Fantasztikusan szól az AMTS megnyerhető Mustangja – Kipróbáltuk!
Kipróbáltuk az AMTS idei nyereményautóját, ami egy Ford Mustang!
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Épült már Mustang az AMTS-en, most viszont ez a nyereményautó! Nem csak klasszul néz ki, nagyon egyben van, és bitang jól szól!
Sokat köszönhetnek az autórajongók, de főként a tuning szerelmesei annak, hogy az AMTS-t évről-évre töretlenül megrendezik. Idén éppen 13 évvel ezelőtt kezdődött nemcsak hazánk, de Közép-Kelet Európa legnagyobb tuningautós rendezvénye, igaz, a budapesti Hungexpóra csak 11 évvel ezelőtt költözött. A Carstyling.hu megrendezésében először Szegeden rendezték meg Sportautó és Tuning Show néven és az akkor összesen 14 000 négyzetméternyi területen 20 000 fő látogatta a rendezvényt. Kellett ez az autós népnek, mint egy falat kenyér. A rögtön az elején nemzetközi kiállítókkal indítottak, akik olyan nagyágyúkkal érkeztek, mint a Halálos iramban eredeti sztárautói. Az idő közben több néven megrendezett, temérdek kiállítást egyben bemutató rendezvény végül úgy tűnik, megállapodott az AMTS, Automobil és Tuning Show brandnél, és idén újra megnyitja kapuit.
Minden eddiginél nagyobb területen, több mint 100 ezer négyzetméteren, a Hungexpo összes pavilonját és a nyílt területet is megtöltve,
Korábban már körbejárhattuk, amikor frissen elkészült, a WestEnd pláza kellős közepén alakították át, az elmúlt években ugyanis nem a kiállítás ideje alatt, hanem pár hónappal előre készítik el az autót, aminek minden egyes átalakítását hivatalosan is bejegyeztetik. Épült már Mustang az AMTS-en, kettő is, sorsolásra azok azonban nem kerültek. Mustang most először nyerhető meg, és ez óriási szó, hiszen kevés olyan modell van, mely jellegzetesebb és nagyobb tömeget mozgatna meg. 2010 óta lehet autót nyerni az AMTS-en, minden eddigi példány teljesen egyedi megjelenést kapott, igazi tuning autó volt az először megnyerhető Golf is. Volt már Passat, Eos és Audi TT is. Érdekessége persze az előző AMTS Mustangnak is bőségesen volt, 2015-ben először az AMTS-en építettek át Magyarországon hatodik generációs Mustangot, amit aztán mi is kipróbálhattunk. Az idei autó kicsit idősebb, de egy fontos korszakból érkezett, az első után talán ez a legjellegzetesebb Mustang, a múltidéző formájával hasonlóan örökzöld a megjelenése.
A konkrét autó 2006-os évjáratú, épp akkor készült, amikor az AMTS ősének számító szegedi Carstyling.hu Tuning Show először megrendezésre került.
Amerikai piacos modell, néhány évesen került Európába és vigyáztak rá, sokadik autóként tartották. Futását tehát mérföldben kell értelmezni, ennyi idősen pedig az 55 ezer mérföld nem mondható soknak. Pláne úgy, hogy az állapotán ez alig látszik, sőt, nyereményautóvá alakításakor temérdek részegységét felújították, feljavították, vagy nagyobb teljesítményűre cserélték, mint például a fékrendszert, mely típusazonos, de erősebb a gyárinál. Elsőre persze a külső az, ami szembetűnő, az alapközeli felszereltségű autó megjelenésén elég sokat emeltek. Új lökhárítókat kapott, melyek leginkább a GT-re hajaznak, valamint küszöbtoldatokat is kapott és élőben minden nagyon passzol hozzá. Pláne az egyedi fóliázással, aminek az apró trükkjei önmagukban is érdekesek, mint például a színátmenet, amit a Toyo Tires feliratai adnak ki, de ugyanez a géptető egyik csíkjában is feltűnik. Az antracit szürke matt Momo felnik jól passzolnak a szürke fóliázáshoz, a gumik oldalfalának feliratozásával pedig még versenyautósabbra vették a figurát és az autó mellett állva ezek a részletek nagyon kiadják a megjelenést. Igazán klassz, ahogy az állítható Eibach futóművel ráültették az új, széles felnikre.
