Feladja a leckét az új autóknak a 1,5 milliót futott Mercedes

A régi Mercedesek tartóssága nem csak mese! Vajon a turbós korszakban akadhat kihívója a legendának?

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A német prémium neve régen összefonódott a gondmentesen megtehető kilométerek százezreivel, ám ma már más szelek fújnak. Az elektromos és a turbómotoros autók is képesek lesznek ilyen teljesítményre vagy csak a múzeumok fogják rejteni a tartósság szobrait

A Mercedes tartóssága méltán lett híres, annak idején a német mérnökök listáján az első helyen szerepelt a megbízhatóság. Ráadásul ezek az autók nem csak dédelgetve voltak képesek a hihetetlen kilométerek összegyűjtésére, hanem a világ nehezebbik felén, minimális karbantartással is bírják a strapát. A videóban szereplő taxi sem egy gyűjtői darab, viszont 29 évesen, 1,58 millió kilométerrel is megbízhatóan dolgozik. Az 1993-as évjáratú, azaz a széria végéről származó, ezért már hivatalosan is E-osztálynak hívott Mercedes Németországból érkezett használtan, már ekkor is közel félmillió kilométert mutatott az órája, az Albániában eltöltött 15 év még egymillióval járult hozzá a futáshoz.
Hirdetés
Nem csak az autó, hanem a tulajdonosa is veteránnak számít a szakmában, a hetvenéves úr ötven éve taxizik, a Mercedest esze ágában sincs lecserélni. A kétliteres, nyolcszelepes dízel (75 LE) még mindig a gyári helyén trónol, a tulajdonos elmondása szerint komolyabb javítása sosem volt, a kopó-fogyó dolgokon kívül csak egy hengerfejtömítést kért az autó, persze minden szükséges karbantartást megkap az autó.
Hirdetés
Albánia a világ leginkább Mercedes-mániás országa, arányaiban itt fut a legtöbb példány. A többség használtan, tízéves kor felett érkezik az országba, az utakon jelenleg 212 ezer Merci fut, ami a teljes járműállomány harmadát teszi ki.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?