Fekete, dízel, néhány éves német autóról álmodik a magyar
A hazai autóvásárlók álmai
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Az idei harmadik negyedévben 48,8 millió keresést futtattak a Használtautó.hu portálon, ez alapján korrektül látszik, mi a hazai autóvásárlók ideálja.
„A kívánt jármű könnyebb megtalálása érdekében az érdeklődők túlnyomó többsége az autó valamilyen jellemző tulajdonságára keres rá, ez alapján pedig rengeteg fontos információhoz juthatunk a használtautó-piacról – magyarázza Szemes Árpád, a Használtautó.hu ügyvezetője. – Ez a legtöbbször értelemszerűen a gyártmány és a modell megadását jelenti, emellett az érdeklődők leginkább az autó évjárata, illetve az üzemanyag fajtája alapján próbálják maguknak szűrni a kínálatot.”
A keresések több mint 41 százaléka a nagy német autómárkákra fókuszál, ezek sorrendben: Volkswagen, BMW, Opel, Audi és Mercedes-Benz.
Hatalmas különbség tapasztalható a fiatal autók kínálata és kereslete között
Évjárat szerint hatalmas hiány tapasztalható a néhány éves autók kínálatában, sokkal kevesebb az ilyen, 1-5 éves, mint az ennél idősebb autó. Míg a vevők 55 százaléka 2007-ben, vagy azt követően gyártott autókat keres, ugyanakkor az eladni kívánt autók átlagéletkora eléri a 11 évet. Különösen az 1-3 éves autók kínálatában tátong hatalmas űr, ami nem meglepő, hiszen az előző néhány évben zuhant töredékére az utánpótlást biztosító újautó-eladások száma. Ezt a hiányt az idén jelentősen megélénkülő használtautó-import két okból sem képes pótolni: egyrészt a behozott autók aránya a hazai használtautó-forgalomnak még mindig csak a nyolcadát teszi ki, másrészt – nyilván anyagi okokból – a behozott járművek fele legalább kilenc esztendős.
A vevők zöme dízel autót keres
A drágább gázolaj sem fogja vissza a dízeles keresletet
Noha a gázolaj az idei év eleje óta a múlt évi jövedékiadó-változás hatására csaknem folyamatosan drágább a benzinnél, a drágább gázolaj sem fogta vissza a dízeles keresletet. A két üzemanyagfajta közötti különbség ráadásul immár hosszú hetek óta eléri vagy meghaladja a 20 forintot. Ennek ellenére az autósok közel kétharmada továbbra is dízelautót keres, hiszen ezek a járművek azonos motorméret, illetve teljesítmény mellett 15-20 százalékkal kevesebb üzemanyagot fogyasztanak. Miközben 33 százaléknyian benzinüzemű motorra keresnek rá, marginális az alternatív üzemanyagok iránti kereslet. Hibrid hajtású autót például a keresések 0,41, míg elektromos meghajtást mindössze 0,15 százalékban állították be az érdeklődők.
Fekete, fehér – igen, nem?
Bár a keresési paraméterek közül az autók színe jóval kevésbé fontos szempont a használt autót keresők számára, az időszak során közel 200 ezer keresésben szerepelt ez a tényező is, ami megfelelő képet ad a színek szerinti preferenciákról is. Az adatokból jól kivehető, hogy legtöbben a fekete és a fehér autókra keresnek rá, ez a két szín teszi ki az összes színre szűrés 45 százalékát. Gyártmány szerint is vizsgálva kiderül, hogy a nagyobb presztízsű márkák esetében e két szín keresettségi aránya még tovább nő.
Használt autónál nem a legbölcsebb dolog szín alapján választani, aki mégis ezt teszi, leginkább feketét keres
Márka, évjárat és motorméret, valamint futásteljesítmény mellett ajánlott az állapotra való szűrés is, hiszen a Használtautó.hu ezt az opciót is kínálja. Az autó általános állapotára való szűrés mellett indirekt paraméterekkel is lehet megkímélt autóhoz jutni: a szervizkönyves, első tulajos, óraállást jelző ajánlatok között például jobb eséllyel lehet korrekt példányt találni, mint az egyéb halmazokba esők köréből. Vásárlás előtt persze átvizsgálás, szervizmúlt lekérdezés és próbakör is ajánlott, badarság és kockázatos csupán az ígért paramtérek alapján választani egy autót.
(Az ábrák forrása: a Használtautó.hu adatbázisa)
Csak ezt az utolsó hozzászólást olvastam el, és nem vagyok közgazdász, de azért valamit tanultam erről, de a defláció legalább olyan káros a gazdaságnak, mint a túl magas infláció.
Deflció esetén ugyanis nem éri meg befektetni, legegyszerűbb a pénzt tartogatni (otthon, vagy a bankban, stb.). Ha pedig nincs befektetés, akkor nem mozog a gazdaság, ha nem mozog, akkor pedig nincs profit. A gazdaságnak az a legjobb, ha van infláció, de az alacsony, kb. 1-4 % közötti.
[i]“Arról beszélhetnénk hogy európa nélkül hol lenne ma japán:sehol.”[/i]
Ez igaz, de ez már a múlt!
