Fájdalmasan funkcionális – Toyota Corolla TS Active

Ilyen egy Corolla, ha minden hiányzik belőle – Toyota Corolla TS 1.8 Hybrid Active

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Olyan Corolla kombit mutatunk most, ami már az árlistákon sem szerepel, mert az alapfelszereltségen túl egyáltalán nincs benne semmi, mégis létezik, és egy kicsit fájdalmas.

Egységesen meg vagyunk elégedve az új Corollával, a legtöbb formájával járt már nálunk, szinte mindegyik karosszériát próbáltuk mindegyik motorral már. Volt szedán 1,6-ossal és hibriddel is, kombi 1,2-essel, 1,8-as és 2,0 literes hibriddel, volt a terepes Trek és járt nálunk a sportruhás ötajtós GR Sport is, szóval van már egy alaposan felállított képünk róla. De egészen addig nem teljes, amíg nem látjuk, honnan kezdődik, mert a csúcsfelszerelt autó sokszor már az a véglet, amit nem feltétlenül fizetnek meg. Ez pedig most lehet, hogy az, aminél már inkább többet fizetnek, csak legyen autószerű.

Szemügyre vettünk és próbakörre vittünk egy olyan Corolla kombit, vagy Touring Sports-t, amiben szó szerint semmi nincs a gyári alapfelszereltségen túl.

Ez sem jelenti azt, hogy teljesen fapados lenne, de azoknál sokkal fájdalmasabb, amikkel eddig találkoztunk, de még annál is, ami jelenleg a belépő szint az árlista szerint. Már a Comfort az alapfelszereltség, amúgy is az volt a legnépszerűbb, melyhez sokan rendelték meg a Tech és a Style csomagot, népszerűbb volt a csúcs Executive kivitelnél is. Most egy Active áll a fotókon, az a kivitel, amivel lényegében sosem találkozunk az importőr jóvoltából, mert egyrészt sokan nem vállalják fel, milyen az autó, ha nem fizeti meg az ügyfél az extrákat, másrészt pedig a fontos újdonságokat csak a magas felszereltségű autókban tudjuk kipróbálni, tehát ennek is két oldala van. A Corolla esetében talán a legfontosabb a hajtás, ami az egyik, ha nem a leghatékonyabb hibrid rendszer a piacon. Ez az egyetlen, úgymond extra az autóban, ugyanis a hatékony üzemeltetés miatt a kiforrott 1,8-as hibriddel rendelték és nem az alap 1,2-es turbóval. Ennek számtalan előnye van, melyek között az egyik legfontosabb a fogyasztás. Az 1,8-as Atkinson ciklusú motor és a villanymotor hatékonyságát jól mutatja, hogy a C-HR-ben 4,0 literre is levihető az étvágya, de még csak kis odafigyeléssel is bőven 4 liter alatt tartható, sietősben is művészet elérni a 6,0 litert, szóval meglehetősen ügyes és kitalált szerkezet.
Hirdetés

Az e-CVT váltómű kényelmes vezethetőséget ad, aki sokat ül autóban munkája miatt, az hálás lesz érte.

