FelMLkedett – Mercedes GLE 400 4MATIC teszt

Mercedes-Benz GLE 400 4MATIC teszt

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Ráncfelvarrása után a Mercedes ML már GLE néven fut tovább. Belépő benzinesével teszteltük az Audi Q7 és a BMW X5 közvetlen versenytársát.


Bizonyára mindenki számára ismerős az, amikor egy hipermarketbe betérve azt vesszük észre, hogy feje tetejére borult a világ. Ami eddig a megszokott helyen volt, azt már máshol kell keresni, képtelenség rutinból menni a sorok között, mivel közel mindent máshova pakoltak. A Mercedes-Benz háza táján is hasonló átrendeződés volt tapasztalható a tavalyi évben. A modellpaletta nagy része új nevet kapott. Aki nem követte az átalakulást, könnyen azt hiheti, hogy vadonatúj modellek jöttek létre, holott ez korántsem igaz.

Hirdetés

Az ML-osztály tavaly GLE-re változott, a korábbi SUV kivitel mellett pedig egy Coupé is megjelent a kínálatban. A BMW X6 ellenfelének pozicionált változatot tavaly már próbáltuk, nem is akármilyet, 450 AMG felirat díszelgett rajta. Most a testvérmodellt kaptuk kézhez, amelyet az egyel kisebb, belépő szintű benzines hajtott, ami GLE 400 névre hallgat. Még mielőtt a részletekbe mennénk, röviden nézzük meg, kivel is van dolgunk. Az ML-sorozat 1997-ben lépett piacra, azóta pedig már a harmadik generációját tapossa. Tavaly az ML-ről GLE-re átnevezett luxus SUV csupán egy ráncfelvarráson esett át, emiatt azt gondolhatjuk, hogy nagyobb változásokat nem érdemes keresni rajta.

A sziluett valóban nem változott, az orr-rész viszont jelentősen átalakult. Más lett a motorháztető, a hűtőmaszk és a lökhárító is. Hátul a diffúzor és lökhárító szintén újra lett rajzolva, így összességében többet ad ez a facelift, mint amit más márkáknál megszokhattunk. Az utastérben a korábban mélyre süllyesztett infotainment kijelző kiugrott a műszerfalból, és tablet méretűvé fejlődött. A vezérlésére használt középkonzoli kontroller is megváltozott, mostantól már érintőpaddal navigálhatunk a menüben. A kormány is szebb megjelenést kapott. A tesztautóban lévő AMG Line csomag tartalma az alul csapott sportkormány, amely korrekt fogást és látványt nyújt.

A kilincs mögé nyúlva a központi zár nyílik, ezzel egy időben pedig egy méretes Mercedes embléma is megjelenik a földön üdvözlésként. Ez igen, gondolhatjuk, de az igazán nagy látványt akkor kapjuk meg, amikor kinyitjuk az ajtót. A porcelán/fekete színű Nappa bőrkárpit valóban lenyűgözően néz ki, az ülésbe pattanva pedig azonnal körbevesz minket a luxus. Prémium minőségű anyagok mindenfelé, perforált kormány, bőrbe varrt műszerfal. Kell ezen egyáltalán csodálkozni? Elvégre egy 30 millás Mercedesben ülünk! Ennyi pénzért ezt várja az ember, nem igaz? Nyomjunk egy féket, majd start gombot, és induljunk!

A GLE 400 jelzés ellenére csupán 3000 köbcentis a V6-os duplaturbós blokk, amely 333 lóerőt és 480 Nm forgatónyomatékot rejt magában. Ez csupán 34 lóerővel gyengébb, mint a korábban tesztelt 450 AMG. Valóban nincs nagy különbség, ez viszont egy nyugodtabb, hétköznapibb SUV, nem recseg-ropog a kipufogója, mint az AMG-nél. A V6-os hathengeres selymesen duruzsol, a hétgangos 7G-TRONIC PLUS váltó tökéletesen teszi a dolgát. Comfort módban lágyan ringatózik a 2,1 tonnás karosszéria, ez nem is csoda, elvégre az AIRMATIC légrugózás is megtalálható az extralistában. Ha pedig egy kicsit odalépnénk, a V6-os itt is szépen szól, és a futómű stabilitásával sincs gond.

Komfort szempontjából nem lehet panasz. Az ülések még a sportosságuk ellenére is kényelmesek, az adaptív tempomattal párhuzamosan aktív sávtartó elektronika is van. Utóbbi néhány másodpercig képes csak sávon belül tartani az autót, azt követően szól, hogy fogjuk meg a kormányt. Ha kicsit sportosabban akarunk haladni, akkor egy apró tekeréssel máris sport módba kapcsolhatjuk a motor- és váltókarakterisztikát, ezen felül pedig a futómű is keményebbre változik. Rossz úton nem érdemes huzamosabb ideig így haladni, ugyanis szó szerint rázós élményben lehet részünk. Időnként viszont jó átdobni sportba a technikát, mivel komfortban a gázpedál- és váltóreakció sokszor alul marad attól, amit elvárunk. Lassú a visszakapcsolás, előtte pedig sokáig gondolkodik az elektronika, hogy melyik fokozatot is kellene most kiválasztani.

