Nem kapkodja el a generációváltást a Mazda, de miért is tenné? A jelenlegi ND széria pont ugyanazt nyújtja, mint az NA 1989-ben, és a vásárlók éppen ezt várják a kisautótól. A piac a japánokat igazolja, hiába 10 éves a jelenlegi MX-5, mégis szépen fogy, nincs értelme sutba dobni az elveket.
A Mazda egyik vezetője egy interjú során megerősítette, hogy a következő MX-5 nemhogy nehezebb nem lesz, hanem még le is dob magáról néhány kilót. A cél az egy tonna alatti tömeg, ami nem tűnik elérhetetlen célnak, lévén jelenleg is létezik olyan limitált kiadás, ami 990 kilót nyom. Továbbá azt is megerősítették, hogy a jövő továbbra is a szívómotoroké, legalábbis ebben sportautóban. A jelenleg használt 1,5 literes és kétezres motor valószínűleg elbúcsúzik, helyét egy 2,5 literes veheti át. A gyártó szerint az új MX-5 is kellően erős lesz, miközben a benzinkúton sem fognak a szívükhöz kapni a tulajdonosok. A klasszikus vezetési élményt keresők is örülhetnek, továbbra sem kell lemondani a kézi sebességváltásról. A következő egy-két évben nem várható generációváltás, inkább az évtized vége felé lehet számítani az új MX-5-re, ami szerencsére mégsem lesz annyira “új”.