A világ egyik első lakóautója lehet ez a Ford T-modell, a fatüzelésnek hála nem érintett a rezsipánikban
A mai lakóautók többsége Fiaton, Fordon és Mercedesen alapszik, az amerikai cég autóira viszont már a múlt század elején is építettek lakóalkalmatosságot. Az 1914-es mobilotthon műszaki alapját egy Ford T-modell adja, az óriási számban gyártott autó az átépítők körében is népszerűségnek örvendett, az alvázas modellre rengeteg féle-fajta felépítmény került.
Nem is lehet eldönteni, hogy mi a furcsább: a kanapé a "vezetőfülkében" vagy a nappaliba lógó kormány
Száznyolc évvel ezelőtt a szó szoros értelmében egy házat applikált az autóra, a kerekeket letakarva csupán a tükrök árulkodnak arról, hogy ez az építmény helyváltoztatásra képes. A tervezők nem bajlódtak sofőrfülke kialakításával, egyszerűen bevezették a kormányt a nappaliba, a sofőr kényelmes kanapén, a szoba ablakából kémlelve terelgette a Fordot. Annak idején még a lakásokban is ritka volt a folyóvíz és az illemhely, így a lakóautó is nélkülözi ezeket a szolgáltatásokat, de legalább több hely marad a pihenésre és a tárolásra. Az építők a fűtésre is gondoltak, a meleget sparhelt szolgáltatja, így nem kell magas rezsivel számolnia a leendő tulajdonosnak.
Nyújtott és megerősített alvázra épül a lakóautó, a légellenállási együtthatót jobb nem firtatni, bár az alacsony végsebesség miatt úgysem igazán számít
A Ford az Egyesült Királyságban készült, leromlott állapota miatt a hetvenes években esett át egy felújításon, most pedig új gazdáját keresi. A szakértők szerint a szeptemberi aukción várhatóan 9-14 millió forint közötti összegnél koppanhat a kalapács, ami a különlegességét tekintve nem egy túlságosan nagy összeg.