Szinte felfoghatatlan a 600 lóerő. Érezni kell!
Természetesen nekem is ugyanaz jár a fejemben, mint sokaknak, amikor a megpillantják az Audi RS Q8-at, ami már álltában is tekintélyt parancsoló jelenség. Szép-szép, de mi értelme? A kérdésre pedig csak addig egyszerű a válasz, amíg nem vezeti az ember. Mert mi is a válasz? Legtöbbször az, hogy semmi értelme. Csak legyintünk, hogy a hipergazdagok játékszere csupán, nincs más dolga, mint a polgárpukkasztás. Mekkorát tévedtem én is! Ugyanis az RS Q8 nagyszerű élményautó!
Több mint 5 méter hosszú, és egy kicsit nehezebb, mint 2,3 tonna
Annyi mindent csinálunk az életben, ami látszólag értelmetlen. Ám ez többnyire csak a külső szemlélők véleménye, ugyanis a sok értelmetlen dolog valódi értelme az, hogy jól érezzük magunkat, élvezzük az élet boldog pillanatait. Egy autóbolond számára ilyen boldog pillanat például, amikor elkezd rotyogni mellette/alatta a V8-as motor, majd elszabadul a sok száz lóerő. Viszont sajnos egyre többször érzem úgy átalakuló világunkban, hogy a „klasszikus” autórajongókat kezdik megbélyegezni, közellenségnek kikiáltani, mert nem állnak be a villanyautókat istenítők sorába. Sokszor a fejünkhöz vágják, hogy semmi értelme a benzinzabálókkal közlekedni, de ilyenkor úgy érzem, nem veszik figyelembe, hogy mi nem csak közlekedni akarunk. Mi imádunk vezetni! Nem csak az a célunk, hogy A-ból B-be eljussunk, hanem, hogy élvezzük ezt az utat, annak minden méterét, lehetőleg olyanformán, hogy közben az adrenalin mennyisége is megugorjon a vérünkben, márpedig ehhez szükséges a hang is. Ráadásul versenypályára sem járhat minden nap az ember. Szóval az első, amit nagyon szerettem az RS Q8-ban, hogy egyfajta fricskát mutat:
„Tessék, itt vagyok a magam 2,3 tonnájával, 600 lóerős V8-as motorral még mindig akarnak engem a vásárlók!” Bár úgy tűnhet, hogy egyre többen gyűlünk a belsőégésű motorok sírja mellé egy virágcsokorral búcsúzva tőlük, valójában még jó darabig velünk maradnak az ilyen monstrumok is. Hogy a maguk értelmetlenségével szórakoztassanak.
Hiszen ha mindig csak a racionalitás uralná a döntéseinket, akkor nagyon unalmas világban élnénk.
Nem hiányoznak róla az elmaradhatatlan RS-dizájnelemek
Aztán ott van a dizájn. Még engem is levett a lábamról, pedig nem rajongok a szabadidő-autók „krumpli” formájáért. De az RS-ítés jóval dögösebbé változtatta a Q8-at. A kerékjáratok 10 milliméteres szélesítése nem hangzik soknak, de jóval szélesebbnek tűnik tőle az autó. A fekete, méhsejtmintás hűtőrács elmaradhatatlan részlete a sportautóknak. De ugyanilyen fontos látványelemek a lökhárító légbeömlői, az RS-küszöbborítás, vagy épp a hátsó szárny. Nem is lenne igazi RS a Q8, ha nem kapja meg az ovális kipufogóvégeket, illetve a diffúzor díszbetétet. A 23 colos felnikről nem is beszélve. Kimondani, leírni is durva, hogy mekkora, ám nélküle nem lenne az igazi az autó. Szóval a 15 perc hírnév garantált, és akkor még el sem indult az autó.