Nem voltam ott, csak én gondolkodni is szoktam, és átlátok az ilyen hülyeségeken.
Egy kis sz*ros tuningcég gond nélkül feltör egy ECU-t, de egy 1000x nagyobb anyagi háttérrel, munkaerővel rendelkező autógyár nem képes rá, sőt, még fel is címkézi, aztán még a mérőeszközeit is merő véletlenségből bennefelejti, csúcspontként pedig még felcímkézve tovább is adja, csak hogy reklámozza hogy mit is csinált, ahelyett, hogy megsemmisítené/eltüntetné a nyomait. Tényleg nagyon életszerű.
Nem kell sorolnod semmit, tudom hogy elfogult vagy. Arról beszélhetnénk hogy európa nélkül hol lenne ma japán:sehol. De téged ez úgyse fog érdekelni.
Alapozatlan az egész amit elhiszel. Nem kell németnek lenni ahhoz, hogy német szavakkal felcímkézz egy kocsit. Azt bárki meg tudja csinálni, csak azért hogy mocskolódjon. Én viszont létező leányvállalatokról írtam, ha jobban tetszik: tényekről. Vagy szerinted nincs TMG? TS030 az égből pottyant?
Nem, ez nem jelenti azt hogy a japánon kívül minden fostalicska. Sőt, szerintem éppen hogy fordítva van. Pl.: azért a Toyota-nak is ott van a TMG, az elődje volt a TTE, szóval egy forma-1-be, vagy rallyba németek mérnökök nélkül nem igazán mernek belefogni. Szerintem ez már jelent valamit 🙂
Te elég nagy tévedésben vagy, hogy finoman fogalmazzak, kevered a teflon a muflonnal 🙂 Szóval éppen fordítva van, mint ahogy mondod.
1. Az Opelt árulják Angliában Vauxhall néven.
2. A Vauxhall soha nem vette meg az Opelt, a General Motors vette meg mindkettőt, a Vauxhallt 1925-ben, az Opelt 1929-ben.
Hogy ne csak én mondjam, inkább idézek a márkák történelméből:
“A Vauxhall Motors Limited egy GM tulajdonában lévő brit autógyártó cég. Jelenlegi modelljeik az ugyancsak GM tulajdonban lévő német Opel jobb-kormányos változatai.”
“Az Opel 1929 óta az amerikai General Motors európai üzeme. Az Angliában készülő, jobb kormányos modellek Vauxhall márkanévvel kerülnek forgalomba.”
És még annyit, hogy pár éve a Haszon magazinban volt egy cikk az autógyártók kereszt tulajdonlásairól. Hát az nem volt egyszerű, hogy ki kinek a tulajdona, és hány százalékban. És ez azóta már ismét teljesen összekuszálódott. Szóval ma már minden nemzetközi kooperációban készül.
A kommentekből az jön le hogy kb. minden más autó fostalicska a japánon kívül. Lehet hogy egy tudatlan birka vagyok, de én is szívesebben vennék Mercedes-Benzt, vagy Volkswagent,Audit, mint akármelyik japán márkát.
Nincs is jobb a fekete autónál ha 30 fok van, de sztem húsz fokban is be kell kapcsolni a klímát, ha szépen süt a nap. Az ablakot letekerni meg égő olyan embernek, aki azért vett feketét, hogy megmutassa micccsoda elegáns ember Ő. Ezenkívül a legkényesebb szín, minden apró karc reflektorként világít a kasztnin , ezt megint nem tűrheti emberünk, úgyhogy rendszeresen jár “kezeltetni”, pedig lehet, hogy nem is az autót kellene. De hát ez az elegancia és a hülyeség ára.
Ha valaki megegyszer azt irja hogy az Opel nemet auto akkor hulyet kapok!!!Az Opel Angol ismetlem Angol!Adam Opel volt nemet akitol a vauxhall felvasarolta az opel ceget azert mert a nev ismert volt Europaban es igy egyszerubb volt a Vauxhallt bevezetni a piacra!Attol a pillanattol fogva a Vauxhallt Opel neven arultak Europaban!Angol meglehet a GM felvasarolta es ma mar amerikai tulajdonban van!
Hát akkor most szarban vagyok. Az én kocsimat most kéne eladnom. Nem német (japán), nem fekete (grafit metál), nem dízel (benzin) és most 5 éves. Na mindegy. Valaki majd csak megveszi, akinek kell egy jó kocsi.
Egyrészt nem mindenki azért keres a hasznaltauto.hu-n, mert kocsit akar venni, hanem csak tájékozódik. Én is sokszor megnézem, hogy mennyibe kerülnek a pár éves C Mercik, vagy hármas BMW-k, vagy sokszor nézegettem a Passat CC is. De egyikre sincs pénzem (0-3 éves korúra legalábbis). Japán autót elég ritkán nézegetek. Nekem eddig mindig benzines kocsim volt, a dízel mindenképpen drágább – bizonyos futásig – hiába fogyaszt kevesebbet. Egyrészt drágább a gázolaj, másrészt sokkal költségesebb a szervíz. Évi 30-40 ezer km-től már megéri a dízel. Az is csak urban legend, hogy a franciákkal gond van. Feleségem már a harmadik Clioját koptatja, és messze a bő család legmegbízhatóbb autója. Tavaly óta én is franciával járok, mert az tetszett, és szerencsére semmi gond nincs vele. Az előző némettel több baj volt, de az öcsém japánja sem volt jobb. És különben is mi a japán? A Nissan (made in France), vagy a Mazda, amit a Ford rázott gatyába. Na jó a Toyota ok, de ők meg újabban nem tudnak szép autót gyártani. Inkább vennék egy A4-est, vagy VW Passatot, mint egy új Avensist.