A hibrid rendszer és a váltómű sajátossága, hogy nincsenek fokozatok, a hibrides bőgés jellemző, de már ennél a verziónál sem annyira kínos, mint korábban volt, a 2,0 literesre pedig egyáltalán nem is jellemző. Hozzá lehet szokni, pláne úgy, ha megfelelően vezetik, sok kigurulással, higgadt gázadásokkal és gyorsításokkal. Jó a hangszigetelés, nem sokat hallani abból, ha beindul a benzinmotor, ez az egész rendszer így ahogy van, nagyon élhető. Hogy maga az autó mennyire? Kicsit olyan, mintha a B-oszloptól hátrafelé nem igazán lenne életben, mintha tényleg csak egy puttony lógna rajta. Ez az érzés abból adódik, hogy egyrészt hangszórók sincsenek hátul, másrészt nincs tolatóradar, kamera meg pláne. Aki most vesz belépő szintű Comfort Corollát, az kap kamerát és 8 colos multimédiát is, ezekről az ilyen Active-ok még hírt sem hallottak. A sima folyadékkristályos kijelzős rádió rendesen bénán mutat a műszerfalra biggyesztett táblán, de a rádió végülis szól, a feladatát tökéletesen ellátja. Hogy nincs tolatóradar, az sokaknak fájhat. A rengeteg jól felszerelt tesztautó után nekem is rettentő furcsa, hogy semmi nem történik hátramenetbe kapcsoláskor. Egy szolid pittyenés jelzi, hogy R-be toltuk a kart, de ennél több semmi, síri csönd, mint egy régi autóban. Ez csak azért ijesztő, mert a Corolla TS 4,6 méter hosszú, vastagok az oszlopai és nem túl informatívak a tükrei. Egy ilyen új modellnél első próbára bénító hatással lehet a sofőrre, hogy teljesen egyedül van, persze, régen is tudtunk tolatni radar nélkül, tapasztalat kérdése. Talán ez okozza a legfájóbb hiányt, de a műanyag kormány és az olcsó szövet kárpit is lehangoló lehet sokak számára.

A 16 colos dísztárcsás lemezfelnik nagy előnye a rugózási komfort.

A Corolla futómű legnagyobb ellensége a nagy felni, ezekkel viszont hajósan ringató, hosszú távon kényelmes és pihentető vele az autózás.

Érdekes persze a mai autók között, hogy bármennyire is tűnik mezítlábasnak, messze nem fapados.

Olyan alapfelszereltsége van, amit pár éve nem is gondoltunk volna, miután már ebben is szerepel például adaptív tempomat és ráfutásgátló is, lejtőn elindulást segítő és kétzónás digitális klíma is, utóbbi ráadásul elektromos, a dugóban benzinmotor-pöfögtetés nélkül is dolgozik. Ütközést megelőző és figyelmeztető rendszere meglehetősen aktív, inkább óvatos, mintsem, hogy ritkán, az igazán fontos esetekben jelezzen, ezzel nincs is semmi baj. Vészfékasszisztense segít megállni, ha már veszélyt érez, előkészíti a fékrendszert, így hatékonyabb fékhatást kapunk, ha a fékre lépünk.

Ebből az autóból is látszik, hogy már messze nem fapad az sem, ami annak látszik.

A vezetéstámogató elektronikák már az alapfelszereltségbe férkőzték magukat, amik ma már ügyesen is dolgoznak a sofőr keze alá. A Corollában elfér néhány csomag, hogy igazán élhető legyen, egy Tech mindenképp, de a Style is ajánlott. Ma a Comfort alapfelszereltség már alufelnis, Android Auto és Apple CarPlay kompatibilis multimédiás és LED ködlámpás. Ehhez hasonlóan alacsony felszereltségű Corollával jó esetben csak autóbérléskor fogunk találkozni, esetleg a visszafogottabb költségvetésű cégek flottájában, de abban kiegyezhetünk, hogy rossz dolga nincs, akinek ilyennel kell járnia.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2020.08.22. at 13:47
    Permalink

    Nem is kell egy autóban az a sok felesleges f@szság..
    Azok úgyis csak néphülyítésre valók…
    1-2 éven belül tönkremegy utána lehet javíttatgatni gond, nyűg az egész…

  • 2020.08.23. at 09:38
    Permalink

    Igazából csak egy extra hiányzik, az a tolatóradar. Az elmúlt 8 évben kétszer kapcsoltam ködlámpát, hogy működik-e egyáltalán az adott autóban

    Visszatérve a valós problémához: beszerelést Prius specifikus szerviz 25e forinttól vállalja, ha Waeco kell (szerintem felesleges), akkor a harmadik kerületben 75e. Mindkettő számlás, természetesen.

