Félmilliárd felett kelt el a fényezés nélküli Lamborghini Miura

A gyönyörű sportkocsi négy évtizedig egy raktárban pihent

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A nyers lemezeket hordó Miura egy baleset következtében hosszú évtizedekig elfeledve porosodott, a kalapács egy távolról is jól látható összegnél koppant.

A legvágyottabb négykerekűek listáján bérelt helye van a Lamborghini Miurának, ami az olasz márka csúcsát jelentette a hatvanas-hetvenes években. Ha a dugattyúk számát vesszük alapul, akkor ma az Aventador a Miura megfelelője, mindkét sportkocsit V12-es motor hajtja, előbbit 3,9, utóbbit 6,5 literes blokk repíti. Akkoriban a Lambo még az igazán apró gyártók táborát gyarapította, 1966 és 1973 között mindössze 746 Miura készült. A technikai finomság mellett a csodálatos forma is kellett a sikerhez, erről a Bertone stúdiónál dolgozó Marcello Gandini gondoskodott. Az idén 83 éves tervező nevéhez Maseratik, Ferrarik és Alfa Romeók is kötődnek, külön érdekesség, hogy a Renault Magnum nyergesvontató is az ő általa rajzolt vonalakat viseli.
Hirdetés
A szóban forgó Miura a sorozat 575. példánya, ami egy Amerikában tanuló iráni diáklány kezei közé került, miután elhagyta a gyárkaput. Több évnyi használat után egy komolyabb balesetben megsérült, ami egy időre megpecsételte a sorsát. Az ütközés után négy évtizednyi kényszerpihenő következett, majd egy lelkes rajongó szárnyai alá vette az autót, s nyolc hónapnyi munkával felújították. Ekkor döntöttek úgy, hogy a megmaradt festéket is eltávolítják az autóról, a restaurálók szerint így csodálható meg leginkább a típus szoborszerű szépsége. A mindössze 16 ezer kilométert futott Lamborghini elárverezésre augusztus közepén került sor, ahol a kicsit több mint kétmillió dollárért, átszámítva 622 millió forintért talált gazdára az olasz telivér.
Hirdetés

Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?