Szépen csengene a Saab Emily GT név, de nem biztos, hogy az új befektető a svéd márkanév használati jogaihoz is hozzájutott
Tizenegy évvel ezelőtt húzta le a rolót a Saab Automobile, nem sokkal a mutatós új 9-5 bemutatása után, amely rövid gyártási periódusa miatt kuriózumnak számít, főleg a kombi. A puttonyos verzió még a forgalmazást sem érte meg, mindössze körülbelül 30 előszériás példány készült, négyajtósból 11 280 darab gördült le a szalagról. A hamvakat egy kínai befektető söpörte össze, a NEVS (National Electric Vehicle Sweden) néven alapított vállalat a régi 9-3 alapjaira tervezett villanyautót, de a sorozatgyártás elmaradt.
Eladható autó híján a cég a csőd szélére került, csupán a létfenntartáshoz szükséges alkalmazottakat tartották meg, a dolgozók 95%-a távozott. A nehézségek ellenére egy tanulmányautó mégis elkészült az idei év elejére. Az Emily GT egy Tesla Model S méretű, 175 kWh-ás akkumulátorral szerelt villanyautó. A hatótáv 900 kilométer körüli, négy kerékagyba épített villanymotor gyorsítja az autót. A modell bemutatása felkeltette a befektetők érdeklődését, valaki meg is vásárolta az egész Emily projektet.
Az agymotorok előnye a nyomatékvektorálás, minden kerékre tetszőleges mértékű nyomaték juttatható, ami javítja a kanyarodási képességet és a menettulajdonságokat
A gyártás állítólag a Saab korábbi üzemében, a svédországi Trollhättanban indul. A legszebb az lenne, ha visszatérne a Saab név is, az MG esetében például sikeresnek bizonyult egy régi európai márkanév feltámasztása.
Jelentős hatótávval érkezhet a NEVS négyajtósa, az Emily GT elérte célját, befektetőt hozott a vállalatnak
NA! Ez kéne!!! Gyönyörű autó. Így érkezne meg végre az autós 21. század! (És nem, nem a Teslával.)