Felfrissült a Hyundai legnépszerűbb európai modellje
Plasztikai sebésznél járt a Hyundai Tucson
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Európában a Hyundai legkelendőbb típusa a Tucson, ám a frissített verzióját Észak-Amerikában, a New York-i Autószalonon mutatták be.
Friss dizájn, optimalizált erőforrások és még több modern technika. Röviden így foglalható össze, hogy miben változott a Hyundai kedvenc európai modellje. Elöl a módosított LED-fényszórók és a hűtőrács a feltűnő változás, de alig észrevehetően a lökhárítót is átrajzolták, ahogy ez ilyenkor szokás. Hátul szintén új rajzolatú lámpákat és lökhárítót kapott, de természetesen jól felismerhető maradt a Tucson.
Motorfronton két dízel és két benzines erőforrás található a palettán. A legerősebb a kétliteres gázolajos, amely 186 lóerőt állít csatasorba, összkerékhajtással és hatfokozatú manuális vagy egy új nyolcfokozatú automatikus sebességváltóval. A másik egy új fejlesztésű 1,6 literes dízel, amely két teljesítménylépcsővel lép piacra. Az egyik 115, a másik 133 lóerős, de csak az utóbbi választható hétfokozatú, duplakuplungos automatizált sebességváltóval és összkerékhajtással. A gyengébb verzióhoz csak manuális hatfokozatú sebességváltó és fronthajtás jár. A benzinesek közül az 1,6 literes, 132 lóerős változat csak elsőkerék-hajtással és hatfokozatú manuális váltóval rendelhető, míg a 177 lóerős 1.6 T-GDI választható a hétfokozatú automatizált váltóval, illetve összkerékhajtással is.
Az utastérével is igyekszik megfelelni a kor követelményeinek a Tucson. Hétcolos, érintőképernyős kijelző várja az utasokat, az infotainment rendszer kompatibilis az Apple CarPlay és az Android Auto alkalmazásokkal is, továbbá rendelhető prémium audiorendszer (Krell) és a vezeték nélküli mobiltelefon töltésről sem feledkeztek meg a mérnökök.
A biztonságról a legújabb technológiák gondoskodnak. Az ütközést megakadályozó aktív és passzív asszisztens rendszerek mellett 360 fokos kamera segíti például a parkolást. Az autó a március végi New York-i Autószalonon debütált, majd néhány héttel később már Európában is, a kereskedésekben pedig nyáron látható majd legelőször.