Fedél nélkül: gyári képeken az új Audi TT és TTS roadster
Bemutatkozott az Audi TT és TTS roadster
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Két ülés mínusszal, de csinos kis vászontetővel jön a TT nyitott változata, ami 10 másodperc alatt nyitható és csukható 50-es tempóig.
Genfben mutatkozott be az Audi győri gyártású sportkupéjának számító TT harmadik generációja. A Nyugat-Dunántúl régióközpontjában a szalagról már az új modell jön le, és hamarosan társul mellé a nyitott változat is. Ahogy az a TT-nél szokás, a roadstert nem próbálják a praktikusabb kupéhoz hasonlóan négyülésessé tenni, inkább beáldozzák a hátsó kettő szükségülést, és egy két személynek teljes értékű autót csinálnak. Így van ez a harmadik generációnál is, a vászontető egy külön üregbe hajlik hátra, így nem zavarja a 280 literes csomagtartót, ami 50 literrel nagyobb az elődénél.
Maga a tető többrétegű, feketén kívül több színben kérhető, vázában még magnéziumot is használtak, és így állítólag 3 kilóval könnyebb a korábbinál. Ahogy a kupé, úgy a vele szerkezetileg nagyban azonos roadster is a legújabb trend szerint kisebb lett, mint volt. Hossza 4177 milliméter, ami 21 milliméterrel rövidebb a korábbinál. Kereken egy centivel keskenyebb a második generációnál, szélessége 1832 milliméter. Magassága 1355 milliméter, ebben az irányban 3 millimétert fogyott. Nőtt viszont a tengelytáv 37 milliméterrel, már 2505 milliméter, amitől feltehetőleg javult az egyenesfutás.
Ahogy a kupé esetében, úgy a roadsternél is három változatban indul majd a forgalmazás. Az alap a 2,0 literes turbós TFSI 230 lóerővel és 370 Nm nyomatékkal, az sem lesz gyenge. A dízel is 2,0 literes 184 lóerővel és 380 Nm nyomatékkal, ahogy a Skoda Ocatvia RS dízelváltozatában is. A nyitott TT-ben alig 4,3 literes átlagfogyasztással csak 114 g/km a szén-dioxid kibocsátása. A TT RS - amiért izgulunk, hogy tényleg öthengeres legyen - érkezéséig a TTS lesz a csúcsmodell, 310 lóerővel és 380 Nm nyomatékkal. Ő már képes 4,9 másodperc alatt százra gyorsulni, végsebessége elektronikusan leszabályozva 250 km/h. Váltóból a hatos kézi az alap, a szintén hatfokozatú S tronic duplakuplungos automata pluszpénzért rendelhető. A gyengébb benzinesnél kérhető, a TTS-nél alap a quattro összkerékhajtás. A nyitott TT Németországban már a párizsi hivatalos bemutató után megrendelhető lesz, a TTS csak 2015 elejétől. Nálunk mindkét TT kabrió megjelenése csak jövőre várható.