Mit nyújt a megújult ML-osztály, pontosabban a GLE? Kényelmet, luxust, prémium minőséget, megfelelő dinamikát és természetesen borsos árakat. A GLE 400 17,9 milliós alapára még csak csak elfogadható egy ilyen autóért, de ahhoz, hogy minden földi jóval fel legyen szerelve, további 12 millát kell rá áldozni. A tesztautó 30,3 milliós ára legalábbis ezt tükrözi. Ehhez jön még hozzá a 100 kilométerenkénti 12 literes fogyasztás, ami méretéhez, tömegéhez és erejéhez képest nem is olyan vészes. Ha mindezeket meg tudja engedi valaki magának, akkor csapjon le egy példányra, nem fog csalódni a GLE-ben.
Értékelés
Pozitív
Csendes beltér, temérdek extra, kényelmes légrugózás, nagy helykínálat
Negatív
Nehéz a kiszállás, prémium árképzés
Árak
Tesztmodell alapára
17 985 690 Ft (2016.02.13.)
Tesztautó ára
30 313 630 Ft (2016.02.13.)
Műszaki adatok
Hengerűrtartalom:
2996 cm3
Teljesítmény:
245 kW (333 LE) 5250–6000 1/min-nél
Nyomaték:
480 Nm 1600–4000 1/min-nél
Gyorsulás 100 km/h-ra:
6,1 s
Végsebesség:
247 km/h
Gyári vegyes fogyasztás:
9,2 l/100km
Méretek
Hosszúság:
4819 mm
Szélesség:
1935 mm
Magasság:
1796 mm
Saját tömeg:
2130 kg
Össztömeg:
2900 kg
Terhelhetőség:
770 kg
Tengelytáv:
2915 mm
Karosszéria-kivitel:
szabadidő-autó
Csomagtér:
690-2010 l
Belső szélesség elöl:
1570 mm
Belső szélesség hátul:
1560 mm
Belmagasság elöl:
900-970 mm
Belmagasság hátul:
950 mm
Hátsó lábtér 180 cm-es vezető mögött:
260 mm
Ülőlap hossza elöl:
510 mm
Ülőlap hossza hátul:
500 mm
Csomagtér maximális szélessége:
1350 mm
Csomagtér szélessége a kerékdobok között:
1040 mm
Csomagtér magassága:
420-800 mm
Csomagtér hossza:
1000 mm
Csomagtér hossza üléshajtással:
1730 mm
Raktérnyílás szélessége:
1140 mm
Raktérnyílás magassága:
910 mm
Motor és váltó
Motor:
benzin üzemű
Motorosztály:
Euro 6
Hengerűrtartalom:
2996 cm3
Hengerek/szelepek száma:
6/24
Sebességváltó:
hétfokozatú automata
Nyomaték:
480 Nm 1600–4000 1/min-nél
Teljesítmény:
245 kW (333 LE) 5250–6000 1/min-nél
Menetteljesítmény
Végsebesség:
247 km/h
Gyorsulás 100 km/h-ra:
6,1 s
CO2-kibocsátás:
209 g/km
Gyári vegyes fogyasztás:
9,2 l/100km
Fogyasztás a használónál:
12,1 l/100km
Menetzaj
Menetzaj 50 km/óránál:
54 dB(A)
Menetzaj 90 km/óránál:
58 dB(A)
Menetzaj 130 km/óránál:
66 dB(A)
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.28. at 08:25
    Permalink

    Egy ismerősömnek X5-öse van, egy másiknak ML Mercije, mindegyikben ülök néha-néha. Mindkettő tetszik, az X5 sportosabb, keményebb, a Merci kényelmesebb (öreg)urasabb. Érdekesség, hogy az X5 egy 60 és 70 közti úré, az ML pedig egy 40-es évei elején járó vállalkozóé. Elvileg pont fordítva gondolná az ember 🙂 de mindkettő szereti a saját kocsiját.

  • 2017.10.28. at 08:25
    Permalink

    Ha szabad egy ellenvéleményt, én viszotn nem rajongok azért az ML-ért. Valahogy nem olyan arányos mint az elődje, kicsit mintha az 2. generációs ML “kínai klónja” lenne (és ezt az új név mellett sem javították ki). Ráadásul tele van olyan dolgokkal, amit a többi korabeli Merciben sem szerettem (pl kezelés).

    Ráadásul az ML/GLE mérete sem az igazi. Érdemben nem nyújt többet beltérben mint a prémiumközepes SUV-ok (X3/Q5/XC60), amelyek kisebb kasztnival és motorokkal, jóval barátságosabb belépőárakkal operálnak.Közben belsőben pedig nem lehet egy napon említeni az X5össel, ugyanakkor a full size SUVok (Q7, XC90, GLS) pedig lényegesen több teret adnak.

    Tudom hogy az ML és az RX voltak a kategória megteremtői, de a Mercedesnék kicsit túlságosan megültek a fenekükön…

  • 2017.10.28. at 08:25
    Permalink

    Az autó rendben van, mint ahogy a legutóbbi ML-lel sem volt gond(az elődökkel sem). Az biztos, hogy a cikkben szereplő benzines motorral itthon nem sokan választják majd. Nagy tételben mernék rá fogadni, hogy legalább 90% dízelt fog venni. A 250d elmegy 7-8 liter gázolajjal, 204 lóerős és 8.1 alatt van 100-on. Ez bőven elég lehet, az induló listaára pedig 15,4 millió Ft. Mindenféle akciókkal, kedvezményekkel vélhatően 17-18 millióból már egy jól felszerelt változatot kap majd a leendő vevő.

  • 2017.10.28. at 08:25
    Permalink

    Jól néz ki, így ráncfelvarottan is. Mondjuk vetélytársai is igen jó autók, XC90, X5/X6, Q7, Cayenne, Land Cruiser… Nehéz lenne a választás, ha megdobnának eggyel. Talán GLE (coupé).

Vélemény, hozzászólás?