A Modulo tanulmányautót 1970-ben mutatta be a Pininfarina, tavaly teljesen újjáépült
Két jelentős évfordulót ünnepel idén az olasz autógyártás ikonikus alakja, a Pininfarina. A számtalan jelentős formatervért felelős Pininfarina fennállásának 90. évfordulóját ünnepli 2020-ban. A Ferrari ebben az esetben csak donorautóként jelenik meg, miután a Pininfarina éppen 50 évvel ezelőtt készítette a még ma is elképesztően futurisztikus Modulo tanulmányautót. A két különleges évfordulót most elegánsan ünneplik meg egyszerre, a Pininfarina 90. évfordulójára egy 400 000 darabban nyomtatott különleges bélyeg sorozat készült, melyre a Ferrari Modulo tanulmányautó került
Idén ünnepli 90. évfordulóját a Pininfarina, különleges bélyegsorozattal készültek a Modulo fotójával
A bélyeg egyszerű és letisztult, fehér háttér előtt láthatjuk rajta az autó rajzát, ami önmagában is rettentő különleges. A Ferrari 512S alapokra épült teljesen egyedi és kézzel készült karosszériát 1970-ben mutatta meg a Pininfarina. Csupán 93 centiméter magas, hagyományos ajtajai nincsenek, beszállni az egész szélvédővel egybe épített kupola előre billentésével lehet. Motorja 5,0 literes V12-es és természetesen szívó, a korában őrületesen soknak számító 550 lóerős teljesítménnyel, mellyel állítólag 3,0 másodperc alatt képes 100 km/h-ra gyorsítani álló helyzetből és 354 km/h a végsebessége.
400 000 darabot nyomtatnak a bélyegből, 1,10 euróért lehet hozzájutni Olaszországban
Az autó érdekessége, hogy tavaly teljes felújításon esett át, aminek keretein belül számos alkatrészét teljesen újragyártották és tökéletesen működőképes állapotba hozták. A sors különös fintora, hogy a furcsa karosszériában a motor nem képes eléggé lehűlni, és a frissen elkészült autó hátulja egyszer már ki is égett emiatt, ám ahogy a fotók is mutatják, tökéletesen sikerült helyre állítani. A Modulóval díszített bélyegeket Olaszországban lehet beszerezni mindössze 1,10 euróért, aminél később vélhetően sokkal többet is érhet.
A Modulót újjáépítették, működőképes, ám egyszer már kigyulladt a V12-es motor hője miatt, azóta rendbehozták a hátulját