Találni rajta kamu légbeömlőket is
Bent az Auditól megszokott letisztultság fogad a két nagy kijelzővel a műszerfalon és a kardánalagúton. Egyik az infotainmenté, a másik a klímavezérlő. Persze a vezető is digitális műszeregységet bámulhat, vagy a HUD-ot a szélvédőn. Előbbin megjeleníthető a pillanatnyi forgatónyomaték, a teljesítmény, a gyorsulás, a köridők és a nehézségi gyorsulással kifejezett tömegerők is, mert bizony versenypályán sem vall szégyent az autó, bizonyítja ezt, hogy 2019-ben a leggyorsabb SUV volt a Nordschleifén 7:42,253-as idővel. Az alapvetően elegáns kialakítást vadítja, meg többek között az RS-logós, bőrburkolatú kormánykerék, illetve az extraként rendelhető, méhsejt-mintázatú steppeléssel varrott, perforált Valcona bőrrel bevont RS-sportülések. Na meg annak ellenére, hogy ennyi lóerővel már mindenképp sportautóként hivatkozhatunk rá, azért a Q8 megőrizte utazóautós értékeit is. Az 5 méter hosszú autóban hátul fejedelmi a lábtér, a csomagtere pedig alapból 605 literes, a hátsó ülések lehajtásával pedig 1755 literesre bővíthető. Persze a már említett 23 colos, peres gumis kerekeken még a légrugózással sem lesz rázkódásmentes az utazás.
Nem vitték túlzásba az utastér sportosítását
Minden irányban hatalmas az utastér, a sportülések méhsejtmintásak is lehetnek
És hosszú sem, mert hiába lágy hibrid a hajtáslánc, azért a négyliteres, duplaturbós V8-as iszákos. Persze a 18,2 literes átlagfogyasztást ne rójuk fel egy sportautónak, lehetne ez még jóval több is, olyan helyeken, ahol igazán ki lehet használni a tudását. A lényeg, hogy óriási hangélményt ad. Amolyan rekedtes fajta, igazán egyedi, szerintem nem nehéz felismerni hangról, hogy négykarikás motor, a kipufogóból érkező dallamok még változtathatók is, természetesen a legsportosabb üzemmódban a legnyersebb. Persze mind a 600 lóerő csak 6000-es fordulatnál jön meg, amikor már torkaszakadtából üvölt a motor, de a 800 Nm nyomaték 2200-tól érkezik, amit 8 fokozatú automataváltó oszt szét a kerekek között. A 3,8 másodperces 100-as sprint elején az autó orra az „égnek mered”, mintha fel akarna szállni, de nem fog, amiről gondoskodik az összkerékhajtás is.
Megmondom őszintén, nagyon szkeptikus voltam azzal kapcsolatban, hogyan fog mozogni egy ekkora „sziklatömb”. De a mérnökök kisebbfajta csodát műveltek. Ha nem tudom a teszt előtt, hogy mennyit nyom a mérlegen, biztosan nem mondtam volna, hogy két tonna felett van üresen. Nem lehet a fizikát meghazudtolni, de az RS Q8 közel került hozzá.
Nem gondoltam volna, hogy ilyen nagy élmény lehet a hegyi szerpentineken terelgetni egy ekkora vasat, de minden egyes kanyargós szakaszon fültől-fülig ért a szám. A gyorsulás, a kanyartempó, na meg az, hogy nem akar leesni az ívről, mint sok más sportosnak kikiáltott SUV, egyszerűen fergeteges volt. Persze a hátsókerék-kormányzás is kell ehhez, a megfelelő gumiabroncsok mellett, amiknek még a hőmérsékletéről is tájékoztat az infotainment rendszer Ugyanakkor a lassulásnál bizony észnél kell lenni, mert egy ekkora autó megállítását időben el kell kezdeni. Ez nem azt jelenti, hogy az elöl 420, hátul 370 milliméteres tárcsákkal felvértezett fékrendszer ne állna a helyzet magaslatán. Nem tudtam annyira nyúzni, őket, hogy érezzem a fáradásukat, de ahogy említettem a fizikát nem lehet meghazudtolni, a lassulás az egyetlen, ami árnyékot vet az RS Q8 nyújtotta élményre.
