Felszedhetik a Déli pályaudvarhoz vezető síneket
Fővárosi pletyka: parkoló lesz a Déli pályaudvar helyén
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Kijjebb kerülhet az egyik budapesti főpályaudvar, a Déli pályaudvar lebontásával annak szerepét a Kelenföldi venné át, előbbi helyére P+R parkoló kerülne.
A Magyar Hírlap értesülése szerint a felújításra váró Déli Pályaudvar már nem biztos, hogy megújul, lehetséges, hogy a főpályaudvart lebontják, helyére parkot és parkolót létesítenek, szerepét pedig a kijjebb lévő, egyre több P+R parkolót kínáló, és a 4-es Metróval is elérhető Kelenföldi Pályaudvarnak adnák át. Utóbbi nem mellesleg azért is praktikusabb lehet, mert Volán buszpályaudvar is van ott.
Szakértők szerint ugyanakkor a Kelenföldi pályaudvar inkább csak egy nagyra nőtt állomásnak tekinthető, nem lenne képes a főpályaudvar szerepét betölteni. Jelenlegi formáját alapul véve ez bizonyára igaz is, ám az átszervezéssel és a Déli pályaudvarig vezető sínek felszedésével nyilván a Kelenföldit is jelentősen átalakítanák. A terv nem kizárt, hogy megvalósul, ám azt még egyáltalán nem lehet tudni, hogy mikor.
A 4-es metró helyett simán megcsinálhatták volna úgy, hogy a 2-est kellett volna kivinni Kelenföldig, akár felszínen is a mostani vasúti síneken. Kelenföldre a 4-es metró kocsiszín helyére meg az egész vasúti karbantartó bázist kiköltöztethették volna.
Az összes szakmai szervezet szerint ez csak úgy lehetséges, ha Kelenföld kapacitása jócskán megnőne, valamit a Déli mögötti karbantartó bázis vagy megmaradna, vagy szintén kikerülne Kelenföldre. Nem két filléres beruházás, és erősen időigényes is. Ráadásul Kelenföldön nemrég csökkentették a vágányok számát, mert egy P+R parkolónak kellett a hely. Szóval egyelőre ez a telekspekulánsok vágyálma marad.
“a Déli pályaudvar lebontásával annak szerepét a Kelenföldi venné át”
Gratulálok 🙂 A kelenföldi pályaudvar így is full bukás reggel 8-10 és este 18-20 óra között
Ezt aztán megint átgondolták…… Csak azt felejtik el, hogy ha ezt megcsinálják kb esélytelen lesz gyorsan Budára érni pontosan Kelenföld felől. Szép kis túrára kényszerül majd mondjuk az aki a Széll Kálmán térre indul. Valakinek nagyon kell az a terület, ez már a tavalyi alagút problémánál is tisztán látszott.