vesta, ami immár nyolc éves, és szemmel látható módon nem szeretne nyugdíjba vonulni
A Lada Vesta erős Renault hátszéllel 2015-ben jelent meg, a típusból már akkor elkészült a nyújtott változat prototípusa, de mindeddig a fiókban lapult az ötlet. Nyolc évvel ezelőtt nem ítélték gazdaságosnak a gyártást, illetve olyan törvény bevezetését is tervezték, ami egy tollvonással kiiktatja konkurenciát. Állítólag az állami szervek a hosszú Vestán kívül nem vásárolhattak volna más fényűző modellt, így rögtön lett volna (kényszer) kereslet az autóra, ám akkor sem a törvényből, sem a típusból nem lett semmi.
Amit lehetett, kihoztak a Vestából, csak bizonyos színtű állami vezetőknek jár a hatalmas lábtér. A Vesta gyártása nem omlott össze a Renault távozása miatt
A nyugati autógyártók kivonulása nem kevés légüres teret hagyott maga mögött, amit részben a kínaiak igyekeznek kitölteni. Az ázsiai országból leginkább olcsóbb crossover modellek érkeznek, luxusjármű nem igen, a hazai piacon csak a legfelsőbb köröknek járó,
véleményes biztonsággal bíró, Rolls-Royce Phantom koppintást érhető el. Alacsonyabb szinten a Lada Vesta Aura lesz a befutó, de csak a közigazgatási szervek vásárolhatnak a típusból. A normál Vesta 441 centi hosszúsága 4,66 méteresre nőtt, a plusz 25 centit egy az egyben a tengelytávba toldották bele, így a hátsó lábtérre nem lehet panasz. A kétszínű utastér, az álló tablet és a (mű)bőrkárpit magasabb szintre emeli a Vestát, a motor terén viszont nincs változás, a régi 1,6-os szívómotor mozgatja az autót. A vételár 2 millió rubel, átszámítva 8,2 millió forint, egy normál hosszúságú alapváltozatért körülbelül 6 millió forintot kérnek. A Vesta Aura felbukkanása külföldön sem kizárt, de valószínűleg csak a “baráti” országokban, Kuba elnökének érdeklődését már fel is keltette az új modell.
A kínai export sem lenne rossz ötlet, az ázsiai országban imádják a nyújtott tengelytávú modelleket
A fél világ azon röhög hogy a szentpétervári „technológia” vásáron nem indult be a szerencsétlen kocsi a fejes alatt…
Gyakorlatilag egy teljes szektor oda. De az orosz matematikusok még mindig remekelnek és bármikor bármiből hoznak 120%-os teljesítményt. Csak sose kelljen tényleg valamit legyártani… 🙂
A kínaiak meg nem hülyék, eladnak pár régi vacakot, de azt leshetik az oroszok hogy bármit kapnak majd gyártásra…
Amiről te beszélsz kisfiam az a 2014-ben a Lada Grantával volt ? amit a Burzsoa Rönyo… szervezett meg…
Aztán hány (ócska,fos) 100millió ft-os Tesla gyulladt ki a világban?Hm?? Miért adnak kapásból 1 Liter motor olajat új (mondom ÚJ…?) Audihoz,Skodához? És még lehetne sorolni…?
Ladák meg vígan elmennek 30-40évig…?
Lesz valaha olyan kommented amiben nem minden mondatod tárgyi tévedés vagy szemen szedett hazugság?
Az friss hír, pont ez a xarkupac van benne, le is írtam hogy milyen rendezvényen történt. Tele van a twitter videókkal róla.
Aztán a debil ” Burzsoa Rönyo” komentedről meg annyit, hogy a Renault pont egy államosított vállalat (a II VH után elvették Luis Renault-tól, ami speciel elég nagy ganéság volt De Gaulle-éktól). Szóval azt se tudod miről beszélsz.
A Ladák pedig mindig is xarkupacok voltak, csak régen nem juthattunk rendes termékekhez, így nem volt összehasonlítási alap. Nem lehet a Daciákat annyira lebutítani hogy a tolvaj proli ruszki munkás össze tudja rakni.
A számomra legkevésbé szimpatikus PD TDI is sokszoros tudással bírt fele akkora fogyasztásért mint a Granta motorja.
Neked van tele a kommented állandó hazugságokkal szokás szerint…
Pontosan tudom hogy hol történt (ott volt Szijjártó Péter is…) csak az eset nem egészen úgy történt ahogy csámcsognak rajta? Azért nem indult el mert nem „N” hanem „R”-ben volt ? Csak vannak ilyen mitugrászok mint te(…) akik egyből vihorásznak?
