Zömében alsó-középkategóriás és középkategóriás modellek beszerzése várható, de mellettük csaknem minden egyéb kategóriából is rendel az állam
A márciusban meghirdetett hárommilliárd forintos után újabb négymilliárdos autóbeszerzési tendert írt ki a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium szárnyai alá tartozó Központi Szolgáltatási Főigazgatóság (KSZF). Míg az első közbeszerezésben kisautók és alsó-középkategóriás modellek, valamint egyterűk és kishaszonjárművek szerepelnek, azaz vélhetően a zömében valóban a hétköznapi munkavégzésre használt autók, az áprilisban meghirdetett négymilliárdos beszerzés vélhetően inkább a juttatásként adottakról szól. Kis és alsó-középkategóriás modellek mellett középkategóriások (akár hibrid hajtáslánccal, kombi és szedán karosszériával) egyaránt szerepelnek benne. A közbeszerzések közös részlete, hogy az autók mellett azok szervizelésére is ajánlatokat vár a KSZF.
Másfél év alatt szállítják majd ki a 3+4 milliárdnyi autót a nyertes pályázók
Mint azt a Napi Gazdaság
írja, az ajánlatok elbírásában csak 60 százalékos súllyal bír azok ára. A kritériumoknak megfelelő (2008-2010 között évi legkevesebb nettó 200 millió forintos nettó árbevételt elért, referenciaként évi legalább 10 autót értékesített) autókereskedők az első tenderre április 26-ig, a másodikra május 24-ig nyújthatják be ajánlataikat. A májustól már Közbeszerzési és Ellátási Főigazgatóság nevet viselő, de továbbra is a központosított közbeszerezési feladatok ellátásáért felelős KSZF július végén szerződhet majd a kategóriánként akár 3-5 nyertes pályázóval, akik az elkövetkezendő másfél év alatt szállítják majd az autókat. A kifizetéseket az egyes költségvetési szervezetek saját büdzséjükből vagy esetenként uniós támogatás segítségével fedezik majd.