Felemás hétvégekezdet a Porschénak Németországban
Nürburgringi 6 órás: élen a Porsche GT Team
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Szoros csata várható holnap a Nürburgringi 6 óráson, a GT-k között a Porsche gyári csapata a leggyorsabb, LMP1-ben egyelőre a Toyota.
Teljes gőzre kapcsolt a FIA WEC bajnokság, a kvalifikációkkal már keményen kezdetét vette a Nürburgringi 6 órás. Nagy a nyomás a Porsche csapat vállán, hiszen az Endurance Világbajnokságon sprint futamoknak számító hatórásokon eddig egyszer sem tudtak nyerni. Eddig, mondhatni Le Mans-ra edzettek, a rosszabb leszorítóerőt adó aerokittel versenyeztek, csak most először próbálták ki az új külsőt. Egyelőre úgy látszik, hogy még ismerkednek a fejlesztésekkel és bár az első szabadedzéseken nagyon jól szerepeltek, a kvalifikáción a Toyota bizonyult jobbnak.
Először a GT autók kezdték meg az időmérő edzést, ahol a Porsche ünnepelhetett, hiszen a gyári alakulat 92-es rajtszámú autója tudott a leggyorsabb lenni az LMGTE PRO kategóriában. Kevin Estre 1:53.779 alatt teljesítette a rövid Grand Prix pályát, így csapattársával, Michael Christiensennel holnap a pole pozícióból várhatják a rajtot. Egyébként a harmadik helyen is a Porsche GT Team autója végzett, a Richard Lietz - Frederic Makowiecki párossal, közéjük az Aston Martin Racing 95-ös rajtszámú versenyautója tudott beférkőzni. Kemény csata várható holnap, szinte az összes PRO kategóriás GT autó egy másodpercen belül van. Az amatőrök között Aston Martin győzelem született, a Christian Ried – Matteo Cairoli – Marvin Dienst trió lett a második egy Porsche 911 RSR volánja mögött, bár a privát Dempsey-Proton Racinggel. Utóbbi érdekes módon nem szól olyan ércesen és fülbántóan hangosan, mint a két gyári PRO kategóriás 911 RSR.
Később a prototípusok mentek pályára, az LMP2 pilóták többször okoztak izgalmas perceket, valamiért nem érezték, hogy mikor-hogyan kéne utat engedni a gyorsabb LMP1-es autóknak. A féktávokon fütyülő, kigyorsításon süvítő hibrid csúcskategóriában most a Toyota bizonyult a leggyorsabbnak, szorosan mögöttük azonban ott volt Timo Bernhard, Earl Bamber és Brandon Hartley hármasa, míg a harmadik rajtkockából Neel Jani, André Lotterer és Nick Tandy 1-es rajtszámú prototípusa fog indulni. Holnap 1 órakor veszi kezdetét a hatórás futam, egészen este 7-ig köröznek majd a pilóták a Grand Prix pályavonalon.