Felvillanyozták a Mercedes-Benz B-osztályt
Jövőre érkezik a kecskeméti B-osztály elektromos változata
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Bár nem szólt nagyot a bemutatója, a Magyarországon is gyártott Mercedes-Benz B-osztály korábban már tanulmányként beharangozott elektromos változata is premierjét ünnepelte a Frankfurti Autószalonon.
A Mercedes-Benz aktuális B-osztályából 2011-től napjainkig már több mint 230 ezer példány talált gazdára, a kocsik több mint harmada Kecskeméten készült. Nem hiába említettük korábban a Teslát, hisz a Mercedes-Benz az amerikai céggel (amelynek egyébként Daimler a részvényese) közösen fejlesztette a B-osztály Electric Drive hajtásláncát. Az együttműködés 2009-ben indult, a korábbi smart fortwo electric drive modell akkumulátorát is a Tesla szállította.
A 130 kilowattos motor könnyedén mozgatja a kocsit, legnagyobb forgatónyomatéka 340 Nm, ami már az első fordulattól a vezető rendelkezésére áll. Álló helyzetből 100 kilométer/órás sebességre 7,9 másodperc alatt gyorsul a villany Mercedes, a végsebessége elektronikusan határolva 160 kilométer/óra. Az energiát tároló lítium-ion akkumulátor a padló alatt kapott helyet, így nem befolyásolja a helykínálatot és nem vesz el egy litert sem a csomagtartó űrtartalmából.
Tölthető háztartási konnektorból, a száz kilométeres hatótáv eléréséhez 400 voltos hálózat esetén 1,5 óra töltés szükséges. Az elektromos B-osztály a csatlakozón, a módosított lökhárítókon és az elektromos autóknál megszokott műszerfali kijelzőkön kívül nem tér el a belső égésű motoros változatoktól, így ugyanazon kényelmi, védelmi és szórakoztató elektronikai arzenál választható hozzá. Van radaros koccanásgátló, ráfutásra figyelmeztető, holttérfigyelő, sávtartó segéd és automatikus parkolási rendszer is.