Fapados márkája nem, olcsó autója viszont lesz az Opelnek
Ismét jöhet Astra Classic, de egyéb puskapor is van az Opel háza táján
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Árérzékeny piac a miénk, ezért aztán hívószó nálunk az olcsó autó. Ha különálló fapados márkát nem is tervez az Opel, olcsó autókat igen.
Peter Küspert tavaly november óta az Opel kereskedelmi alelnöke, s kinevezésekor azt a fogadalmat tette önmagának, hogy egy éven belül az összes európai piacot végiglátogatja. Még nem ért a lista végére, de Magyarországot már csak azért is ki kellett pipálnia, mert az Opel megújulásának, sikeressé tételének és az azt szolgáló, 2018-ig érkező 27 új modelljének és 17 új motorjának jelentős bázisa a szentgotthárdi motorgyár, ahol nemrégiben indult el az új, háromhengeres és 115 lóerős 1.0 SIDI Turbo motor sorozatgyártása. És ha már itt volt, egy órát az újságírókra is szánt, hogy kifaggathassuk a hazai - önmagához képest egészen szépen teljesítő, azaz dinamikus növekedést mutató - piac számára fontos kérdésekről.
Az első és legfontosabb, hogy az Opel - a korábbi pletykákat cáfolva - nem tervez fapados, a Daciához hasonló márkát, ahogyan a márka közleménye fogalmaz, meghagyják azt másoknak. Ha jól belegondolunk, a Chevrolet kivonultatásával is az Opel erősítése lehetett a GM célja. Miért gyengítené a márkát egy újabb házon belüli konkurenssel? Az Opel marad az, ami eddig is volt, nem kíván prémium lenni, túlzottan zsúfoltnak tartják azt a szegmenst a márka vezetői. Az Opel inkább egy középvonalbeli, elérhető, de németesen minőségi márka kíván lenni, illetve maradni. És igen, lesznek azért olcsó(bb) autói is. Fejlesztés alatt áll például City munkanéven egy, az Adamnél józanabb, szigorúan ötajtós miniautó, elsősorban a Volkswagen up! konkurensének szánva, de még az is felmerül, illetve kész lehetőség, hogy a hamarosan érkező Astra K után a mostani J generáció Classic néven gyártásban és kínálatban maradjon. Kapacitás lenne rá, Kelet-Európában (kellően vonzó áron) igény is, az persze más kérdés, hogy a vásárlók egyre inkább szeretnek friss modellekbe ülni, s nem biztos, hogy akkora siker lenne egy Astra Classic IV, mint volt az első három Classic nemzedék.
Utóbbin még kicsit gondolkoznak a gyáriak, az azonban biztos, hogy az Ampera utódjaként jön egy teljesen elektromos Opel. GM platformon, de európai dizájnnal, valódi Opelként - nem úgy, mint az Európában Év Autója díjas, azonban sikertelen Chevrolet Volt klón.
A sok-sok újdonsággal az Opel célja természetesen nem más, mint eddigi pozíciójának megerősítése. Itthon az első félévet toronymagasan vitte a villámos márka, hiszen több mint 5000 eladott autóval a piaci növekedés kétszeresét produkálta. Itthon az európai átlagnál is kelendőbb az Opel, hiszen a piac 13,4%-át tudhatja magáénak. Európában sem áll rosszul, ott a harmadik legtöbbet vásárolt márka - az idei évben ugyancsak a piaci átlagot meghaladó növekedéssel, így az első félévben 7%-osra emelkedett piacrésszel. A márka új vezérkara tehát jól vizsgázott, az Opel jól halad a nyereségesség felé.
Igen, így van, rotar1975. A Dacia jelentős volumenben bocsátja áruba autóit. Egyébiránt, én örvendezve várom az Opel Astra Classic 4 bevezetését. persze lépcsős hátú sedan és esetleg 5 ajtós formában. Arra, hogy az emberek szeretnek frissülő modellekbe ülni, csak annyit, hogy ami jól kifejlesztett formavilág s műszaki koncepciók alapjain nyugszik, azon nem értem minek örökké, pláne ilyen sűrűn változtatni.
Meglátásom szerint, jobb volt régebben, amikor még 8-11 évig futott egy modell Pl. Lancia Dedra, Volkswagen Passat,- [malac].
Érdekes, akkor jó volt az embereknek… Most meg rá lettek szoktatva, hogy mindig mindenből a legújabb, legmodernebbet “érdemlik”, azt vegyék. Ez így nem túl jövőbe mutató az emberek személyiségének formálását s a Földre gyakorolt hatásokat összegezve sem.
Honnan veszed hogy a Dacia nem ad el autókaat? Igencsak sokat ad el, nézz körül mielött hülyeségeket beszélsz…………
Te aztán nagyon tudod, hogy mekkora tapasztalatom van. Kb. úgy, ahogy az autókhoz értesz. 🙂
Talán nincs is szükség változtatni.
Te viszont nem jelenthetsz ki semmit jó, vagy rossz autóról, mert nincs tapasztalatod. A te korodban még nem is lehet. Nem szégyen ez.
“…sokkal egyszerűbb lenne elfogadni, hogy ami jó, az drága.”
Van benne valami, de így nem teljesen igaz. Van sok olyan autó, ami drága, de nem igazán jó.
Persze a hozzád hasonlók felfogását nehéz megváltoztatni. 🙂
Azért érdekes paradoxon ám ez, mert árérzékeny a hazai piac, amikor vásárolni kell, de nem az, amikor az elvárásokat fogalmazza meg egy termékkel kapcsolatban. Mi egy rendkívül torz értékrend hatására mindent fillérekért akarunk megvenni, azt is, ami komolyan felszerelt jármű. Ez pedig nem megy, ezért tekerészik az órákat, ezért hazudoznak a hirdetésekben. Kár, mert magunknak okozunk vele nehézségeket, sokkal egyszerűbb lenne elfogadni, hogy ami jó, az drága.
Ne feledjük: Magyarországon a Dacia sem ad el autókat, tehát igazából nem az árral van gond.
Szerintem.