Félidő: továbbra is az Opel a vevők kedvence
Az első félév újautó-eladásai: enyhe növekedés, vegyes kép
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Továbbra is növekedésben van az újautó-piac, a legtöbb személyautót értékesítő Opel veszített piacrészéből. Nyakában a Skoda.
2015. 6. (db) | 2014. 6. (db) | Különbség (%) | |
Személygépkocsi | 7348 | 6254 | 17,5 |
Kishaszonjármű | 1456 | 1310 | 11,1 |
Nagyhaszonjármű | 418 | 329 | 27,1 |
Busz | 40 | 21 | 90,5 |
Motorkerékpár | 257 | 240 | 27,1 |
Összesen | 9519 | 8154 | 16,7 |
Meg kell emlékezni arról is, hogy a júniusban eladott 7348 személyautó az idei év legjobb hónapját hozta. Éves átlag felett teljesített a legtöbb járműosztály és a piac egésze is. Miként a félév egészében, júniusban is az Opel adta el a legtöbb személyautót, nyerte meg a legtöbb magánkuncsaftot, s a flottavásárlók uralta piacon a Skoda Octavia bizonyult a legkelendőbb modellnek. Immár harmadik hónapja volt a legnépszerűbb Suzuki a nemrégiben összkerékhajtással is próbált új Vitara, s a középkategóriás modellek közül továbbra is az új Ford Mondeo az egyetlen, amely a top 10-ben tud szerepelni.
Top 10 márka és modell - 2015. június
Hely | Márka | Darabszám | Hely | Modell | Darabszám |
1. | Opel | 830 | 1. | Skoda Octavia | 418 |
2. | Ford | 743 | 2. | Opel Astra | 305 |
3. | Volkswagen | 655 | 3. | Suzuki Vitara | 226 |
4. | Skoda | 648 | 4. | Ford Focus | 220 |
5. | Suzuki | 587 | 5. | Volkswagen Golf | 218 |
6. | Toyota | 411 | 6. | Kia cee'd | 190 |
7. | Kia | 394 | 7. | Suzuki Swift | 182 |
8. | Dacia | 351 | 8. | Ford Mondeo | 178 |
9. | Nissan | 337 | 9. | Opel Corsa | 177 |
10. | Renault | 292 | 10. | Suzuki SX4 S-Cross | 163 |
Az éves rangsorban persze csakis a kelendőbb alsó-középkategóriás modellekből, kisautókból és crossoverekből találunk a topmodellek között. A Skoda Octavia és a Suzuki Swift számait mind-mind emelték a rendőrautó-eladások. Több mint jó, a tavalyinál jobb pozíciót jelentő a Dacia ötödik helye, s a Skoda második pozíciója is olyan erős, hogy még veszélyt is jelenthet a piacvezető Opelre. Persze jön majd az új Astra, ám az még odébb van, az új Skoda Superb pedig mindjárt befut a hazai piacra.
Top 10 márka és modell - 2015. első félév
Hely | Márka | Darabszám | Hely | Modell | Darabszám |
1. | Opel | 4348 | 1. | Skoda Octavia | 2496 |
2. | Skoda | 4072 | 2. | Opel Astra | 1493 |
3. | Ford | 3920 | 3. | Suzuki Swift | 1159 |
4. | Volkswagen | 3211 | 4. | Volkswagen Golf | 994 |
5. | Suzuki | 2869 | 5. | Opel Corsa | 892 |
6. | Dacia | 1820 | 6. | Dacia Duster | 887 |
7. | Toyota | 1751 | 7. | Fiat 500 | 826 |
8. | Nissan | 1689 | 8. | Suzuki Vitara | 795 |
9. | Kia | 1673 | 9. | Suzuki SX4 S-Cross | 785 |
10. | Renault | 1359 | 10. | Nissan Qashqai | 734 |
A márkák és a modellek versenyében mindenképp izgalmasnak ígérkezik a második félév, a piac egészét tekintve pedig reményt keltő a bővülés, ami persze nem túlzottan komoly mértékű. Ha minden jól megy, azaz a lendület változatlan marad, s jön még néhány, az erős júniushoz hasonlóan jó hónap a piacon, év végére a 15%-os többlet sem kizárt. Nemcsak a 70, hanem a 75 ezres személyautó-értékesítés, s az ismét 100 ezer példányos járműpiac is visszatérhet - a 2009 óta tartó komoly hanyatlás óta elsőként.
Új forgalomba helyezések 2015. első félév
2015. I-VI. (db) | 2014. I-VI. (db) | Különbség (%) | |
Személygépkocsi | 37 025 | 33 015 | 12,1 |
Kishaszonjármű | 8176 | 7029 | 16,3 |
Nagyhaszonjármű | 2565 | 2053 | 24,9 |
Busz | 205 | 256 | -19,9 |
Motorkerékpár | 1237 | 1104 | 12 |
Összesen | 49 208 | 43 457 | 13,2 |
Így igaz de a hazai eladások még annyira sem befolyásolják az európai összértékesítés számait de az mellékes. Az érdekes az egészben, ha vesszük az itthon legkelendőbb első 20 típust, hogy az összértékesítésben az a típus vezet ami a magánszemélyek rangsorában az utolsó helyen áll. Típust szándékosan nem írok de gyártják Indiában is (most akkor nyugati vagy nem) mint ahogy mondjuk a Yarist franciák gyártják (most akkor keleti vagy nem) a Kiat német tervezés stbb….
Gépkocsi vásárlásakor viszont nem az állami mutyi, céges érdekeltségek (német cég német autót fog venni) érdekelnek hanem a hozzám hasonszőrű szűk költségvetésből élő magánszemélyek választásai, ezért olvasom ezt az oldalt is de kapom az összesített adatokat ami nekem nem sokat mond – ezért írtam a hozzászólást.
Válaszod ebben megerősített viszont elsőre nem úgy dekódoltam ahogy Te lefordítottad.
Az eladások nagyságrendjét nem befolyásolja a magánszemélyeknek történő értékesítés. Sajnos még mindig nem.
Nem értem.
Mit nem befolyásol a micsoda?
Jaj már, hát egyebet sem olvasni az itteni fotel huszároktól, mint hogy mennyivel jobb a távol-keleti autók ár/érték aránya, mennyivel olcsóbb őket fenntartani st5b. stb. A vásárlók úgy tűnik ezt teljesen másképpen látják. Azok, akik vásárolnak, nem csak dumálnak róla. :-DDD
Semennyiben nem befolyásolja a retail eladás.
Az összes értékesítésből célszerű külön nézni a magánszemélyek részére értékesített mennyiségeket, már csak azért is mert preferenciáik különböznek a cégek szempontjaitól. Most csak 2014 évi statisztikát találtam de mellette szerepelnek az összesen értékesített darabszámok is – így össze lehet őket hasonlítani.
Íme a cikk: http://totalcar.hu/magazin/kozelet/2015/03/20/a_magan-autoeladasok_2014-es_sztarjai/
Meglepő a cikk végi következtetés, ajánlom mindenki figyelmébe.
Plusz még az ár is…
Mi az oka ennek az egyértelműen európaiak által vezetett rangsornak?
1. személyre szabható felszereltségű modellek, nem ostoba csomagok
2. széles motorkínálatú modellek
2. normális flotta politika
3. kiterjedt szervizháttér
Fiat esetében pedig a reexport.