Felvillanyozták a Mercedes-Benz B-osztályt

Jövőre érkezik a kecskeméti B-osztály elektromos változata

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Bár nem szólt nagyot a bemutatója, a Magyarországon is gyártott Mercedes-Benz B-osztály korábban már tanulmányként beharangozott elektromos változata is premierjét ünnepelte a Frankfurti Autószalonon.

A B-osztály Electric Drive kétszáz kilométer szén-dioxid-kibocsátástól mentes hatótávot ígér, ami a már Európában is forgalmazott Tesla Model S után a legnagyobb, ha nem számítjuk ide a hatótávnövelő benzinmotorral is ellátott, egyébként elektromos Opel Amperát. Az autót behálózták, így az internet és a GPS segítségével a sofőr folyamatosan tájékozódhat arról, hol van a legközelebbi töltőpont, ha netán merülőben van az akkumulátor. A Nissan Leafhez hasonlóan a B-osztály is ötszemélyes, egyterűs kialakítása révén a jelenlegi elektromos autók közül a legtágasabb utastérrel rendelkezik. Az első csillagos kompakt villanyautó 2014-ben az Egyesült Államok autópiacán száll versenybe a vásárlók kegyeiért.
A Mercedes-Benz aktuális B-osztályából 2011-től napjainkig már több mint 230 ezer példány talált gazdára, a kocsik több mint harmada Kecskeméten készült. Nem hiába említettük korábban a Teslát, hisz a Mercedes-Benz az amerikai céggel (amelynek egyébként Daimler a részvényese) közösen fejlesztette a B-osztály Electric Drive hajtásláncát. Az együttműködés 2009-ben indult, a korábbi smart fortwo electric drive modell akkumulátorát is a Tesla szállította.
Hirdetés

A 130 kilowattos motor könnyedén mozgatja a kocsit, legnagyobb forgatónyomatéka 340 Nm, ami már az első fordulattól a vezető rendelkezésére áll. Álló helyzetből 100 kilométer/órás sebességre 7,9 másodperc alatt gyorsul a villany Mercedes, a végsebessége elektronikusan határolva 160 kilométer/óra. Az energiát tároló lítium-ion akkumulátor a padló alatt kapott helyet, így nem befolyásolja a helykínálatot és nem vesz el egy litert sem a csomagtartó űrtartalmából.
Tölthető háztartási konnektorból, a száz kilométeres hatótáv eléréséhez 400 voltos hálózat esetén 1,5 óra töltés szükséges. Az elektromos B-osztály a csatlakozón, a módosított lökhárítókon és az elektromos autóknál megszokott műszerfali kijelzőkön kívül nem tér el a belső égésű motoros változatoktól, így ugyanazon kényelmi, védelmi és szórakoztató elektronikai arzenál választható hozzá. Van radaros koccanásgátló, ráfutásra figyelmeztető, holttérfigyelő, sávtartó segéd és automatikus parkolási rendszer is.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?