Látványos megoldás az autó orrára helyezett típusjelölés
Tökéletes példa a Peugeot 2008 arra a jelenségre, amikor képeken látva egy formatervet nem vagyok biztos benne, hogy tetszik-e. Nem jönnek át rendesen az arányok, a formai gegek. Kicsit ódzkodtam is, amikor a tesztautóra vártam, vajon a valóságban kiadja-e a forma. Főleg, hogy fehér. Márpedig a fehér fényezés sokszor képes elrejteni bizonyos vonalakat a karosszérián, főleg tűző napsütésben. Na, meg a „kolbászzsírmetál” (alias Fusion narancs) a felár nélküli alapszín a 2008-hoz!
„Ó de, jó lenne megkaparintani azzal a színnel” – gondoltam egészen addig, amíg meg nem történt az első találkozás.
Tomi tollából jön majd a narancs 2008 tesztje is, automataváltóval és 155 lóerővel, Mátyás az e-2008 GT Line verziót vallatja. Ez a gyöngyházfehér 130 lóerős és manuális váltós
Semmit nem ront az autó megjelenésén a 250 ezer forintos fehér gyöngyház fényezés. Sőt, a GT Line fekete betétjeivel igazán dögös. A képekről úgy véltem, hogy a magas és keskeny autó egy lesoványodott, a szavannán búsan bóklászó sörényes képzetét kelti majd, de nem. Méltó az állatok királyát ábrázoló emblémára a 2008. Masszív, szélesnek, izmosnak tűnik élőben, nagyon eltalálták az arányait. A GT Line meg ugye a sportos vonulatot követi. Egyedi hűtőrácsot kap, zongoralakk betétek közé ágyazták a ködfényszóróit, illetve ezüst díszlécek ékeskednek a lökhárítókon és oldalt a fényezetlen műanyag elemek felett. Meg kell még említeni a kéttónusú, látványos könnyűfém felniket, amelyek 17 colos méretben járnak ehhez a felszereltségi szinthez, illetve a full LED fényszórókat. Ugyanis ez utóbbival a leglátványosabb a 2008 megjelenése, hiszen ezek hasonlítanak a karmok vágta résekhez. Összességében tehát nagyon vagány lett az új 2008.
Karmok és karmolások díszítik a 2008-at is a Peugeot jelenlegi formanyelvének megfelelően
Nagy félelmem volt az i-Cockpit. Vajon hogyan ültetik át az új generációba? Mert az elődben sokat kínlódtam, mire sikerült a megfelelő vezetői pozíciót megtalálnom úgy, hogy a kormánykerék nem takarja ki a műszeregységet, de nem is az ölemben tartom. Nos, kitűnően megoldották a leckét, az új 2008-ban gyorsan a saját testalkatomhoz tudtam szabni a vezetőhelyet, hogy aztán a szemem mohón pásztázzon végig a műszerfalon és falja a látványt. Még mindig extravagáns az i-Cockpit, csak úgy mint az utastér többi része. Mintha körbeölelné az első utasokat az ajtókról induló ív, amelyet karbonminta díszít, megadva egyfajta sportautós alaphangulatot. A körben végigfutó LED csík is a színház része, amelynek színe változtatható. De a zongorabillentyűket idéző kapcsolósor a középkonzolon is izgalmas részlet, láttuk már a Peugeot modellek új vonulatában, de a 2008-ba is sikeresen integrálták. A 7 colos érintőképernyőn szép grafikával jelenik meg minden, ám továbbra sem tudtam megbarátkozni a klímakezeléssel. feleslegesen túlbonyolított, hiszen először is a „zongorán” le kell nyomni a megfelelő billentyűt, majd az érintőképernyőn matatni a művelet befejezéséhez. Ízléses viszont a sokszögletű kormánykerék a GT logóval, illetve a váltókar a „bumszli fejével”, ami szépen a tenyérbe simul, így téve kényelmesebbé a váltásokat. Bár itt még volna mit csiszolni, de erre később kitérek.
Az i-Cockpit most már könnyen a vezető testalkatához állítható
Előtte még illik megdicsérnem a kényelmes félig bőr, félig szövet üléseket, ugyanis kiválóan tartják a testet, alul és felül egyaránt. Kell is ez az érzés, ha már ennyire a sportosságra mentek rá a GT Line felszereltséggel. A lábtér hátul is megfelelő, akár felnőttek is kényelmesen elférnek, a magas építésmód miatt fejtérben is. A csomagtér is használható, persze nem szabad elfelejteni, hogy a 2008 a kisautóknak szánt padlólemezre épül, ám ennek ellenére alaphelyzetben 405 literes a gyári adat szerint.
