Több mint 20 évvel ezelőtt épült a világ leghosszabb autója, borzalmas állapotba került, de most felújítják
The American Dream, vagyis Az amerikai álom nevet viseli a világ valaha épült leghosszabb személyautója. Az álom az 1990-es években épült, soha nem látott, felfoghatatlan pompát mutatott, mára viszont ebből az álomból alig maradt valami. A neves autóépítő, Jay Ohrberg őrületes tervei alapján építette meg, 26 kereke van, 13 tengelye, két motorja, két kormánya, medencéje és helikopterleszállója. Szinte nem is tudni pontosan, mióta áll a mű, de nagyjából 20 éve került a New York állambeli Nassau megyében működő Autoseum tulajdonába. Az Autoseum vezetője, Mike Manning szerint az óriási Cadillac felújítását tervezték, méghozzá diákok, tanulók kezébe adták volna, de a megyei szabályozások és főleg a tőke hiánya ezt teljesen meggátolta.
A 30,5 méter hosszú acél testet két darabra szedték eredetileg is, két motorja van, két kormánya és 26 kereke
Manning már eleget nézte az oszlásnak indult óriást és talán az utolsó pillanatban lépett, eladta a projektet a Floridában működő Dezerland Park autómúzeumnak. Annak tulajdonosa és vezetője, Mike Dezer az Autoseummal és annak diákjaival együttműködve lényegében az eredeti tervek szerint újítja fel az óriást, amit már meg is kezdtek. Az elszállítás volt az első megoldandó, ehhez jól jött, hogy az autót eredetileg is két darabból tervezték, egyrészt a szállítás, másrészt a merevség miatt. Ahogy megérkezett, elkezdték szétszedni a borzalmas állapotban lévő műalkotást, beleértve az orrát, melyet több Cadillac Eldoradóból raktak össze.
Le kell cserélni az elejét és a hátulját is, ehhez egy 1976-os Cadillac Eldoradót használnak, az eredeti teljesen tönkrement az idő alatt
Ahogy arra számítani is lehetett, az autó minden egyes eleme nagyon rossz állapotban van. Ezért a szállítással egyidőben donor autót is kerestek, annak teljes első és hátsó részét is felhasználják, de vélhetően kelleni fog még ez-az, hogy a háromtengelyes orr részt restaurálni tudják. Cserélik az összes oldalsó panelt is, és a fotók alapján egyelőre úgy tűnik, a merevség érdekében nem terveznek rá ablakokat. Beltere korábban sem volt az óriási limuzinnak, legalábbis a nagyobbik középső szekcióban, így elég, ha csak felfestik az ablakokat az utolsó fázisban. A munka egyelőre jól halad, már rajta az új orr és far rész, elkészültek az oldalelemek, a technika és a tengelyek felújítása van folyamatban. Bízunk benne, hogy az eredetihez hasonló fényét visszakapó óriáson a medencét és a helikopterleszállót is újraépítik. Igazán különleges projektet visz véghez a Dezerland és az Autoseum, Amerika autós kultúrájának egy jókora szeletét fogják visszaadni a világnak.
Egy korabeli videó a
The American Dreamről: