Feleznéd autód eladási idejét? Mutatunk egy eszközt hozzá!
Így akár fele annyi idő lehet eladni az autót
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A piacvezető Használtautó.hu kiderítette, hogy az egyes márkák jellemzően mennyi idő alatt kelnek el. Továbbá azt is, hogy az alvázszámmal hirdetettek - bizonyos korosztályban - sokkalta gyorsabban.
- Minél fiatalabb és minél nagyobb értékű egy autó, annál fontosabb ez az adat
- Az alvázszám megadása így leginkább a fiatalabb, legfeljebb 4 éves jármű-korosztályban meghatározó: a vizsgált legnépszerűbb márkáknál alvázszám megadásával az átlagos eladási idő 37 nap, míg alvázszám nélkül 55 nap. A legnagyobb különbségeket Mitsubishi (40 nap), Citroen (31 nap), Fiat (24 nap), Ford és Hyundai (23-23 nap), valamint az Audi (14 nap) márkáknál regisztrálták, azaz ennyivel gyorsabban lehetett őket eladni az alvázszám megadásának köszönhetően
- Az 5-9 éves korosztályban az alvázszám kihagyása a teljes átlag szerint csupán plusz 1 napot jelent. Ez alól kivételt képeznek azok a márkák, amelyeknél a hosszabb garanciaidő miatt fontos tényező, hogy még 4 éves koruk után is vezetett szervizkönyvük legyen. Ilyen például a Hyundai, a Kia vagy éppen a Renault is
- A 10-14 éves korosztályban elenyésző az alvázszám megadásából származó előny
- A 15 évesnél idősebb modelleknél pedig épp az alvázszám szerepeltetése miatt láthatunk magasabb eladási időt
A Használtautó.hu oldalain az alvázszámmal hirdetett autóknál a CarVertical rendszer segítségével lehet automatikusan lekérdezni a jármű múltját, beleértve a biztosítási és a káradatait. Az alvázszám mellé érdemes még jó minőségű, nagy felbontású fényképeket és minél több dokumentumot is feltölteni – utóbbiból korlátlan mennyiségűt enged a Használtautó.hu rendszere, így ajánlott például még a szervizkönyvről és a szervizszámlákról készült fotókat is feltölteni.
Az egyetlen probléma az, hogy a legtöbb autókereskedő erősen ellenzi az ilyen szolgálatok tevékenységét, például a carvertical. They don’t want to show the history of the cars they are selling. Nem az egyszerű emberekről és a becsületes autókereskedőkről beszélek. Talán ez a jó példa jó leckét jelent majd arról, hogyan lehet az üzletet irányítani.