  • 2020.08.24. at 16:54
    Permalink

    Fél éve vettem első olyan autómat, amiben van már tolatóradar. Nem merek ráhagyatkozni. Az a biztos, amit saját szememmel látok. Ez van. Persze eszemmel tudom, hogy talán sokkal biztosabb a kamera képe, ennek ellenére amikor több millás gépet mozgatok hátra, nem bízom egy monitorra, hogy elférek-e, vagy sem. De remélem egy újabb fél év múltán megváltozik a véleményem.
    A mindenféle radarok számomra meg csak arra jók, hogy ha beállok, vagy ki a garázsból, akkor ötféle hangon üvöltözzön, hogy “Úristen, vigyázz kisgazdám, mert rögvest nekimegyünk valaminek!” Egyszóval idegesítő.
    A sávtartásra figyelmeztető rendszer meg arra volt jó, hogy felfedje előttem, mennyire nem tartom be a felfestett jelzéseket az országúton. Miután szembesültem vele, hogy mennyire szabálytalanul vezetek, ki is kapcsoltam. Ha egyszer hosszú távra megyek, és fáradtan kell vezetnem, akkor majd visszakapcsolom.
    Egyszóval a vezetés-támogató rendszerek nálam túllépték azt a küszöböt, aminél nem veszem már figyelembe őket. Mintha nem is léteznének. Vagyis elvesztették funkcionalitásukat, pont azért, mert nagyon sokszor indokolatlanul érzékenyen reagálnak. Eddig egyszer sem volt rá szükségem, akárhányszor és akármiért is csipogott valami.
    Vagyis a vezetést-segítő extrák számomra feleslegesek, és idegesítőek, ellenben a komfort-növelő extrákat imádom. Pl a fényszóró le-fel kapcsolgatását éjszaka, vagy az esőérzékelős ablaktörlőt, vagy a digitális klímát. Ezek olyan dolgok, hogy egyszer beállítom őket, aztán el lehet felejteni, végzik a dolgukat, nekem meg egy-egy dologgal kevesebbre kell figyelnem.

    • 2020.08.27. at 14:37
      Permalink

      15 éve hogy tolatóradaros autóm van. Párszor már megmentette a fényezést a lökhárítón mert olyan akadályt is látott amit én nem mert oldalt és alacsonyan volt.

      Octavia2. Első szériás, ezen még a VW Polo külső tükrei vannak amelyek tükörlapja igen kicsi, ha szegély mellé parkolok állandóan állítgatni kell (persze nem a KRESZ vizsgás 30 cm-hez hanem ahhoz hogy kevesebb, mint 5 cm-re legyen a kerék a szegélyhez hogy mellettem még 2 autó elférjen a parkolóban ha szembetalálkoznak).

      Teljesen rábízom magam, ha folyamatosra vált a sípolás akkor 20 cm van még a másik autóig. Ha kevés a hely akkor tudom hogy még egy picit tudok hátrébb gurulni. Hátra se fordulok tolatáskor csak akkor, ha a forgalmi helyzet miatt előfordulhat hogy egy gyalogost esetleg a tükrökből sem vennék észre.

      Nagyon megérte az árát, vonóhorog lett volna a másik opció ennyi pénzért a gyári extralistáról. De az ugye nem jelez oldalsó akadályokat.

      A tempomat és az automata klíma ami még jól jön, meg az ülésfűtés – ha lenne. A többi csipogó izére nem vágyom. A telefon képének fejegységre vitele az ami még fontos lehet amikor navigálni kell. Ilyen itt nincs. Octavia2-nél az esőérzékelős ablaktörlő hektikusan működik, de mások biztosan jobban megoldották, pláne az elmúlt 15 évben.

  • 2020.08.28. at 16:32
    Permalink

    Egy kérdés: Minek kell lejtmeneti elindulássegítő?
    Elengeded a féket és gurulsz lefelé. De lehet, hogy van akinek ehhez is segítség kell, bocs.
    Ha esetleg emelkedőn való elindulás segítő elektronikára gondolt a szerző, na annak van értelme, meg még létezik is.
    Lejtmenetvezérlő is van, de az nem az elindulást segíti, hanem a sebesség tartását lejtőn LEFELÉ!

Vélemény, hozzászólás?