Felfoghatjuk M3 Touringnak is

4,5 másodperces 100-as sprint már M-es szint, és ez a 3-as egy Touring

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Időről-időre felmerül a kérdés, hogy vajon most csinál-e Touringot az M3-ból a BMW? Erre elég egyenes válaszokat szoktak adni, de a tagadás ellenére azért reszeltek valami hasonlót.

Az M-es Touring modellek iránti igény, érdeklődés folyton felbukkan. Újra és újra kérdezgetik a gyártót, hogy készül-e M3, vagy M5 Touring a közeljövőben? Erre egészen egyszerűen azt szokta válaszolni a BMW, hogy nem, M3 Touring és M5 Touring biztosan nem lesz, de az igény miatt azért mindig készülnek valami hasonlóval. Most sincs ez másként, sőt, most kerültünk talán a legközelebb az igazsághoz, miután az új 3-as sorozatból elkészült az M340i xDrive Touring széria. A kombi csúcsmodelljének számító, az M Gmbh által tökéletesen sportosra faragott családi kombi teljesítménye a 2000-es évek eleji M modellekét már maga mögött tudhatja, időben pedig már csak fél másodperc választja el a leköszönt M3 Competition DCT váltós verziójától 0-100-as sprintben. Az M340i xDrive Touring lehet a válasz arra, amit sokan régóta keresnek, vagyis egy M-es Touring BMW. A technika valahol félúton jár a valódi M-es és az alapmodellek között. Nincs szélesebb nyomtáv, vagy karbontárcsás fékrendszer opció, speciális, vagyis méregdrága futómű alkatrészek, de a motor és a hajtáslánc már egészen hasonló. Vérbeli BMW, ami a motort illeti: soros hathengeres, egy darab Twin Scroll turbóval megfújva, teljesítménye 374 lóerő. Valvetronic névre hallgat a változó szelepvezérlés, és a klasszikus Vanos is szerepel a technikai megoldások között, ez a szívó- és kipufogóoldali vezérműtengely-állítás BMW-s neve. A háromliteres sorhatos motor forgattyúsháza és hengerfeje is alumíniumból készül, kovácsolt főtengelyt és könnyített dugattyúkat kap. A teljesítmény nem minden, a sportos és éles karakter volt a fő szempont, ezen a téren sokat javított a gázreakción és a turbókéslekedés minimalizálásán, hogy a turbót és az öntöttvas kipufogóleömlőt egybeépítették, ezzel kompaktabb és könnyebb alkatrészt is kaptak.
Hirdetés

A Turbólyuk jelenségét 25%-kal sikerült csökkenteniük, a megkerülőszelep áttervezésével pedig az emissziós értékek javulását is elérték. 200 helyett 350 bár nyomáson fecskendezi az üzemanyagot közvetlenül a hengerekbe, ezzel a motor hatékonysága mind teljesítmény, mind emissziós normák terén javulni tudott. A sorhatos motorhoz az M Performance egyedi kipufogórendszere is társul, melyet két ikervégződése előtt aktív szelepekkel láttak el. Sport és Sport+ üzemmódokban nyit, ezzel valamint a trükkös kipufogódobbal már-már versenyautókat idéző orgánumot és puffogtatást értek el. Az M340i xDrive Touring sportossága és tempója nem csak a motor érdeme. A 4,5 másodperces 0-100-as sprintidőhöz erősen hozzájárul a nyolcfokozatú ZF automata váltó kiváló hangolása és gyors váltási sebessége, valamint az alapfelszereltségként járó aktív, elektronikusan vezérelt és nyomatékvektor szabályzású hátsó differenciálműve, valamint intelligens xDrive összkerékhajtása. Utóbbi 0-100% közötti nyomatékelosztás állítására képes tengelyenként a másodperc tört része alatt, pár pillanat erejéig akár a teljesítmény 100%-a juthat az első tengelyre.
Futóműtechnológia terén ugyanazokat az elasztokinematikai hangolású és rugóút-optimalizált lengéscsillapítókat kapja, mint a többi 3-as modell. Az M Sport futóművel 10 milliméterrel csökkent a hasmagasság, a speciális lengéscsillapítókkal viszont így sem ígérkezik kényelmetlenül keménynek a futás, a felkoppanásgátlós megoldást már próbáltuk korábban, egészen meggyőző eredménnyel zártuk a teszteket. Opciókét M futómű is elérhető, mely aktív lengéscsillapítókat tartalmaz, ezekkel minimalizált az oldaldőlés, minden pillanatban figyeli az autó mozgását és egyenként állítja a kerekeknél a csillapítás mértékét. Az új M340i xDrive Touring és szedán kivitele rögtön egy különkiadással startol, melynek legfőbb érdekessége a színösszeállítás. A Frozen Dark Grey külső fényezés az Individual részleg kínálatából érkezett, ahogy a Shadow Line külső elemek, valamit a belső Fjord Blue és Silverstone árnyalatú Merino bőrkárpitja is. A First Edition modellek egyedi plakettet is kapnak, mivel mindkét karosszériából külön-külön 340 darab készül csupán.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?