Feketén-fehéren is megosztó. Nissan Juke teszt
Nissan Juke 1.5 dCi teszt
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Négy év után megújult a Nissan Juke. Úgy lett más, hogy ez alig látszik rajta, ám minden téren fejlődött. A legtakarékosabb verziót teszteltük.
Sikerszéria. Bár csak a 2011-es modellévtől készül a Nissan a Juke, ez valójában 2010 augusztusi gyártásba kerülést jelent. Azóta több mint 500 000 példányban kelt el. Badarság lenne azt mondani, hogy ez volt az első kisautó alapú crossover, hiszen ott volt a szenzációsan jó, de nem ennyire meghökkentő külsejű Toyota Urban Cruiser, ami messze nem szólt ekkorát. A Juke viszont robbant, sikerszéria lett, s a Nissan ennek megfelelően el is sunnyogta az iparágban szinte kötelező hároméves modellfrissítést. Idén azonban már nem lehetett tovább várni, eljött a ráncfelvarrás ideje, ami hozza is a kötelezőket, ám a Juke alapvető fizimiskája érintetlenül maradt.
Változások. Elöl már nem kerek légbeömlő-soros, hanem szögletesebb a lökhárító alsó része, új a ködfényszóró és a másik két első lámpa is. A legfelső egy kis kitüremkedést kapott. Praktikus, ugyanakkor megszokást igénylő, hogy az utastérből látjuk a lámpák tetejét. Lehet tudni, hogy ott, pontosabban 20 centivel előrébb az autó orra. A parkolásban persze nem csak ilyen mankó segíthet. Opcióként elérhető a Nissan négykamerás körpanorámája is, az előre, oldalra és hátra is látó varázsszem, ami szoftveres ügyességgel felülnézeti képet is képes adni. Ha valamivel, akkor ezzel gyerekjáték a parkolás, a Nissan nem is fárasztja magát és a sofőrt parkolóasszisztenssel. Újdonság az ugyancsak a kamerákra épülő aktív biztonsági pajzs is: sávelhagyás-jelzővel, holttérszenzorral és parkolás közben mozgó tárgyakra, pontosabban inkább élőlényekre figyelmeztetéssel.
Fenékre gyúrt. Hátul is más a lökhárító, más a lámpa, de a legnagyobb újdonság, hogy a csomagtér álpadlója a padlóra küldhető, ezzel a csellel pedig 40%-kal, 354 literesre nőtt a csomagtér. Üléshajtáshoz persze visszarakhatjuk az ajtónyílás magasságába, hogy küszöb- és lépcsőmentes rakteret kapjunk. Vannak új színek a karosszériára, kötelező elemként megjelentek a színes külső tartozékok. Az új 18 colos alufelni küllőszínei, a lökhárítók betétei és a tükörházak fényezése is variálható, meg az utastérben az ajtókárpit-betétek és a váltókar körüli műanyag színe is ízlés szerint választható.
Kétszínű. A fekete tesztautó fehér kiegészítőket kapott - kontrasztos, ahogyan a Juke is megosztó. Sokan rajonganak érte, sokan nem értik, hogy miért ilyen egyedi a formája. Viszont azok számára sem feltétlen riasztó, akik külsőre nem szeretnek bele. Mert a Juke egészen egyszerűen jó autó. Ha kívülről nem csodáljuk, belülről akkor is korrekt. Oké, azt le kell szögezni, hogy ez egy kisautó, annak megfelelően korlátozott a helykínálata, kivétel nélkül kemény a plasztikvilága. Viszont az új, velúrszerű kárpitos, módosított ülések jól tartanak, az átlagosnál magasabb pozíciójukkal jó kilátást és kényelmes ki-beszállást adnak. Egészen közvetlen, egészen jó visszajelzésű a kormány, teljesen korrekt az elöl hűtött, hátul tömör tárcsás fékrendszer, nincs gond a hatsebességes váltó kapcsolhatóságával.
Elnyújtott áttételek. Furcsa azonban, hogy a már korábban módosított, 110 lóerősre és 260 Nm nyomatékúra izmosított 1.5 dCi-hez hosszú áttételeket raktak. Olyannyira, hogy a városi 50 km/óránál az elektronika még javában csak a harmadik fokozatot javasolja. Ez inkább fura, mint zavaró, ugyanis mindig jó nyomatékkal, gázpedáltaposásra erőteljes gyorsítással autózhatunk, ha pedig nem nyomjuk annyira, akkor voltaképp takarékosan is. Az autópályás 130 km/óra 2600 1/perc fordulat körül futható - ugyancsak kellő erőtartalékkal. Ez kellemes, a zajszint alacsony, de a motor hangja egy kicsit brummogós. A járáskultúra viszont jó, rezonancia nemigen érződik, a stop-start is egészen gyors. Ez, a gázolajos Juke elvileg 4 literes vegyes fogyasztást kellene hozzon - természetesen a kínálat legtakarékosabbja a szívó és turbós benzinesek között. A gyakorlat persze nem ennyire jó fogyasztási értéket produkált, a téli teszt a fedélzeti számítógép szerint 6,2, tankolás alapján 6,5 l/100 km vegyes fogyasztást hozott zömében városi használattal. Voltaképp ez sem rossz, de azért nem az igazi.
