Fenekére hízott a Kia ProCeed
Háromajtós ferdehátú helyett kombiként él tovább a ProCeed
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Sejtelmes skiccek és sötétben megvillantott vonalak után végre megmutatták teljes valójában az új Kia Proceedet.
Érdekes módját választotta a Kia, hogy a ProCeed nevet tovább vigye. Eddig az alsó-középkategóriás típuscsalád sportos modelljei érdemelték ki ezt a nevet, három ajtóval és dögösebb dizájnnal. Utóbbin nem esett csorba, hiszen a shooting brake formavilág telitalálat, viszont kérdéses, hogy a már létező kombi mellett tud-e nyújtani valami pluszt a vizuális kényeztetésen kívül.
A számok alapján nem, ugyanis a 4605 milliméter hosszú, 1422 mm magas ProCeed ugyan hosszabb 5 milliméterrel, mint az SW (és 43 milliméterrel alacsonyabb), csomagterének mérete „csak” 594 liter alaphelyzetben - a kombi 625 literjével szemben. Azt a bizonyos pluszt a futóműben érdemes keresni. Bár ugyanazt a független kerékfelfüggesztést alkalmazzák, a geometrián azért változtattak és így agilisabbá vált és pontosabb visszajelzéseket ad. Emellett merevebb első és hátsó rugókat és más stabilizátorokat kap a ProCeed, amelyek sokkal inkább alkalmassá teszik a kanyarvadászatra.
A GT-Line modellekhez háromtagú a motorpaletta. Az egyliteres, turbós benzines 120 lóerős, az 1,4 literes, szintén turbós benzines 140 lóerős, míg az 1,6 literes dízel 136 lóerős. Mindhárom motorhoz választható a hatfokozatú manuális sebességváltó mellett a hétfokozatú, duplakuplungos automatizált váltó is.
A csúcson elhelyezkedő GT modellhez 1,6 literes turbófeltöltéses benzines jár 204 lóerővel és 265 Nm forgatónyomatékkal, illetve az automatizált, hétfokozatú, kettős tengelykapcsolós váltóval, kormánykerék mögötti váltófülekkel.
Az új ProCeed gyártása novemberben kezdődik Szlovákiában, a márkakereskedésekbe 2019 első negyedévében jut majd el.
Szerintem a Stingerből kellett volna(vagy kéne) ilyet kihozni, nekem valahogy ez most nem adja ki annyira. Nem elég áramvonalas, sportos hozzá a Ceed design-ja – de összességében szerintem a prémium- és a sportkocsi-kategóriában van a helye a shooting brake-nek. De szimpatikus az a bátorság, hogy már elég stabilnak érzik magukat ahhoz, hogy új színt vigyenek egy szegmensbe – kérdés, hogy lesznek-e követőik…
Hatulról erősen hasonlít az új Panamera-ra… 🙂