Mint írtam azok a sz@rkupac Teslák gyulladnak ki sorra… Renaultot feljelentették… Nissanról van saját (és még sok embernek) tapasztalatom hogy egy sz@arkupac… Jaaaa csak hát ezeket tilos szidni? (attól még ócska f.s mind?)
Ugye-ugye hogy nem tudsz te semmit csak azt fújod amit Gugle(?) leír…1983-ban is lehetett „nyugati” autót venni csak drágábban? De ha nem hiszed nézz utána(én viszont emlékszem rá ? valahol még lehet hogy meg is van a Merkur lista…?) Guggle-király…??
Nehéz türelmesen reagálni egy ennyire ostoba kommentre.
2 napja feltöltött video: https://www.youtube.com/watch?v=rshyNYslwjs
Indítózik a kocsi de nem indul.
Ez most volt a szentpétervári „gazdasági fórumon”, és természetesen a magyarok legrosszabbika is ott volt, és nyalta az oroszok xeggét. Senki sem ártott még ennyit a magyarok megítélésének mint a magyar külügyminiszter. Mármint, Lavrov egy cinikus xemétláda, de annyi mentsége lehet, hogy legalább nem más ország érdekeit képviseli. A mi fő külügyesünk viszont mintha egy orosz lobbista lenne főállásban.
A mi kárunkra és pénzünkön.
zold…
Igen láttam ezt a videót? de ha értenéd is hogy mit mondanak akkor rájönnêl hogy mi a helyzet…? Először a kézifék sem volt „behúzva” utána rájött hogy nem volt „üresben” a váltó? Mondta is hogy ő cseszte el ?
Anno a Grantánál volt műszaki hiba a BOSCH… benzinpumpa adta meg magát ?
Jaaa hogy ezeket Gugle? nem írja…?
Biztos nem így van, mert 0:55-nél ráadja a kocsi az indítót.
Normálisan ha nem engedi az elektronika indulni, akkor az inditómotor sem sír fel.
Szóval es teljes lebőgés.
Totál látszik vagyis kibukott hogy soha nem volt még inditásgátlós Ladád…?? (Nekem több is?) ugyanis nem az önindítót blokkolja hanem a „gyujtást”?
Jaaa hogy ezt a Gugli? nem írja ??
Meg még egyszer mondom: ha értenéd hogy miről beszélnek akkor tudnád hogy miről van szó…?
zold…
U.i.:??? ilyen és ehhez hasonló videók után születnek az agymosottak…???
Csak megjegyzem a Gugli mit írt ő volt az első és utolsó aki kipróbálta?? Én válaszok: NEM!??
Végtelenül ostoba, primitív, tárgyi tévedésektől hemzsegő és a tudatlanságodról árulkodó kommentjeid vannak… Bőséges smiley-val próbálod kompenzálni a hiányzó tudást. Inkább olvass és tanulj ahelyett, hogy hülyeségeket írkálsz!
Miért lenne ostoba, primitív,tárgyi tévedésektől hemzsegő? Azért mert pl.: Nem szidom röhögök a Ladákon ok nélkül?? Nekem volt-van jópár Ladám (is) és hidd meg (ha oda van rájuk figyelve) rengeteget kibirnak! Aztért mert nem „esek térdre” az agyonra imádott „nyugati” autóktól jópárban abban is van tapasztalatom…
Az hogy más a világnézetem talán azért van kisfiam mert már jópár évtized van a hátam mögött (ahogy mondani szokták több van hátra mint előre…) én megéltem már elég sokmindent nem csak abból „táplálkozok” amit öregapám mesélt meg hogy mit írnak a guglin… Úgyhogy van bőven össze hasonlítasi alapom… Inkább te olvass, tanulj és öregedj még pár évtizedet…
Megállás nélkül szidod a jobbnál jobb autókat egy reménytelenül elavult xarkupacból.
Ráadásul ideológiailag olyan szinten van átmosva az agyad, hogy sem a jelent, sem a múltat nem vagy képes értelmezni. Nem éltél te meg semmit, maradtál valami lyukban, kerülted a továbbtanulást amikor már kb mindenki tudta hogy az a jövő.
Leírtam hogy beégtek, te erre elő adtad hogy másik modell és sok éve égett be. Az persze igaz hogy a nagygóré Putyin is égett már be, de attól még nem tanultak belőle, és megint sikerült nekik egy kisebb „nagyfőnökkel” ezen a héten.
Én pont leszarom, hogy bug vagy fícsör, de ha nem indul a kocsi amikor kell akkor az elég szánalmas képet fest. Már pedig a nyilvános bemutatón a góré alatt be kell indulnia.
