Feláldozhatja a kínai piacot a Skoda, hogy így segítse a VW-t
Az amúgy sem fényes kínai volumen idén jócskán zuhant, ami a Skoda jelenlétét erősen megkérdőjelezi
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Az orosz piac elvesztése komoly veszteséget okozott a Skodának, amit többé-kevésbé ellensúlyozhat, ha Kína helyett máshova teszik át az "ázsiai-fókuszt".
Kevés babér termett a Skodának Kínában, az óriási a verseny a helyi márkákkal, és a Volkswagen ottani népszerűsége sem hagyott sok mozgásteret a közép-európai márkának. A tavalyi esztendőben 0,6%-os piaci részesedést sikerült elérni, az idei első három negyedévben összesen 36 ezer Skoda talált gazdára Kínában, ami 31%-os csökkenést jelent, ilyen volumen a világ legnagyobb piacán nem sok büszkeségre adhat okot.
A fentiekre való tekintettel az a legvalószínűbb forgatókönyv, hogy a Skoda befejezi a kínai gyártást, az így felszabadult kapacitást pedig a Volkswagen hasznosíthatja. Egyelőre még nincs eldöntve a forgalmazás sorsa, ha mégis maradnak, akkor az autók import útján érkeznének az országba. A Skoda már ki is szemelte Kína utódját, a csehek Vietnámban látnak potenciált, ahol 2024-ben egy új gyáregység nyitja meg a kapuit, emellett Indiában is erősítenék pozíciójukat.
Az orosz-ukrán háború sem a jó irányba alakította a Skoda anyagi helyzetét. Az oroszországi üzemek bezárása és a forgalmazás felfüggesztése jelentős veszteséget okozott, amit nem számszerűsített a Volkswagen-csoport, csupán annyit árultak el, hogy több száz millió euró a cégcsoport kára.