"Elkezdődött az Audi villanymotorjainak gyártása Győrben", tavaly fontos hír volt ez, lehet hogy néhány év múlva a benzinmotorok gyártásának leállásáról számolhatunk majd be?
A tanulmányból az is kiderült, hogy elméletben lehetséges az átállás: 2030-ra valószínűleg az Európai Unió jelenleg 5,7 millió embert foglalkoztató autóiparának mindösszesen 1 százalékponttal kevesebb munkaerőre lesz szüksége. A probléma az, hogy a gyártósori alkalmazottak 20 százaléka és a beszállítók 42 százaléka specializálódott a belsőégésű motorokra, így körülbelül félmillió munkahely szűnhet meg. Ez annak ellenére is komoly probléma, hogy majdnem ugyanennyi pozíció jön majd létre a villanyautók gyártósorainál, az ahhoz tartozó alkatrészek beszállítóinál és a töltőhálózat kiépítésénél, majd fenntartásánál, legalábbis a tanulmány szerint.
Mivel az EU 2035-től már nem szeretne belsőégésű motort gyártani, az autóipari cégek rá vannak szorulva a váltásra. A Platform for Electromobility szakemberei - akik több autógyártó (pl. Tesla, Renault, Nissan) érdekeit is képviselik - szerint az átképzés megoldást jelenthet, amivel kapcsolatban az autógyárak az EU segítségére is számítanak. Egy ekkora átképzési hullámhoz viszont a nemzeti kormányokra is szükség lesz, illetve fontos kérdés az is, hogy maguk a szakemberek tudják-e majd az új munkát végezni, illetve szeretnék-e átképezni magukat.
Épül a belsőégésű motor: vajon a képen látható szakember is szeretné átképezni magát?
A csoport kiemelte, az a legfontosabb, hogy a lehetőséget ettől függetlenül minden érintett munkásnak meg kell kapnia, annak is, aki nem szeretne élni vele.
"Az átképzési programok tudatos előtérbe helyezése az egyik legfontosabb feladat" - nyilatkozta Arne Richters a Platform for Electromobility vezetője.
"Rengeteg ember megélhetése múlik az autóiparon az Unió minden területén, így fontos, hogy az EU a tagállami kormányokkal együtt tegyen a változó szabályok problémamentes bevezetéséért." - tette még hozzá Richters.
Szerintem is sürgős pénzügyi segítséget kell nyújtani az épp rekord évet produkáló autóipari nagyvállalatoknak, biztos nagyon rá vannak szorulva, hogy José meg Józsi villanyszerelői átképzését más fizesse helyettük. Köszönjük a BCG-nek, hogy eggyel több etikus tanácsot adott a világnak, büszkék lehetnek magukra.
Na igen.
Tolni kell pár öró milliárdot a gépjármű iparba.
Ha pl. tavaly 5 milliárd volt a nyereség, és az idén „csak” 4 lesz, azt jövőre 1 milliárdos veszteségként fogják tálalni.
Nem tudok jobb kifejezést, zs.dó mentalitás!
Átképzés a betanított munkásnak, ott a soron nem kell képezni magát senkinek, azt az audi akademia :)))) meg a hasonszőrű más gyártói alapvető betanított képzők megtanítják hogy tudjanak csavarozni. Nem kellett eddig sem gondolkodnia a betanított sori munkásnak meg ezután sem kell. :))) Az aktuális ország ahol van a gyár, polgárai fizessék meg hogy továbbtanuljon a sori melós? :))
Lehet hogy valami robotmozást tanítanának, pantominok előnyben:)))