Felnihiba miatt hiúsult meg a Ferrari FF tesztje
Milliós kárt okozó útpadka a Ferrari FF tesztjén
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Az angol Car magazin Ferrari FF tesztjén filmezés közben sérült meg az alapáron is 70 millió forintos, 660 lóerős sportkocsi. Két felnijét vágta gajra egy útpadka.
A két felni ára minden bizonnyal milliós tétel, a sérült kerekek ugyan nem láthatók a Car videóján, ám a szerencsétlen sofőr, Jethro Bovingdon annál inkább. Látványosan megviselte az eset, amit teljességgel megértünk. Elég munka közben egy pici figyelmetlenség és máris horribilis kár keletkezhet a tesztautóban. Mellesleg az is elgondolkodtató, hogy a kifejezetten a használhatóságát hirdető, összkerékhajtású, valós négyszemélyes, 450-800 literes csomagterű FF felnije egy az utastéri felvétel alapján nem is vészes döccenőtől meghal. Lehet, hogy nem csak Jethro Bovingdon, hanem a jelek szerint valóban könnyűre sikerült fémfelni anyagát választó mérnökcsapat is hibázott.
Kedves Rbsat!
Köszönjük az észrevételt, egy helyen mi is rosszul írtuk. Sajnos a helyesírás-ellenőrző nem ismerte és hibásnak írta a jót – mi pedig hittünk neki.
Üdvözlettel,
Katona Mátyás
Bocs az okvetetlenkedésért, de nem gallyra ment, hanem gajra.
A gajdeszra ment (jiddis) rövid alakja.
A patka pedig padka.
Mellesleg én a Ferrarim bal oldali tükrét sodortam le, de volt utángyártott kínai.
Már ne is haragudj, de miért lenne ez a Ferrari hibája? Sztem te még életedben nem vezettél olyan autót, amin nagy méretű alufelnik vannak peres gumikkal. Képtelenség olyan keményre csinálni 1 felnit, ami ilyen sebességnél az autó súlyától nem nyomódna be. 100% hogy ha nem Ferrari felni lett volna, hanem vmilyen noname, akkor szanaszét tört volna.
Milyen tesztpilóta az olyan, amelyik +patkázik egy autót??? Ez egyértelműen a sofőr hibája, ki is fizettetném vele.
Kamikazenk van igaza, egy ilyen peres guminál ekkora sebességnél ez törvényszerű.
Az meg szerintem nem véletlen, hogy a felni elhajlott. Ha nem lenne ilyen lágy, akkor a kis „döccenésnek” definiált sacc kb. 10 cm-es padka rommá törte volna a felnit, futóművet, stb. Plusz a barátunk a nyelvét elharapta volna. Az sem kizárt, hogy az autóban is nagyobb lett volna a kár.
Az a baj,hogy pontosan nem látni,mi volt a valós ok.De ha ekkora döccenéstől tönkrement,akkor mi lenne egy magyar átlag úton vele?Rá kéne dobni Niva kereket?Vagy hogyan lehetne itt közlekedni vele?Mondjuk biztos nem Magyarország a fő piac,de akkor is.
Hát ez elég nagy égés. Ráadásul nem a Car magazinnak, hanem a Ferrarinak. Szerintem ez egy jól sikerült roadtestet láthattunk. Lehet, hogy ezeket a sportautókat nem off-roadozásra találták ki, de ez azért már mégis nevetséges, hogy ennyitől kukába lehet vágni a felnit.