Fedőneve: Különc – Itt az új DS 3 Crossback!
Elektromos hajtással és nagyon merész formavilággal érkezett a DS 3 Crossback
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Formavilága már talán nem is annyira dermesztő, a DS modellek második generációja még merészebb, mint korábban, a DS 3 Crossback érkezésével pedig fény derült a PSA elektromos hajtására is.
A DS modellek második generációjának példányai sorra érkeznek, a DS 7 Crossback után itt a sorozat legkisebbje, a DS 3 Crossback. Ahogy azt már a formaterv levédetésekor is megtudhattuk, a DS 3 crossoverként él tovább, ám ennél sokkal meglepőbb a formaterv, ami a korábbi kisautóénál is drasztikusabb megjelenésű. Kezdve az újdonság fényszóróival, aminek formája elég összetett, pláne a benne rejlő technológia, az ugyanis a DS Matrix LED Vision, ez már képes kitakarni a szemből érkező autót éjszaka, valamint az előttünk haladót a vakítás elkerülése érdekében.
Van viszont elég ámulni való a formaterven, a DS 3 után tovább él a fordított cápauszony az újdonság oldalán, ami immáron ötajtós. A kilincseket pedig nem rejtették el, pontosabban krómozással hangsúlyozták őket, mivel azok fizikailag besüllyednek az ajtók síkjába, akárcsak a Teslákon, valamint a Velaron. A DS 3 Crossback érzékeli a kulcs közeledését, és ha 1,5 méteren belül ért, automatikusan kiemeli a kilincseket, induláskor pedig behúzza azokat. Az új DS már olyan trükköt is tud, hogy a kulcs sem kell hozzá, sőt, egyszerre akár öten is hozzáférhetnek az autóhoz anélkül, hogy a kulcs náluk lenne. A DS Smart Access szolgáltatás a MyDS telefonos alkalmazáson keresztül működik, mely bluetooth alapú kapcsolattal kommunikál az autóval, ezen keresztül kinyithatjuk, és el is indíthatjuk az autót.
Különböző hangulatokból választhat a vevő, prémium Focal hifit is kaphat és jó minőségű anyagokat
Bent hasonlóan extravagáns látvány fogad, akárcsak kint, itt a rombuszminta uralkodik, valamint prémium minőségű bőr, Nappa bőr, valamint eredeti Alcantara betétek. Ötféle hangzatos elnevezést adtak a különféle felszereltségeknek, a 10 féle fényezés mellé háromféle tető és 10-féle felni közül választhatunk. A sofőr egy digitális műszeregységet figyelhet maga előtt, fölötte pedig akár head-up displayt, ami ugyan az egyszerűbb külön lencsére vetítő megoldás, de mindenképp használható. Középen a kategória egyik legnagyobb kijelzője trónol, ez 10,3 colos, ám mindenképp pozitív, hogy a főmenük külön kapcsolókat kaptak. Érdekes kialakítású a középkonzol is, ahol a PSA ismert automataváltó-kapcsolója körüli billenőkapcsolókat találjuk, ráadásul ezekből négy az ablakemelőké.
A DS 3 Crossback a PSA csoport háromhengeres 100 és 130 lóerős 1,2 literes háromhengeres benzinmotorjával készül, melynek erőseb változata - kategóriájában - ismét elnyerte az Év Motorja díjat, immár negyedszerre. Benzinesből a 155 lóerős 1,6 literes THP is csatlakozik, mely már teljesíti az Euro 6.3-as normákat, valamint egy nyolcfokozatú automata váltóval párosítják. Dízelfronton az új 1,5 literes HDi érkezik 100 és 130 lóerős teljesítménnyel, ám vélhetően az új E-Tense kivitel lesz a legérdekesebb. Ez a DS 3 Crossback teljesen elektromos változata, melyet egy 136 lóerős és 260 Nm nyomatékú villanymotor hajt, amihez egy 50 kWh-s akkumulátorban tárolja az energiát, mely WLTP norma szerint 300 kilométerre elég, az NEDC szerint ez 450 kilométert jelentene. Az új elektromos PSA hajtáslánc a DS 3 után vélhetően a következő generációs Peugeot 208-ban is megjelenik, valamint az új Opel Corsában is erre számíthatunk.
Az előző DS3-on még jól nézett ki az az oldalsó „uszony”, de itt aztán végképp semmi értelme, botrányos, főleg, hogy ötajtós a karosszéria… Nem baj, betudjuk az X. francia kreténségnek 🙂
erre már szavak nincsennek 😀
http://www.kocsi.ro/kepek/o/c/c1/c13/c1391ee49892acca6f13cb765ce0e8af.jpg
bezzeg ezt nem hozzák szériába…ami jól nézne ki 😀