A készítő nem talált megfelelő járművet a vadregényes felhasználáshoz, ezért ő maga tervezte és építette a Volkswagent
Idén ünnepli 73. születésnapját a Transporter sorozat, az 1949-es megjelenés óta ikonná érett a típus. Ez idő alatt megszámlálhatatlanul sok kivitelben árulták a Volkswagen mindenesét, gyári lánctalpas kivitel viszont nem készült belőle. Ezen egy osztrák szerelő, Kurt Kretzner segített, az akkor néhány éves T1-est négy év munkájával nyolckerekű lánctalpassá alakította.
Az Alpokban ideális választás a lánctalp, sem hó, sem sár nem állhatja útját a Transporternek
A
tankos megfordulás villanymotorokkal könnyen kivitelezhető, de egyetlen, dugattyús motorral már sokkal nehezebb, ezért csak félig lánctalpas a VW, amit a Half-Track Fox név is sugall. Az irányításért az első négy kormányzott kerék felel, a fordulókör meglepően kicsi, csupán 10 méter. A hegyvidéki Volkswagen sebességi rekordokat nem döntöget, az 1,2 literes 33 lóerős motorral szerelt különleges kisbusz végsebessége 35 km/h. A készítő szerint a jármű ideális választás lehet vadászoknak, erdészeknek vagy a hegyen dolgozó karbantartóknak.
A felszerelések szállítása mellett melegedni is lehet a kabinban
Az autó néhány évig rótta az úttalan utakat, majd egy osztrák Porsche múzeumba került. Innen egy VW T1 rajongói csoporthoz jutott, akik a felújítás mellett döntöttek, de a bicskájuk beletört a lánctalpas veteránba. Végül 2018-ban a Volkswagen tulajdonába került, ahol teljes felújításon esett át a Transporter. Kretzner állítólag egy második féllánctalpas kisbuszt is készített, de annak hollétéről nincsenek információk.
Az első négy kerék 14, a hátsó négy 13 colos, a végsebesség 35 km/h