Felejtsük el Monacót? – Formula E Monaco e-Prix
Monaco továbbra sem a legizgalmasabb helyszín a Formula E naptárában
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Eleinte kijelentő módban akartam írni a címben feltett kérdést, de a verseny közben átértékeltem ezt a véleményemet.
A Formula E sorozat pedig Berlinben folytatódik, május 25-én.
Végeredmény, Monaco E-Prix, Monacói Hercegség (45 perc+1 kör, a pontszerzők):
- Jean-Eric vergne (francia, DS TECHEETAH) 46:05.547 perc
- Oliver Rowland (brit, NISSAN E.DAMS) 0,201 másodperc hátrány
- Felipe Massa (brazil, VENTURI) 1,261 mp h.
- Pascal Wehrlein (német, MAHINDRA RACING) 1,439 mp h.
- Sebastien Buemi (svájci, NISSAN E.DAMS) 6,215 mp h.
- Antonio Felix da Costa (portugál, BMW I ANDRETTI MOTORSPORT) 15,956 mp h.
- Mitch Evans(új-télandi, PANASONIC JAGUAR RACING) 16,213 mp h.
- Daniel Abt (német, AUDI SPORT ABT SCHAEFFLER) 16,400 mp h.
- André Lotterer (német, DS TECHEETAH) 16,848 h.
- Alex Lynn (brit, PANASONIC JAGUAR RACING) 18,112 h.
A vb-pontversenyek állása 9 futam után (még 4 van hátra)
Pilóták | Pontszám | Csapatok | Pontszám | ||
1. | Vergne | 87 | 1. | DS TECHEETAH | 169 |
2. | Lotterer | 82 | 2. | Virgin Racing | 135 |
3. | Frijns | 81 | 3. | AUDI SPORT ABT SCHAEFFLER | 133 |
4. | Da Costa | 78 | 4. | Mahindra | 116 |
5. | Di Grassi | 70 | 5. | NISSAN E.DAMS | 99 |
6. | Evans | 67 | 6. | BMW I ANDRETTI MOTORSPORT | 96 |
7. | D'Ambrosio | 65 | 6. | VENTURI | 84 |
8. | Abt | 63 | 8. | PANASONIC JAGUAR RACING | 69 |
9. | Rowland | 59 | 9. | HWA RACELAB | 26 |
10. | Bird | 54 | 10. | GEOX DRAGON RACING | 12 |
Ha erre a szériára gondolok mindig az ugrik be, hogy a szinte hangtalanul suhanó autók hangját elnyomják a diesel (valójában glicerinnel mennek a működésük nagy részében, de indítás és leállítás közben bizony gázolajat égetnek) aggregátorok dübörgése.
Tényleg, erről lehet érdemes lenne egy cikket írni, hol tartanak a fejlesztések, mert anno arról volt szó, fejlesztések indultak a hagyományos gázolaj kiváltására glicerinre (ami ha jól emlékszem, nemcsak tisztább égést produkál, hanem a technikának is jót tesz, bár ennek meg pont ellentmond az, hogy ki/bekapcsnál GO-t égetnek). Lehet lenne esély tisztábban működtetni a diesel gépjárműveket ezzel a technikával.