A lehető legjobb kezek között születik újjá az RS500
Akik ismerik a brit túraautó-bajnokságot és történelmét, azoknak biztosan nem kell bemutatni sem Andy Rouse-t, sem a Ford Sierra RS500-at. Rouse saját műhelyében készített fel több Sierrát a '80-as években, amiket aztán aszfaltra is vitt a túraautó-bajnokságokban. Négy bajnoki címet és 60 futamot nyert, szakmai körökben nemrég őt választották a brit túraautózás (BTCC) történetének legjobb pilótájává. Tehetségét és hozzáértését pedig egy eleve sikerre ítélt gépen, a Sierra Cosworth RS500-on kamatoztatta, ez a kocsi ugyanis 40 BTCC győzelmet zsebelt be, a versenysorozat valaha volt legjobb autójának választották. Többek között ezért, de a ritkaságából adódóan is (összesen 500 darab készült belőle) jelentős összegekért kelnek el a jó állapotban fennmaradt darabjai.
A versenyspecifikáció részleteit Andy Rouse és csapata tervezte
Rouse nem csak saját maga alakított át több RS500-at, de aktívan részt vett a BTCC autók specifikációinak megalkotásában. A '90-es években aztán visszavonult a profi versenyzéstől, de most visszatért a CNC AWS műhely munkatársaként. A CNC AWS - a fémmegmunkáláson kívül - klasszikus túraautók felújításán dolgozik, alapítója, Alan Strachan pedig Rouse-zal együtt dolgozott a versenypályákon. Rouse elmondása szerint másra nem is bízta volna, hogy elkészítsen három új, eredeti Andy Rouse Engineering (ARE) specifikáció szerinti Ford Sierra RS500-at.
Az első darabnál egy eredeti Sierra RS500 karosszériáját használják fel
Találtak eredeti tervrajzokat is, amit fel tudnak használni az ARE-specifikus alkatrészek legyártásához, mint például az első felfüggesztések, a hátsó lengőkarok, az üzemanyag-tartály fedele, az oldalsó kipufogók vagy az acél bukókeret. Három új RS500 fog elkészülni, melyek mindegyike valamilyen mértékben már létező RS500-asokon alapszik. Az első példány esetében például egy különösen jó állapotban fennmaradt karosszériát használnak majd fel. Mindegyik az ikonikus fehér festést kapja majd, de lehet rá egyedi versenymintákat kérni. Az autókat 575 lóerős Cosworth motor hajtja majd, melyek elkészítésében a '80-as években az ARE-motorokat tervező és építő Vic Drake fog segíteni - ennek erejét ötsebességes Getrag sebváltó viszi majd az útra. Egyenként 185 ezer fontot, nagyjából 79 millió forintot kérnek majd három szerencsés ügyféltől a kocsikért, melyek mindegyike versenykész állapotban kerül átadásra, több klasszikus kategóriában is lehet majd velük indulni.