Két tulajdonos közös munkája az 1341 kilométer, mivel mindketten gyűjtök, ezért inkább csak gyönyörködtek az autóban (Forrás: carandclassic.com)
A rajongóknak biztosan fájó pont, hogy az MG logó immár olcsó(bb) kínai autókon virít, pedig hajdanán kívánatos sportkocsikat készítettek a Brit-szigeteken. Azt viszont már nem lehet felróni, hogy ne lenne sportkocsijuk, a
Cyberster a klasszikus roadsterekre hajaz, noha villany hajtja. Aki viszont új, de eredeti MG-t szeretne, az jobban teszi ha lecsap az Új-Zélandon kínált TC-re.
Szerencsére jó körülmények között állt 74 évig, így megmaradt a gyári állapot (Forrás: carandclassic.com)
A T-sorozat 1935 és 1955 futott, ezen belül a TC 1945 és 1950 között készült. A 355 centi hosszú roadster orrába egy 1250 köbcentis blokkot építettek. A motor a háború előtti TB szériából származik, a kompresszió növelésével egyetlen lóerőt nyertek, így a TC sofőrje 55 paripával gazdálkodhat. A sportos MG a maga korában viszonylag olcsónak számított, az 527 fontos vételár az inflációt figyelembe véve ma 7,5 millió forintnak felel meg. Ennél viszont jóval többet kérnek a piros példányért, aminek különlegessége a gyári állapot. A kilométerórája 833 mérföldet, azaz 1341 kilométert mutat, ez átlagban évi 18 kilométer futás jelent. Mindez annak köszönhető, hogy eddig kizárólag gyűjtők tulajdonolták az MG-t, akik inkább csak nézegették, mintsem használták.
Pici és könnyű az MG TC, szakami berkekben jól vezethető, élvezetes kis sportkocsinak tartják (Forrás: carandclassic.com)
A tulajdonos átszámítva 33 millió forintot kér az autóért, ami nem is vészesen sok, figyelembe véve a párját ritkító állapotot és a jövőbeni várható értéknövekedést.
Bármelyik porcikájáról lehetne falatozni, olyan makulátlan a TC (Forrás: carandclassic.com)
Brüsszelben most készül egy nagy MG kiállítás az Autoworldben. Kiváncsi leszek hogy kiállítanak-e új modelleket. Szerintem sokkal több klasszikus MG fut Belgiumban mint bármi ami 90-es évek óta készült…