Ha a helyzet úgy kívánja, akár el is vékonyodhat egyik oldalon a kormány
Az innovációk hiányával nem lehet vádolni a mostani autóipart, főleg az elektronika terén rohamos a fejlődés. A vezetéstámogató rendszerekből már jelenleg is számos fajta létezik, de a Toyota szerint a ma alkalmazott véletlen sávelhagyásra figyelmeztető rendszerek nem elég jók. A legkorszerűbb autók hanggal, fényjelzéssel és kormányrezgéssel jelzik a vezetőnek, ha index nélkül elhagyta a sávot, ám ezek nem váltanak ki ösztönös reakciót a sofőrökből, állítja a világ legnagyobb autógyártója. A jelzés épphogy elvonja a vezető figyelmét az útról, ennyivel kevesebb idő marad a reagálásra.
A vezetők ösztönösen a vékony oldal felé fogják eltekerni a kormányt, állítja a Toyota. Messze nem kizárt, hogy az újítás először egy Lexusban jelenne meg
A Toyota megoldása a “felfújható” kormánykerék lehet, aminek megfogalmazása nem teljesen pontos. A kormány ugyanis nem fújódik fel, hanem elforduló lamellák miatt nő vagy csökken a kormánykarima átmérője. A szabadalom szerint azon az oldalon menne össze a kormány, amerre korrigálni szükséges, így akár még a veszélyhelyzet kialakulása és a sofőr észlelése előtt módosítható a nyomvonal. A tervezők szerint a sofőrök ösztönösen a vékonyabb oldal felé kormányozzák az autót, így a reakcióidő értékes tizedmásodpercekkel csökkenthető lenne. Ahogy az ilyen szabadalmaknál lenni szokott, nagyon csekély az esélye annak, hogy változatlan formában, rövid időn belül megvalósuljon a megoldás, ám a távolabbi jövőben nem elképzelhetetlen a szériagyártás.
Évek múlva akár a szériagyártásban is találkozhatunk a változó átmérőjű kormányokkal