Sportautós megjelenés ide, versenyautós dekor oda, a nyeremény Mustang egy valódi túraautó. Alapmodellként nem a kor 4,6 literes V8-asa, hanem a 4,0 literes szívó V6-os dolgozik az orrában, melyhez 5 fokozatú normál bolygóműves automata váltó csatlakozik és így 210 lóerő leadására képes. Ezt hívják pony carnak az amerikaiak, és az az igazság, hogy laza krúzoláshoz és a jogosítványunk biztonságban tartásához ennyi elég is, mindenki megnyugodhat, bőven képes megmozdítani a Mustang testét is. De talán még jobb, ahogyan szól!
A V6-oshoz egyedileg épített titán kipufogórendszer készült a Proex munkájából,
ezzel nagyon sportos, gázelvételre halkan visszadurrogó hanghatásokat kapunk. A futómű állítható, de ebben az állásában sem kényelmetlenül kemény, a motor nyomatékos, a váltó pedig kellőképpen gyorsan kapcsol, bármennyire is tűnik nagynak, egy ilyen Mustang könnyedén terelgethető, a kormányzása is lágy.Hanghatásokból egyébként nem csak a kipufogó vizsgázik jól, tisztességes Mac Audio hifirendszert építettek a nyereményautóba egy új, érintőkijelzős fejegységgel együtt. A csomagtérben szolid installációval találkozunk, a két bitang mélynyomó és a plexilap alá bújtatott erősítő társaságában pedig ott figyel egy további jármű, a nyertes nem csak egy autót, hanem egy elektromos rollert is kap. Az AMTS szervezőinek ugyanis legalább annyira fontos az elektromobilitásra való koncentrálás, mint a tuningautókra, tavaly az AMTS-en gyűlt össze egy helyen az év legtöbb elektromos autója egyszerre, idén is külön standot kapnak. A rollert az Ultimate e-Bike biztosította, a Flat modell csupán 11 kilót nyom és 20 km/h-ra képes gyorsítani az első kerékbe épített motorjának segítségével. Pillanatok alatt összecsukható és a legjobb, hogy a Mustang csomagtartójában saját helye van, valamint beépített töltőkábelt is kapott, így mondhatjuk, hogy
ez a Mustang emissziómentes közlekedést is biztosít.
A külsőhöz passzolóan alakították át az utasterét is, ami messze nem lett kihívó, sokkal inkább egy mindennapokban is kellemes közeget biztosító beltér. A Bara kárpitműhely készítette az ülések új huzatát, amihez a külsőhöz passzoló szürke, kellemes tapintású bőrt választottak, ebbe húzták a gyárilag fényezett műanyagból készült kormányküllőket is. A külsőre talán nem túlzás azt állítani, hogy ezzel bárhol megnéznének, de valójában igaz ez egy teljesen egyszerű, gyári külsejű Mustangra is. Hogy nyerheted meg? A feladat meglehetősen egyszerű, megváltott AMTS jegyeddel tudsz nevezni, a regisztrációs pultot pedig idén a B pavilonban fogod megtalálni. Érdemes egyből itt kezdeni a programot, hiszen itt is számtalan kiállított autóval találkozhatsz, a nyeremény Mustangot pedig valódi közegében helyezik el, ugyanis a B pavilonban találod majd a hot-rod részleget. A 2019-es AMTS most pénteken nyitja kapuit, március 22-24. között 10 különböző tematikus kiállítás tekinthető meg egyetlen belépővel, melyek között új, veterán, youngtimer autókkal is találkozhatsz. Az A pavilon melletti külterületen pedig idén is drift, valamint gymkhana bemutatók és versenyek biztosítják majd az éves gumifüst adagodat.
Az AMTS-en megtalálsz minket is, a Jófogás-Használtautó-Autónavigátor közös pihenősarkot kínál a nagyokna, és játszóplaccot a kicsiknek, készülünk nyereményjátékkal, de mindenképp markolj fel egyet legfrissebb nyomtatott kiadványunkból is, ami épp a napokban jön ki a nyomdából!
Egyszer voltam az AMTS-en, soha többet. Nagyon gagyi rendezvény. Az autók 99%-ka mellett elsétálnék. Aki pedig járt mondjuk Monacoban, annak pedig semmi újat nem mutat. Amihez ott közel mehetsz, mert csak simán az utcán parkol, itt kordonnal van védve 10 méterről. A gagyi tuning elvetemült roncsokra én speciál nem vagyok kiváncsi, de tudom, hogy van akit ez lázbahoz. Na nekik egészségükre.