Mérlegen. A Juke is egészen vonzó autó lehet. Ráadásul nemcsak annak, aki beleszeret a formájába, hanem annak is, aki valami egyedi, jól vezethető kisautót keres. Az ára persze nem kisautós, crossoveres, a földtől némileg elrugaszkodott, emeltebb autók között kedvező. Akciósan legolcsóbban 3,75 millió forintért lehet új Juke-ba ülni, a már turbómotoros, a tesztautóhoz hasonlóan Acenta felszereltségű benzines 4,475 millió forint. Ahhoz képest bő félmillió forint felár a dízel, még néhány százezer forint a „perszonalizáció”, és a sofőrsegédeket is adó kamerarendszer, valamint a magyar navigáció. Ja, és 240 000 forintért immár nyitható panorámatető is kérhető. ESP, TPMS, 6 légzsák, LED menetfény alapból van. A klíma csak a második feleszereltség-lépcsőtől jár, a harmadiknál már elektromos vezérléssel, Bluetooth kihangosító és zeneátjátszás, valamint tempomat társaságában. Nem rossz csomag ez, de csak akkor, ha a forma bejön, ha mosolyogva tudunk az autóra nézni. A dízelt pedig erősen meg kell gondolni. Nem biztos, hogy megéri, a sokat autózóknak persze feltétlenül. Vásárlás előtt számolni, és persze alkudozni is érdemes, mert a tapasztalatok szerint még az akciós árakból is lehet faragni.
Árak
Tesztmodell alapára
5 010 000 Ft (2014.12.10.)
Tesztautó ára
5 650 000 Ft (2014.12.10.)
Műszaki adatok
Hengerűrtartalom:
1461 cm3
Teljesítmény:
81 kW (110 LE) 4000 1/min-nél
Nyomaték:
260 Nm 1750-2500 1/min-nél
Gyorsulás 100 km/h-ra:
11.20 s
Végsebesség:
175 km/h
Gyári vegyes fogyasztás:
4,0 l/100km
Méretek
Hosszúság:
4135 mm
Szélesség:
1765 mm
Magasság:
1565 mm
Saját tömeg:
1305 kg
Össztömeg:
1770 kg
Tengelytáv:
2530 mm
Karosszéria-kivitel:
kombi
Csomagtér:
354 l
Belső szélesség elöl:
1380 mm
Belső szélesség hátul:
1350 mm
Belmagasság elöl:
900-950 mm
Belmagasság hátul:
900 mm
Hátsó lábtér 180 cm-es vezető mögött:
200 mm
Ülőlap hossza elöl:
530 mm
Ülőlap hossza hátul:
490 mm
Csomagtér maximális szélessége:
1220 mm
Csomagtér szélessége a kerékdobok között:
970 mm
Csomagtér magassága:
850 mm
Csomagtér hossza:
640 mm
Csomagtér hossza üléshajtással:
1440 mm
Raktérnyílás szélessége:
880 mm
Raktérnyílás magassága:
840 mm
Motor és váltó
Motor:
Dízel
Motorosztály:
EURO 5
Hengerűrtartalom:
1461 cm3
Hengerek/szelepek száma:
4/8
Sebességváltó:
manuális (6 fokozatú) sebességváltó
Nyomaték:
260 Nm 1750-2500 1/min-nél
Teljesítmény:
81 kW (110 LE) 4000 1/min-nél
Menetteljesítmény
Végsebesség:
175 km/h
Gyorsulás 100 km/h-ra:
11.20 s
CO2-kibocsátás:
104 g/km
Gyári vegyes fogyasztás:
4,0 l/100km
Fogyasztás a használónál:
6,2 l/100km
Menetzaj
Menetzaj 50 km/óránál:
59 dB(A)
Menetzaj 90 km/óránál:
65 dB(A)
Menetzaj 130 km/óránál:
68 dB(A)
A német autók sem jellegtelenek, mert azonnal felismerni mindet. Legfeljebb neked nem tetszenek. Jellegtelen az, ami nem ismerhető fel.
Minden más kijelentésed egy elégedett tulaj mondatai, amit márkafüggetlenül jó érzés olvasni.
A külsején lehet vitatkozni, bár szerintem a helyzetjelző-index lámpacsoport kivételével teljesen rendben van. Nekem nagyon nem jönnek be a jellegtelen német autók. Nekem közel 4 éve van 1.6-os 117 lovas. A fogyasztása 6 alatt van. A technika benne nagyon jó. Kényelmes, jó rugózása van. Nagyon finoman és pontosan vezethető. Igazi japán minőségi munka. Kemény műanyagok nem zörögnek. Az európai autó gyáraknak van mit tanulniuk a japánoktól.
Jól teszi. Semmi keresnivalója a varacskos disznónak a városokban, ahova ez az autó készült!
Ne gondold magadról se, hogy téged nem látnak mások randának. Ízlés dolga ez.
Kevés rondább autó létezik a földön! A látványtól a varacskosdisznó is sírva ássa be magát a mocsárba…
Az újabb tényleg már egy unortodox giccs! És mégis bejön az izléstelenségre alapított üzletpolitika, mert a pénz nem minden!