Ilyen állapotút itthon biztosan nem találsz, hat hónapon át restaurálták ezt a 2000-ben gyártott csúcsmotoros Mondeót (Fotó: Youtube.com/Drivetribe)
Az első Mondeo alapos faceliftje - avagy egyesek szerint a második Mondeo - már nem egy mai darab, 1996-tól 2000-ig gyártották, ráadásul a típus öregedése sem szépnek, sem pedig problémamentesnek nem volt nevezhető. Éppen ezért már hazánkban is fehér holló a gyönyörű állapotú darab, nemhogy azokon a piacokon, ahol nem 15 év környéke az autók átlagos életkora. Ennek a Mondeónak a csúcsváltozata alapvetően is ritka volt, így erre kifejezetten igaz, hogy alig találni belőle szépet. Az angol Drivetribe éppen ezért egy ilyen ST200-ast választott első projektautójának, amelyet a műsorban felújítanak.
Az autóban egy 200 lovas, 2,5 literes V6 szívóbenzin erőforrás dolgozik, és nagymotoros családi szedán mivolta ellenére mindösszesen 1,4 tonnát nyom. Rontja az összképet, hogy az ST200 is csak elöl hajt, illetve hogy turbó nélkül be kell érni 235 Nm csúcsnyomatékkal. A Drivetribe autója egyébként különösen szépre sikerült, így gyorsan bizonyítani akartak vele: rögtön meghajtották egy végsebesség teszten, hogy a közönség is láthassa, mire képes. Mivel nem Németországban készült a videó, így az Autobahn nem opció, az Egyesült Királyság leghosszabb kifutópályáját vették igénybe. A kérdés már csak az, hogy elég lesz-e a Kendrew Barracks-i aszfaltcsík 2,74 kilométeres hossza a korosodó Mondeónak.
Igen, például a Ford szerint is MK2, a szaloncukor orrú mondeo. Nem csepplámpás, és nem egyesek szerint!