Nagyon kényelmesek az ülések elöl és hátul egyaránt
A csomagtér is használható méretű, 405 literes alaphelyzetben
Elérkeztünk a kényes ponthoz, mert ezt a kis szabadidő-autót egy háromhengeres, 1,2 literes benzinmotor mozgatja. Ám az autó tömege nem vészes, nem éri el az 1,2 tonnát sem, szóval a 130 paci bőven elég az akár dinamikus mozgatásához is. Pörgetni ér és érdemes is, bár a 240 Nm forgatónyomatékát már 1750-es fordulatnál leadja, azért több személlyel, poggyásszal már kevésbé fürge, mint egyetlen utassal. De boldogul és takarékosan boldogul. Vegyes használatban nálam beérte 5,9 literrel, ami ugyan több, mint a gyári adat, de az üzemmódválasztó gombbal többnyire a Sport állást választottam az ECO helyett. Ha már GT Line. Sok változás nincs tőle, gyorsabban pörög fel a motor és felkeményedik a váltó, de igazából a dizájnon kívül nem szabad tőle sok sportosságot várni. A kormányzás kicsit steril, a váltókar útja sem elég rövid a valódi sportossághoz, és negyedik fokozatból ötödikbe rendszeresen megakadt, lehet, hogy több bejáratásra volt még szüksége. A futómű is kényelemre hangolt, amiben nem is vall szégyent. A 2008 teljes mértékben megfelel arra, amire szánták: kellemes városi terepjáró. Bátran áll fel a padkákra, mérete még a tűrhető határon belül maradt, ezért könnyű vele parkolni és mozogni a zsúfolt városi utakon. Ha kell telekjárásra is alkalmas a nagyobb hasmagassága miatt, szóval tényleg egy kis mindenes.
Nem kevés a három henger a 2008 mozgatásához, legalábbis 130 lóerővel. A 100 lóerős alapváltozatot még nem próbáltuk
Árszabásban is próbál két lábbal a földön járni a Peugeot, már amennyiben a kategóriatársak árcéduláit nézzük. A 130 lóerős motorral 6,5 millió forintról indul a 2008 ára, ami a legstílusosabb ellenfelek (szerintem ezek a
Ford Puma és a
Renault Captur) közé belőtt ár. A GT Line felszereltséggel viszont már 8 millióra ugrunk, de még ehhez is extraként kell rendelni az aktív holttérfigyelőt és sávtartó asszisztenst, a félautomata parkolóasszisztenst, bár a parkolóradarok és a kamera alapáron jár, ahogy az ütközésmegelőző rendszer is. Rendesen megkérik viszont az árát a panoráma üvegtetőnek, ami 380 ezer forintos extra, amely mellé még néhány kényelmi pluszt kipipálva a tesztautó ára felkúszott 8 810 000 forintra. Hivalkodásmentesen konfigurálva jóval elfogadhatóbb a 2008 árszabása.
Egy kis telekjárás is belefér vele
A tesztautó ára megközelítette a 9 millió forintot
Értékelés
Pozitív
Dizájn, kényelmes utastér, az i-Cockpit könnyen testreszabható
Negatív
Klímavezérlés az érintőképernyőn, néha akadós váltó
Árak
Tesztmodell alapára
8 080 000 Ft (2020.08.08.)
Tesztautó ára
8 810 000 Ft (2020.08.08.)
Műszaki adatok
Hengerűrtartalom:
1199 cm3
Teljesítmény:
97 kW (132 LE) 5500 1/min-nél
Nyomaték:
240 Nm 1750 1/min-nél
Gyorsulás 100 km/h-ra:
8,9 s
Gyári vegyes fogyasztás:
4,5 l/100km
Méretek
Belső szélesség elöl:
1450 mm
Belső szélesség hátul:
1450 mm
Belmagasság elöl:
870-940 mm
Belmagasság hátul:
880 mm
Hátsó lábtér 180 cm-es vezető mögött:
230 mm
Ülőlap hossza elöl:
500 mm
Ülőlap hossza hátul:
470 mm
Csomagtér maximális szélessége:
1220 mm
Csomagtér szélessége a kerékdobok között:
1000 mm
Csomagtér magassága:
600 mm
Csomagtér hossza üléshajtással:
1550 mm
Raktérnyílás szélessége:
1060 mm
Raktérnyílás magassága:
760 mm
Motor és váltó
Hengerűrtartalom:
1199 cm3
Hengerek/szelepek száma:
3/12
Sebességváltó:
6 fokozatú manuális
Nyomaték:
240 Nm 1750 1/min-nél
Teljesítmény:
97 kW (132 LE) 5500 1/min-nél
Menetteljesítmény
Gyorsulás 100 km/h-ra:
8,9 s
Gyári vegyes fogyasztás:
4,5 l/100km
Fogyasztás a használónál:
5,9 l/100km
A Corsába ugyanez az üvegtető csak 150e pénz, bár ott fix (ha ez esetleg ennyiért nyitható, akkor is meredek a felára)
Szép belső nagyon, kár hogy a külső ennyire otromba lett, a 3000 és 5000 modellek sokkal szebben sikerültek.
Néhány hónapja olvastam egy design jellemzést, ami telitalálat:
„Pont úgy néz ki amilyen szörnyeteget rajzol a három éves gyerekem”