Az nem merült fel senkiben sem, hogy az ember nem feltétlenül viselkedik racionálisan? Ha az autót is úgy választanánk mint tv-t vagy kávéfőzőt akkor mindenki kisilabizálná a statisztikákból a legmegbízhatóbb típusokat, összevetné a tesztekkel, a fogyasztói véleményekkel, hozzáadná a karbantartási költségeket és alkatrészárakat aztán venne egy (igen) japán autót. Mert megbízható, tartós, relatíve olcsó fenntartani.
Csak ugye autót elsősorban tetszés, érzelem, vetítési faktor, kivagyiság és még ki tudja mi alapján vesznek az emberek. Elvégre ha mindenki racionális érvek alapján vásárolna akkor a rémségesen instabil konstrukciójú, néha a gyár által bevallottan sz@r francia autókat senki sem venné és lehúzták volna a rolót évekkel ezelőtt. De mégis léteznek és van aki vásárol belőlük.
Ahány ember annyi preferencia, ízlés és attitűd.
Bocsi, félig meddig duplán ment el a hozzászólásom, mivel egisztráció közben rájöttem hogy már voltam regisztrálva itt 🙂
Hello!
Akik pár éves német dizel autót vesznek, nem biztos hogy azért veszik, hogy olcsón fenntartsák, hanem azért is, hogy a külvilág felé megmutassák, ők fenn tudnak tartani egy ilyen autót… Vannak akik presztizskérdést csinálnak belőle, hogy pár éves BMW, PASSAT, stb legyen a seggük alatt, nem biztos hogy ‘hülyék’, csak egyszerűen azért veszik, mert tetszik nekik, vagy hogy villogjanak vele: drága a fenntartása, de nekem telik rá… Aki 5-6 milliót ki tud adni egy autóért, azt nem hiszem, hogy havi 30 liter üzemanyagot használ el, meg hogy azt is ‘óccsón veszi a szomszéd kamionostól’ mint akik megvesznek egy GOLF II dieselt….
Szóval nem mind ‘hülye’, van aki csak kivagyi, és van rá pénze, van aki simán tájékozatlan és még mindig azt hiszi hogy olcsó a német új autó fenntartása és van akinek szimplán tetszik 🙂
…amúgy ha új autóra lenne pénzem, én se dízelt vennék 🙂
Akik pár éves német dizel autót vesznek, nem biztos hogy azért veszik, hogy olcsón fenntartsák, hanem azért is, hogy a külvilág felé megmutassák, ők fenn tudnak tartani egy ilyen autót… Vannak akik presztizskérdést csinálnak belőle, hogy pár éves BMW, PASSAT, stb legyen a seggük alatt, nem biztos hogy ‘hülyék’, csak egyszerűen azért veszik, mert tetszik nekik, vagy hogy villogjanak vele: drága a fenntartása, de nekem telik rá… Aki 5-6 milliót ki tud adni egy autóért, azt nem hiszem, hogy havi 30 liter üzemanyagot használ el, meg hogy azt is ‘óccsón veszi a szomszéd kamionostól’ mint akik megvesznek egy GOLF II dieselt….
a sok hülye csak had tudja meg milyen fos a “német”.
Már a japo se a régi
Teljesen egyetértek!!! Voltak német autóim, de már japánnal járok! Sokkal jobb, igaz, prémium márka. Ja, és nem dízel!!! Viszont nagyon megy, ha kell. Egyébként addig jó “nekünk”, amíg ez a trend mo-on. Csak a levegő bánja majd és persze vele együtt minden és mindenki.
Részvétem annak aki német autoról álmodik ! Főleg ha még diesel is 😀 itt is meglátszik, hogy az emberek mennyire buták és tudatlanok ! Jó lenne ha ráébrednének hogy elmúlt az a világ 10-15 éve amikor még, vagy már minőséget és megbízható vasakat gyártottak ! Bár az is csak azért volt, hogy megmutassák a japanoknak hogy Japan részegységek felhasználásával ők is tudnak legalább harmada olyan minőséget csinálni mint a japók ! Itt már nagyon nem arról szól a történet egy fogyasztó társadalomban mint 10-20 éve ! Ezalól talán már csak a BMW kivétel, mondom talán. De az a sok tájékozatlan birka meg is erdemli aki nem néz szét nyitott szemmel ! Ragozhatnám de minek és kiknek ! 20 év alatt épp elég autót szedtem miszlikre és raktam össze mint a legot hogy legyen viszonyítási alapom ! És nem a német az amelyik viszi a prímet !