Felfrissült a Hyundai i30
Két évvel a bemutatása után máris plasztikázták kicsit az i30-at
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Csalóka módját választotta a modellfrissítésnek a Hyundai. A ferdehátú és a kombi dizájnja csak egy hangyányit változott, a motorháztető alatt keresendő a nagyobb változás.
A Fastback lökhárítója felkerült a ferdehátú és az ötajtós modellekre is
A külső változások nagyon röviden összefoglalhatók és igazából a többes szám sem indokolt. Fogták az i30 Fastback lökhárítóját és odaadták a ferdehátú illetve a kombi modelleknek. Ennyi. Természetesen az ötlet logikus, hiszen így sokkal harmonikusabb a modellpaletta megjelenése.
Hátul nincs változás
A motortérbe azonban már a továbbfejlesztett 1,6-os dízelmotor is rendelhető, amely a módosításoknak köszönhetően teljes mértékben megfelel az Euro 6d-TEMP károsanyag-kibocsátási normának. A négyhengeres Smartstream dízelmotor háromféle teljesítményszinttel érhető el. A legalsó lépcsőfok a 95 lóerős változat, felette következik a 114 lóerős és a legerősebb a 134 lóerős egység. A 95 lóerős motorhoz hatfokozatú manuális sebességváltót társítottak, a középső és a legerősebb erőforrásokhoz viszont választható hétfokozatú, kettős tengelykapcsolós automatizált sebességváltó is.
Mindegyik dízelmotor részecskeszűrős
Végül a frissítés hozott még két új színt, az egyik kék, a másik szürke, illetve az utastérbe már 8 colos kijelző is rendelhető az infotainment rendszerhez, amely kompatibilis az Android Auto és az Apple CarPlay alkalmazásokkal is.
Szerintem az lehet mögötte, hogy komoly konkurensek új modellekkel jelentkeznek(Corolla és Focus), és az i30-asnak mellettük is frissnek kell hatnia. Amúgy nagyon példaértékű, ahogy a Hyundai-Kia a vásárlókhoz viszonyul, néha már-már át is megy behódolásba…