Mivel ha már ebben az alibi patyomkin faluban sem voltak képesek beégés nélkül prezentálni ezt a nyilvánvaló szálalomkupacot, akkor mi lesz majd ha kényszermunkások fogják összerakni…
Pontosan azért szidom jogosan mert mert én (amit írtam…) nem estem térde egy „nyugati” és amerikai autó előtt! Nem imádom bálványként még ha egy sz@rkupac is csak azért mert nyugatról jön… Pl:azt sem akartad elhinni hogy ami van nekem Niva majdnem 300ezer km van benne! De én (azt is) bebizonyítottam!
Pl.:Teslák gyulladnak fel sorra meg más típusú villany autók is az nem baj, az nem érdekes… De egy egész napos rendezvényen valaki elkurj@ az „indítási sorrendet” azon ész nélkül vihorászni kell…
Nem ez hanem az a leégés (szó szerint…) hogy 100millió ft-os autók gyulladnak ki önmaguktól… De persze ez nem olyan nagy baj mert „nyugati” meg amerikai…
Azt is azért írtam te szerencsétlen de leírom 3x is hogy felfogd… (Azért kíváncsi lennék milyen iskolai végzettség van… remélem hogy 3x felfogod) hogy a gazdasági fórumon NEM(!) műszaki hiba miatt nem indult el mert előtte is utána is indult… Csak ilyen agymosottak egyből ilyenen vihorásznak. Azért írtam (de hát az már sokszor kiderült hogy szövegértelmezésed egy nagy nulla…) Hogy jópár éve a Grantával volt műszaki hiba (akkor leírom mégegyszer…) hogy a BOSCH befecskendező adta meg magát… Felfogtad?
Én nem maradtam semmilyen lyukban én megtapasztaltam a multat és a jelent is. Igen én kitanultam 2 szakmat is amit most hasznosítok. ’90-es évek óta tovább tanulás (itt nyilván nem a szakmát értem) egyre színvonaltalanabb minden hülyegyereknek (akinek a szüleik fizenek…) adnak sok esetben szemmitérő diplomát… De legalább el tudja mondani magáról hogy diplomás de sík hülye mindenhez…
Amúgy meg nem kényszermunkások hanem fogvatartottak (szövegértemelmezés megint nulla…) ők ugyan úgy kapnak fizetést… Nem ez az első eset az autógyártásban hogy rabokkal szerelik össze az autókat.
@brit1980: nem az a baj hogy „nem estem térde egy “nyugati” és amerikai autó előtt!” hanem hogy hasra esel egy olyan xarkupac előtt ami nem csak mérhetetlenül rossz autó, de megtestesítője annak ami elqrta az országot 40 évre.
Persze értem, hogy vannak rajongói a Citroen kacsának is, csak nem próbálják előadni hogy mindenki más hülye…
A Teslák kigyulladása eléggé elszigetelt eset, különben már régen megszűnt volna a márka , nagyon nem egy liga a Ladák általános megbízhatatlanságával. Számomra az jön le, hogy a motorgenerál a mindennapi élet része a Niva tulajdonosok számára.
Akkor még egyszer, ha egy bennfentes ember egy bemutatón beég az több mint gáz. A ruszkik híresek arról hogy a dolgaik csak papíron léteznek (lásd a régi „patyomkin falu” elnevezés), és ha már a bemutatón sem működik úgy ahogy a használója elvárja, akkor biztos lehetsz benne hogy ennél csak xarabb lesz a helyzet a szériagyártású autók esetében.
@brit „’90-es évek óta tovább tanulás (itt nyilván nem a szakmát értem) egyre színvonaltalanabb ”
Hát nem, pont 90 után sikerült egy minimálisan elvárható értelmet vinni a felsőoktatásba, ugyanis előtte csak a párhűség és az ideológia alapján létezett. Gyakorlatilag érdemi jogi vagy közgáz oktatás szinte alig létezett, csak ideológia alapú agymosás szociológia néven. A mérnöki pedig nem rendelkezett alkalmas műszaki platformokkal. 1990-ben alapvető dolgokat kellett kitalálni ami előtte nem létezhetett.
„nem kényszermunkások hanem fogvatartottak”, hát persze, nyilván önként vonultak börtönbe hogy így kerüljenek be az autóiparba 🙂 Azt te sem gondolod komolyan hogy a rabok piaci bérezést kapnának…
zold
Ez a vita úgy látom hogy partalan… Én is másképp látom a világot te is. Én is más világba születtem te is nekem is mások az érdekeim neked is…
Autókat is más célra használom (szerintem) te is…
De azért azt megjegyzem hogy nem annyira sz@rkupac a Lada ahogy leszólod főleg az újabb tipusok… Jó párat használtam nem csak arra támaszkodok amit kötelező szidással írnak az újságírók…
Oktatás is olyan amilyen… Meg az a 40sem volt olyan rossz ahogy a guglin leírják… De ez örök igazság hogy mindíg mindenkinek nem lehet jót csinálni…