Összkerék-kormányzás is segíti az úttartást
Még a gumiszőnyeg is lehet RS-logós
Manapság az 58 millió forintos ára sem döbbenetes, őszintén szólva valamiféle tréninghez is kötném a megvásárlásának feltételeit. Annak ellenére, hogy a biztonsági rendszerek a legtöbb buta mozdulat után megvédik a bent ülőket. Kellőképpen bolondbiztos tehát az RS Q8, de azért ekkora erővel felruházva mégiscsak éles fegyver a közutakon. Nem is tudom, hogyan lehetne a legjobban érzékeltetni papíron, hogy mekkora is ez a szám. Talán úgy, ha a GT versenyautókat hozom fel példának, például azokat, amelyeket a Le Mans-i 24 órás versenyen is láthatunk a GTE Pro kategóriában. Jelesül a Corvette C8.R, a Porsche 911 RSR, vagy épp a Ferrari 488 GTE. Ezek a versenyautók 500-510 lóerő körüli teljesítményt tudnak. Az RS Q8 meg 600-at. Szóval, akik olyan szerencsések, hogy birtokolhatják, remélhetőleg megfelelő felelősségtudattal viseltetnek iránta.
Offroad üzemmódja is van, de az már tényleg az értelmetlenség csúcsa
Értékelés
Pozitív
Erő, dizájn, élmény
Negatív
Szokni kell a fékezést ekkora tömegel
Árak
Tesztmodell alapára
44 353 280 Ft (2021.09.29.)
Tesztautó ára
58 911 000 Ft (2021.09.29.)
Műszaki adatok
Hengerűrtartalom:
3996 cm3
Teljesítmény:
441 kW (600 LE) 6000 1/min-nél
Nyomaték:
800 Nm 2200-4500 1/min-nél
Gyorsulás 100 km/h-ra:
3,8 s
Gyári vegyes fogyasztás:
12,1 l/100km
Méretek
Belső szélesség elöl:
1580 mm
Belső szélesség hátul:
1560 mm
Belmagasság elöl:
870-900 mm
Belmagasság hátul:
900 mm
Hátsó lábtér 180 cm-es vezető mögött:
270 mm
Ülőlap hossza elöl:
500-550 mm
Ülőlap hossza hátul:
470 mm
Csomagtér maximális szélessége:
1250 mm
Csomagtér szélessége a kerékdobok között:
1050 mm
Csomagtér hossza:
1020 mm
Csomagtér hossza üléshajtással:
1970 mm
Raktérnyílás szélessége:
1200 mm
Raktérnyílás magassága:
740 mm
Motor és váltó
Hengerűrtartalom:
3996 cm3
Hengerek/szelepek száma:
8/32
Sebességváltó:
8 fokozatú automata
Nyomaték:
800 Nm 2200-4500 1/min-nél
Teljesítmény:
441 kW (600 LE) 6000 1/min-nél
Menetteljesítmény
Gyorsulás 100 km/h-ra:
3,8 s
Gyári vegyes fogyasztás:
12,1 l/100km
Fogyasztás a használónál:
18,2 l/100km
“600 lóerőt az utcára szabadítani veszélyes, nagy önfegyelmet és rutint igényel. Viszont aki felelősségteljesen kezeli, óriási élménnyel gazdagodik.”
Ez a két mondat korrekt csak egy bibi van, Hungarisztánban a leendő tulajok nagy részének 8 elemije lesz. (6 első + 2 második!)
Hát nem hiszem hogy 8elemisek fogják megvenni a közmunkás fizuból (kb:50ezer ft/hó)😀
pl.:
https://www.szeretlekmagyarorszag.hu/kekhirek/m-richardnak-nincsen-sajat-kocsija-es-8-altalanos-a-legmagasabb-iskolai-vegzettsege/
Nem is a professzorok vesznek maguknak ilyen khm trágyadombot nekik szerintem nem ez az óriási élmény.
Ilyen autót olyan vesz aki megteheti és villogni akar, csak az értelmesebb ember szemében nevetség tárgyává válik ha egyáltalán az értelmesebb törődik az ilyenekkel.
Savanyú a szőlő.. 😀
Csak egy vicc ugrik be.
Bíróságon a vádlott felkiált:
-Öt év, öt év!
Mire az ügyvédje:
-Nem nem, kötél kötél!
Nagyon jó autó. Brutális erő. Legyetek büszkék, hogy a motor benne a magyar gyártmány 🙂
Mármint Magyaroszágon szerelik össze…
El sem férne egy rendes hegyi úton